Care sunt principalele cinci strategii SEO care nu mai sunt de actualitate? Privesc SEO ca un organism care este în continuă transformare. Ceea ce era adevărat cu luni sau ani în urmă nu este neapărat valabil și azi. Pentru a înțelege magnitudinea modificărilor puteți vedea un istoric complet al acestora aici.

Veți remarca faptul că doar în 2021 au fost deja 10 actualizări până la această dată (septembrie 2021).

Însă, lucrurile nu trebuie să fie atât de complicate. Da, strategiile SEO de acum câțiva ani nu se mai aplică în ziua de azi. Cu toate acestea, ne lovim constant de o serie de truisme care își fac încă loc în strategiile curente. Unele din aceste practici sunt neclare și vă pot aduce prejudicii directe dacă le folosiți în continuare.

Așadar, haideți să vedem care sunt cele mai prezente mituri din zona de strategie SEO și ce putem face să nu cădem pradă dezinformării.

Mit #1 | Cuvintele cheie contează cel mai mult

Cuvintele cheie sunt în mod natural focusul principal al strategiei SEO. La urma urmei, căutările utilizatorilor sunt centrate în jurul cuvintelor cheie. Acest aspect a condus la fenomenul denumit „keyword stuffing” prin care paginile web erau practic inundate de cuvinte cheie relevante pentru afacerea respectivă.

Utilizați Yoast pentru a identifica cu ușurință toate problemele legate de folosirea kewyord-urilor în textele voastre.

Un update Google a rezolvat această problemă și a pus presiune pe specialiști în direcția în care aceștia trebuie să creeze conținut relevant pentru utilizator. Mai puține cuvinte cheie, mai multă informație relevantă.

Asta nu înseamnă că nu puteți utiliza cuvinte cheie în mod strategic. Trebuie doar să fiți atenți la modul în care le folosiți. Evitați să creați conținut centrat în jurul unui jargon specific industriei. De regulă, realitatea ne arată că poate exista o deconectare relevantă între terminologia folosită în cadrul unei companii și modul în care utilizatorii caută de fapt informațiile care îi interesează.

Conținutul ar trebui să fie creat după ceea ce publicul este susceptibil să citească și să folosească în mod real. Este important să înțelegeți această diferență și să puneți nevoia utilizatorului pe primul loc.

Trebuie să știți care este lungimea ideală a unei postări de blog, cum scrieți conținut SEO care va rezista în timp, care este rolul intenție utilizatorului în strategia SEO pentru 2021 și așa mai departe.

Mit #2 | Utilizatorii preferă navigarea de pe desktop

Nimic mai fals. Conform ultimelor date, procentul utilizatorilor care navighează pe internet de pe dispozitive mobile a fost de 68% în 2020, în creștere cu 5% comparativ cu 2019.

Datele se bazează 67.2 miliarde de vizite (cumulat 2019 cu 2020). Sursa aici.

Așadar, site-urile voastre trebuie să fie construite cu partea de „responsiveness” în minte. 70% dintre utilizatori nu vor ajunge să interacționeze vreodată cu versiunea de desktop a site-ului!

Mit #3 | Cu cât mai mult conținut, cu atât mai bine

Dacă urmăriți să acoperiți un spectru de subiecte cât mai larg, nu vă veți putea poziționa ca o voce relevantă într-un anumit domeniu. Specializarea într-o anumită nișă este rețeta de succes.

Adevărul este că traficul relevant, pentru majoritatea site-urilor web, este generat de un număr mic de articole. Articolele care nu aduc trafic pot afecta potențialul celor performante, concurând cu conținutul relevant. Din acest motiv, recomand ocazional să faceți un audit de conținut și chiar să ștergeți conținutul care vi se pare depășit.

Mit #4 | Conținutul duplicat nu contează

S-ar putea să recunoști această strategie de conținut – ai mai multe site-uri și ai decis să folosești aceleași texte peste tot. Sau să difuzezi același comunicat de presă spre mai multe canale media.

În principiu, conținutul duplicat îți poate complica traficul din search, deoarece concurezi împotriva ta pentru termenii de căutare relevanți. Google menționează în mod explicit conținutul duplicat ca fiind o practică nerecomandată, care afectează „user experience”.

De ce? Pentru că utilizatorul vede practic același conținut repetat într-un set de rezultate ale căutării.

Puteți gestiona acest lucru prin „canonical tag”. În acest fel, va fi clar pentru algoritmii motoarele de căutare unde se află sursa originală.

 

Mit #5 | Viteza site-ului nu influențează clasificarea

Cele mai recente modificări au adus în prim plan factorii de clasare bazați pe „Core Web Vitals”. De la lansarea din Mai 2021 aceștia sunt actualizați în fiecare lună. Google consideră relevanța acestor factori pentru clasarea rezultatelor căutării sale, în special pe dispozitive mobile.

Dacă viteza de încărcare a site-ului este mai mare de 2 secunde acesta este un semn că site-ul nu este optimizat corespunzător iar motoarele de căutare observă asta.

Nu uitați! O strategie SEO de calitate înseamnă concentrarea pe o serie de aspecte care trebuie să îi ofere utilizatorului o experiență fluidă. Sper ca scurta mea listă de strategii SEO care nu mai sunt de actualitate să vă fie de folos.