Cum scriu conținut SEO care va rezista în timp? Mi s-a pus această întrebare de multe ori în ultimii ani, tocmai pentru că este una relevantă. Da, este OK să scrii un articol care tratează un subiect foarte extrem de actual al zilei de astăzi, cum ar fi Apple iOS 14.5 versus Facebook, însă e puțin probabil ca acest topic să fie unul de interes peste doi ani.

Așadar, idealul este un conținut „everlasting”, care să își păstreze relevanța în timp. Desigur, este greu să creezi în mod constant conținut SEO care va trece testul timpului, însă urmărind strategia de mai jos putem să ne asigurăm că suntem pe calea cea bună.

Într-un mediu digital în care algoritmii și tendințele de conținut se schimbă cu rapiditate este important să acordați prioritate optimizării pentru motorul de căutare (SEO). Acest lucru este recomandat pentru a ține pasul cu concurența dar și pentru ca publicul vostru țintă să vă găsească foarte ușor.

Așa cum am indicat mai sus, când creați conținut, veți dori să urmăriți tendințele actuale din industria în care activați. Însă, dacă urmați strategia de mai jos, conținutului vostru va căpăta importanță, indiferent de câte ori sunt actualizați algoritmii de poziționare.

Haideți să vedem care sunt principalele sfaturi despre cum să scrii conținut SEO care va rezista în timp.

Fiți autentici

Creați conținut autentic! Acest lucru va ajuta enorm la obținerea de backlink-uri și poziționarea voastră ca specialiști într-un anumit domeniu. De asemenea, vă va deschide oportunități pentru colaborarea în zone de creare de conținut, lucru care se poate dovedi extrem de benefic din perspectiva SEO.

Creați un landing page care să conțină cuvinte cheie relevante

Un landing page care cuprinde cuvinte cheie relevante va avea întotdeauna o poziționare organică bună. Această pagină reprezintă cel mai eficient mod de a include fraze cheie și întrebări la care utilizatorii caută răspunsuri. De asemenea, puteți evidenția informații care vor fi întotdeauna relevante. În cazul în care aveți deja un landing page care este construit în jurul valorilor de mai sus, puteți actualiza conținutul mult mai rar – odată la câteva luni sau chiar anual.

Conținut SEO optimizat pentru mobil

Din ce în ce mai mulți oameni efectuează majoritatea căutărilor prin intermediul unui dispozitiv mobil. Dacă strategia voastră SEO este orientată doar spre desktop-uri și nu pentru dispozitive mobile, trebuie să vă adaptați strategia. Concentrarea pe „mobile SEO” va crește în importanță.

Conținutul trebuie să fie relevant pentru site

Creați întotdeauna conținut SEO-friendly, relevant pentru site. Blogul, de exemplu, ar trebui să adreseze conținut specializat. Nu creați conținut general, deoarece vă reduceți șansele de a ajunge la publicul vostru țintă, prin diluarea mesajelor cheie. Alegeți o nișă care să aibă suficiente subiecte care se pretează la a fi transpuse în articole. În acest fel, veți putea crea în mod obișnuit uzual postări de blog. Nu omiteți detaliile despre lungimea ideală a unei postări de blog.

Concentrați-vă pe intenția utilizatorului și a traseului digital al acestuia

Specific, încercați să răspundeți la următoarele întrebări:

  • Cui se adresează acest conținut?
  • Ce problemă au utilizatorii?
  • Ce valoare adăugată le pot aduce?
  • Cum le voi rezolva problema?
  • Ce trebuie să facă ei în continuare?

Construirea unui conținut în acest mod reprezintă un efort consistent, dar vă va înlesni accesul la poziționări organice pe prima pagina, atât acum, cât și în viitor.

Am scris un articol destul de vast despre intenția utilizatorului în strategia SEO, în care abordat și traseul digital, funnel-ul de vânzare precum și alte aspecte relevante.

SEO este o strategie pe termen lung

Strategia SEO este o abordare pe termen lung (1-2 ani). Nu există nicio soluție rapidă pentru a crește în poziționări într-un interval scurt.  Trebuie să postați conținut în mod constant, deoarece indexarea se va realiza mai facil. Optați pentru diverse formate: articole de blog, material video, webstories, infografice, etc. Conținutul concentrat în jurul subiectelor din trending este de asemenea important pentru SEO. De ce? Pentru că adresează nevoile și interesele imediate ale publicului vostru țintă.

Articole blog de peste 2000 de cuvinte

Producerea de conținut pentru blog în format lung (peste 2.000 de cuvinte) funcționează foarte bine. Este recomandat ca densitatea cuvintelor cheie să fie de 1-2%. Folosiți cu încredere link-uri interne în acest tip de conținut.

Publicați conținut care aduce utilitate

Postați conținut care este util intrinsec: un scurt ghid, o comparație de produse, conținut specific domeniului în care activați, care va fi apreciat de oamenii din respectiva industrie.  Un exemplu este articolul în care detaliez ce este ROAS-ul și cum se calculează? Acest tip de conținut care va fi relevant tot timpul, deoarece tratează aspecte generale de business, cu am ar fi adaosul, marja, discount-ul, etc, nefiind orientat exclusiv asupra acestui indicator specific din marketing-ului online, care este ROAS-ul.

Scrieți pentru oameni și nu pentru motoarele de căutare! Știm cu toții cum arată conținutul creat doar pentru a asigura o poziționare mai bună.

Creați conținut în jurul subiectelor de interes ale publicului țintă

Faceți un scurt research despre subiectele preferate ale publicului vostru țintă și creați conținut similar. Puteți afla cu ușurință care sunt cele mai citite articole din zona voastră de interes. După ce aveți aceste informații puteți scrie conținut care cu siguranță va fi util și informativ. Ulterior, optimizați-l corect. Oferiți publicului autenticitate.

Conținutul trebuie să fie centrat pe nevoia utilizatorului

Scopul vostru principal ar trebui să fie întotdeauna identificarea tipului de conținut care va ajuta utilizatorul. Răspundeți la întrebările acestora. Nu complicați exprimarea – conținutul trebuie să fie ușor de citit și înțeles. Adăugați imagini și elemente grafice care să aducă valoare adăugată cuvântului scris. Cu cât veți luați în considerare mai mult dacă conținutul dvs. este util pentru clienții dvs. sau nu, cu atât va fi mai bun. Motoarele de căutare vă vor recompensa pentru acest lucru.

Aveți un plan pentru distribuirea conținutului în diverse medii

Scrieți conținut care se pretează la a fi distribuit. Trebuie să fii creativ cu privire la mediile online în care îți vei publica conținutul – scopul este de a capta interesul publicului țintă.   Să luăm exemplul unui newsletter – odată trimis, veți avea un prin grade interacțiune cu abonații voștri. În pasul doi, puteți recircula acel conținut pe rețelele de socializare. Dacă informațiile pe care le-ați scris sunt relevante, conținutul se va dovedi util și valoros pentru urmăritorii voștri.

Maximizați valoarea conținutului

Întotdeauna urmăriți să maximizați valoarea pe care o oferiți. Citați mai multe surse, exprimați-vă clar și concis, dar mai presus de toate, fiți onești.  În acest fel, urmăritorii voștri vor distribui în mod natural conținutul. Mai mult, ei vor interacționa cu ceea ce le oferiți în materie de informației într-un mod care vă ajuta la creșterea poziționării organice.

Nu pierdeți din vedere comportamentul consumatorului

Concentrați-vă continuu asupra consumatorului. Aceasta este singura constantă în procesul de creare a conținutului. Algoritmii de indexare încearcă întotdeauna să intuiască nevoile publicului. Însă, de multe ori, aceste tendințe sunt imprevizibile. Scopul este ca algoritmii să indexeze conținutul tău pentru relevanta și actualitatea acestuia. Singurul mod de a face acest lucru este să fii tot timpul conectat în piață, să cunoști dinamica și comportamentul consumatorilor și să creezi conținut în această direcție.

Folosiți elemente vizuale

Imaginile din cadrul conținutului pot apărea sub formă de infografice, imagini sau material video. Aceste elemente vor face textul mai captivant pentru cititorii voștri, ceea ce va aduce rezultate SEO mai bune.

Audientele locale sunt foarte relevante

Local SEO pentru afacerea ta și cum îți crești vizibilitatea în zona ta de interes este un subiect extrem de important.

Cel mai bun mod de a scrie conținut „SEO-friendly” este să vă cunoașteți în intimitate publicul local. Întrebările de tipul „de unde pot să cumpăr…” și „…lângă mine” au crescut de peste două ori în ultima perioadă. Dacă puteți îmbina mai multe cuvinte keyword în conținutul votru destinat SEO local, vă puteți aștepta la o creștere constantă a conversiilor.

SEO local este crucial datorită creșterii exponențiale a așa numitelor „zero-click searches”. Rezultatele din top căutărilor oferă deja răspunsurile pe care le caută utilizatorii, direct prin intermediul SERP. Multe căutări de acest tip sunt clic zero sunt locale, așadar este vital să creați un profil solid de backlink-uri, să configurați un cont de GMB, etc. Mai multe detalii în articolul de mai sus.

Cumulative Layout Shift

Google a implementat deja aceste metric ca parte din factorii de clasare în luna acesasta (Mai 2021). Acest lucru înseamnă că va avea un impact asupra rezultatelor căutărilor.

Ce este Cumulative Layout Shift? Ați citit vreodată un articol online în care elementele își schimbă brusc poziția pe pagină? Fără nici un avertisment, o porțiune de text, un link sau chiar un buton se repoziționează. Aceste elemente se mișcă fără ca voi să interacționați în vreun fel cu pagina. De cele mai multe ori aceste tipuri de experiențe sunt doar enervante, dar în unele cazuri pot provoca daune reale.

Acest metric vă va ajuta să adresați această problemă, cuantificând ponderea apariției acestor erori pentru utilizatori.

Profilul de backlink-uri

În viitorul apropiat, un singur backlink de înaltă calitate de pe un site cu DA ridicat (>50) va fi mai decât zeci sau sute de linkuri de calitate mai scăzută. Evitați backlink-urile de pe site-uri care au spam score mare.