Ce sunt ad-urile dinamice Facebook? Facebook își extinde în mod funcționalitatea prin crearea de noi funcții, pentru a ajuta utilizatorii să profite la maximum de platformă. O astfel de caracteristică sunt ad-urile dinamice (Facebook Dynamic Ads).

Ce sunt acestea și cum funcționează? De ce aveți nevoie de acest tip de ad pentru a vă atinge obiectivele de marketing? Haideți să descoperim împreună!

Ce sunt (tehnic) ad-urile dinamice Facebook?

Ad-urile dinamice vă permit să afișați automat produsele relevante, spre persoanele potrivite la momentul oportun.

Algoritmii Facebook utilizează metode de „machine learning” pentru a:

  • urmări comportamentul unui utilizator;
  • crea o experiență publicitară personalizată;

Cum realizează acest lucru? Afișând produsele sau serviciile din catalogul tău, cu care utilizatorul a interacționat anterior sau pentru care și-a exprimat interesul.

Renunțați la configurarea manuală a ad-urilor pentru fiecare produs. Poți crea un singur catalog cu toate produsele și serviciile iar apoi poți configura o campanie utilizând recomandări cu grad ridicat de personalizare.

Cum Funcționează ad-urile dinamice Facebook?

Algoritmii Facebook generează automat o reclamă dinamică pentru un utilizator de fiecare dată când acesta își exprimă interesul pentru oricare dintre articolele din catalogul tău.
De exemplu, dacă cineva vizitează un anumit site, Facebook va folosi anumite metode de tracking (aici lucrurile s-au mai schimbat mai ales odată cu iOS 14.5) iar apoi îi va afișa reclame care se potrivesc cu elementele cu care a avut interacțiune sau pentru care și-a exprimat interesul pe acel site web. Am scris pe larg despre Apple iOS 14.5 versus Facebook.

Puteți utiliza aceste tipuri de reclame în două moduri:

  • pentru un public larg (broad), vizând consumatorii care nu ți-au vizitat încă site-ul;
  • pentru vizarea vizitatorilor anteriori care au interacționat cu site-ul dar nu au generat o conversie;

De ce să folosești Facebook Dynamic Ads?

Anunțurile dinamice ale Facebook îți permit să ajungi la un public extrem de larg, deoarece îți permit să dirijezi trafic către site-urile și aplicațiile tale.

Desigur, ai putea folosi alte metode pentru a genera un flux constant potențiali clienți spre site, cum ar fi marketingul video sau marketingul prin e-mail. Însă, niciuna dintre aceste tactici nu este la fel de eficientă ca anunțurile dinamice Facebook atunci când vine vorba de generarea de rezultate rapide, o rentabilitate ridicată a investiției (ROI) și un ROAS sustenabil. Dacă dorești mai multe detalii despre acești indicatori, te invit să afli ce este ROAS-ul și cum se calculează.

De asemenea, aceste tipuri de reclame îți permit să ai un focus orientat spre persoanele care ți-au generat conversii în trecut.

Anunțurile de acest tip sunt optimizate pentru a te ajuta să vizezi utilizatorii pe diferite dispozitive, în tot ecosistemul Facebook. De exemplu, dacă cineva a vizionat articole dintr-un magazin produse de îngrijire a unghiilor pe un laptop, iar și-a continuat navigarea pe un dispozitiv mobil, i se vor afișa aceleași reclame pe Facebook, Messenger, Audience Network și Instagram.

Un alt motiv pentru a utiliza reclamele dinamice Facebook este că îți permit să trimiți trafic targetat de pe rețelele sociale către aplicațiile tale sau paginile de produse ale site-ului web. De exemplu, poți utiliza anunțuri dinamice pentru a atrage potențiali clienți „calificați”, care sunt mai susceptibili de a genera conversii.

Când se folosesc ad-urile dinamice Facebook?

#1: Retargetarea vizitatorilor anteriori

Poți utiliza funcțiile de retargetare Facebook pentru a viza persoanele care s-au arătat anterior interesate de site-ul sau aplicația ta, au interacționat cu postările tale, aud at click pe un link, au vizionat videoclipurile tale din rețelele sociale sau au avut orice fel de interacțiune digitală.
Această strategie are ca rol încurajarea potențialii clienți să revină pe site pentru a finaliza o conversie.

#2: Atragerea unor audiențe noi

Reclamele dinamice Facebook îți permit să promovezi automat cele mai relevante produse din catalogul tău de produse.

Să creezi reclame si link-uri manual, pentru zeci sau sute de produse ar fi extrem de greu, în special pentru site-uri care au o varietate mare de produse.

#3: Excluderea persoanelor care au convertit & upsell

După momentul în care un utilizator a achiziționat un articol din catalogul tău de produse, îl poți exclude din audiențe, astfel încât să nu îi mai fie difuzate aceleași reclame. Anunțurile dinamice Facebook îți permit să faci upsell-uri cumpărătorilor anteriori, ceea ce reprezintă o modalitate eficientă de a crește valoarea medie a comenzii și a duratei de viață clienților.

Cum creezi ad-uri dinamice Facebook?

Pasul #1: Creează o pagină de Facebook

Pasul #2: Creează un cont de business manager

Pasul #3: Creează un catalog de produse (Commerce Manager -> “Get Started” -> “+ Add Catalog” după care urmărești instrucțiunile)

Pasul #4: Instalează Facebook Pixel sau SDK

Pasul #5: Conectează SDK-ul sau pixel-ul la catalogul tău pentru a începe să colectezi datele necesare

Pasul #6: Creează ad-ul dinamic Facebook

Sfat: Facebook are reguli stricte cu privire la formatul și dimensiunile imaginilor produselor. De aceea, este necesar să te asiguri că imaginile tale sunt la anumite standarde de calitate.

Concluzie

Astăzi, mai mult ca oricând, există o concurență acerbă între companii pentru a ajunge în fața publicului țintă. De aceea, ai nevoie de tactici precum remarketingul și reclamele dinamice Facebook. Acestea îți vor oferi șansa de a te poziționa în fata publicului țintă, și de a crește ratele de conversie. S-ar putea ca aceste campanii să fie soluția dacă conversiile din cont se lasă așteptate.