Paragrafele de mai jos descriu cinci strategii actuale pentru creșterea performanțelor campaniilor Google Ads. În ultimii ani, managementul campaniilor a devenit din ce în ce mai complicat. Din păcate, perioada în care antreprenorii cu anumită experiență în domeniul online și-ar putea administra cu succes campaniile Google Ads, fără să facă risipă de buget, a dispărut. Automatizarea pe care Google a introdus-o în platforma Google Ads aduce atât de multă complexitate, încât, dacă nu aveți o expertiză relevantă, vă asumați riscul de a cheltui bugete semnificative fără un ROAS favorabil.

Am observat că în ultimii ani, în platformă se adaugă constant din ce în ce mai multe funcționalități. Unele dintre acestea sunt extrem de utile, în timp ce altele ar trebui evitate. În acest articol vom analiza cinci strategii de optimizare a campaniilor Google Ads.

Debifați opțiunea care permite ad-urilor să fie afișate pe site-urile partenere Google (Google Display Network)

Când configurați o campanie în Google Ads, există un „check box”, pe care dacă nu îl debifați, vă dați acordul ca anunțurile să apară pe site-urile partenerilor de căutare Google sau în rețeaua display (YouTube). În marea majoritate a cazurilor, bugetul alocat pentru rețeaua de display nu va aduce conversii. Desigur, există și exemple în care această strategie este cea mai potrivită opțiune (ex: partide politice, branding general, etc.). Însă, în marea majoritate a cazurilor, aceasta va consuma inutil bugetul.

Problema provine din faptul că Google nu este transparent în legătură cu identitatea tuturor acestor parteneri – ei constituie de fapt întreaga rețea AdSense. Prin urmare, este posibil să nu doriți să vă rulati reclamele pe aceste site-uri. Pe de altă parte, nu există nicio modalitate de a controla fracțiunea din bugetul care se va îndrepta spre aceste zone. De aceea, recomandarea mea este să vă mențineți anunțurile doar pentru platforma Google.

Este important de menționat că bifarea acestei opțiuni permite campaniilor să afișeze bannere text în  Youtube sau în alte platforme, unde este indicat să se folosească reclamă vizuală.

Sugestiile automate de optimizare a campaniilor Google Ads

Este important să menționăm că recomandările la nivel de cont sunt prezentate pentru campaniile active care necesită îmbunătățire.

Pot exista sugestii automate, cum ar fi cele de bifare a partenerilor Google, creșterea bugetului, schimbarea metodei de licitare, adăugare de cuvinte noi, extensii, etc.

Google ne oferă un „optimization score”, care ar trebui să aibă o valoare de peste 75%, pentru o performanță optimă a contului. Fiecare sugestie pe care o veți primi are o valoarea procentuală, care va crește scorul actual, dacă este implementată.

Este important să înțelegem că această opțiune este încă în faza de testare (Beta). De foarte multe ori apar recomandări care sunt irelevante pentru contul sau domeniul de activitate în care activează afacerea voastră. Acest lucru este normal în cazul conturilor noi, fără date, sau în conturile în care campaniile nu au fost optimizate recent.

Aceste recomandări nu vor fi aplicate automat!

Sugestie

Urmăriți în mod constant aceste recomandări, iar pentru cele irelevante să acționați în consecință, bifând „I don’t think this will improve my performance” sau „This is not relevant for my business”. În acest fel, sistemul nu va mai afișa acele recomandări iar contului nu îi va scădea scorul de optimizare.

Examinați periodic datele despre locațiile utilizatorilor

Vizualul de ma jos vă prezintă performanțele anunțurilor în fiecare oraș, stat sau cod poștal, în funcție de modul în care alegeți să îl vizualizați.

Campaniile Google Ads pot să performeze extrem de bine într-o locație, însă numărul de conversii să fie zero pentru alte zone. Sunt mulți factori care vă pot influența rata de conversie într-o anumită locație.

De exemplu, dacă vindeți trotinete electrice și un anumit oraș în care vă rulează reclamele are o pondere mare de persoane în vârstă, probabil că nu veți avea multe conversii.

De asemenea, oamenii din anumite zone pot manifesta un patriotism local extrem de pronunțat. Așadar, chiar dacă afacerea voastră este poziționată relativ aproape de o astfel de zonă, este posibil să nu aveți conversii. Ar trebui să monitorizați în mod constant acest raport și să vă ajustați anunțurile, astfel încât acestea să fie difuzate doar în locațiile care au rezultate bune.

Sugestie

Dacă aveți un magazin on-line cu produse care se folosesc preponderent în orașe, recomandarea este să considerați ca și target doar zonele urbane, nu toată România.

O altă greșeală frecventă pe care o vedem în majoritatea conturilor este configurarea incorectă a opțiunii „location option”. De obicei, majoritatea utilizatorilor păstrează activă recomandarea Google.

Daca se bifează opțiunea „People in, or who show interest in, your targeted locations (recommended)” atunci Google va afișa anunțul și utilizatorilor interesați de Romania, dar care nu locuiesc aici! În mod evident, pentru foarte multe afaceri din România această strategie nu este relevantă, deoarece nu va genera conversii.

Manual CPC Bidding sau Enhanced CPC?

Enhanced CPC permite algoritmului Google să depășească suma maximă licitată pentru un cuvânt cheie dacă se consideră că poate genera mai multe click-uri, care ar putea duce la conversii.

Această opțiune este una pretențioasă, așadar, dacă nu aveți experiență în domeniul PPC, vă recomand să optați pentru licitații CPC manuale. În acest fel, aveți mai mult control asupra campaniilor și a bugetelor. Enhanced CPC este o metodă de licitare indicată în conturile cu buget mai mic, unde se folosește Manual CPC.

Chiar dacă bugetul este unul restrictiv, trebuie să vă aliniați la sumele licitate de competiție. În caz contrar, nu veți avea afișări, sau acestea vor fi doar în partea de jos a paginii.

Exemplu: Să spunem că porniți o campanie nouă, iar bid-ul inițial, pe toate cuvintele este de 1 RON. Dacă această sumă este mai mică decât ceea ce se licitează în piață,  cuvintele cheie vor avea statusul „below first page”. De asemenea, platforma vă indică și o sugestie pentru care ar fi suma minimă  recomandată. Însă, și aici este partea interesantă, aceste sugestii apar de obicei, după 24 de ore. În această fereastră este posibil ca metoda Enhanced CPC-ul să între în acțiune. Algoritmul va modifica suma pentru a atrage trafic pentru cuvintele cheie relevante.

Analizați în mod regulat datele despre dispozitivele de pe care aveți trafic

Verificați în Google Analytics de unde provine cea mai mare parte a traficului vostru. După această analiză ajustați în consecință campaniile PPC.

Urmăriți conversia campaniilor pe fiecare tip de dispozitiv – desktop, telefon mobil și tabletă. Dacă nu ați avut nici o conversie de pe desktop în ultimele săptămâni este momentul să reconsiderați acele campanii.

În acest scenariu, e posibil să dori să licitați cu 20% mai mult în cazul în care traficul vine de pe dispozitivele mobile. În mod normal, în cazul tabletelor, puteți scădea suma licitată cu până la 90%.

Concluzii pentru optimizarea campaniilor Google Ads

Așa cum am menționat, există o mulțime de opțiuni în platforma Google Ads. Din păcate, nu toate aceste opțiuni vor aduce beneficii directe campaniilor voastre. Este important să simplificați acest proces, prin reducerea numărului de necunoscute. Selectați metricele pe care le înțelegeți și folosiți-le pentru a vă optimiza campaniile. În pasul doi, ramificați această strategie pentru a testa, evalua și doar apoi implementa alte tehnici de optimizare.