Actualizat la: februarie 29, 2024

Cum va evolua crearea de conținut în 2024?

Am dat peste un white paper excelent zilele acestea care mi-a validat mare parte din asumpțiile legate de cum va evolua crearea de conținut în 2024. Vă las mai jos principalele aspecte pe care trebuie să le luați în considerare în cadrul strategiei voastre de creare de conținut. Unele sunt expuse și în acest white paper altele sunt opinii personale, bazate pe experiența și proiectele mele curente.

Așadar, cum va evolua crearea de conținut în 2024:

  • Volumul conținutului va exploda, atenția utilizatorilor va scădea
  • Conținutul scurt va începe să crească în poziționări
  • Hiper-personalizarea conținutului va continua
  • Conținutul generat de utilizatori va fi mult mai prezent
  • Utilizarea inteligenței artificiale pentru crearea de conținut va crește
  • Evaluarea conținutului va fi dictată de utilizatori
  • Conținut va oferi valoare de la prima interacțiune
  • Datele vor fi în centrul strategiei de conținut

Volumul conținutului va exploda, atenția utilizatorilor va scădea

Cea mai importantă provocare este dată de ritmul tot mai crescut în care se produce conținut. Mai mult, acest conținut este din ce în ce mai dispersat între platforme.

Pe cale de consecință, durata în care se consumă acest conținut scade vertiginos. Nu mai este vorba de minute sau unități de 30 de secunde ci de intervale de până în 3 secunde. Aceasta este o provocare continuă deoarece după conținutul pe care îl vede utilizatorul urmează…alt conținut.

La nivel macro, vă las mai jos estimarea lui Neil Patel legată de volumul de conținut care se produce în fiecare zi:

  • TikTok – 23 milioane
  • YouTube – 216 milioane
  • Facebook – 350 milioane
  • X – 500 milioane
  • LinkedIn – 2 milioane
  • Instagram – 95 milioane

Conținutul scurt va începe să crească în poziționări

Odată cu datele de zero-party (ZPD), problema cookie-urilor și controlul consimțământului, despre care am vorbit pe larg în mai multe articole diferite, fiecare dintre noi va trebui să se gândească mai mult la cum am putea direcționa conținutul de formă scurtă spre audiențele potrivite pentru a ne atinge scopul final (conversii, generare de lead-uri, înscriere la newsletter etc.). Ne vom îndrepta către interacțiuni cu datele first-party relevante pentru noi, ceea ce este probabil cel mai bun scenariu pentru toate părțile implicate.

Garantii rezultate optimizare SEO

Am testat și eu acest lucru în ultimul timp și într-adevăr, articole de 800 de cuvinte pot ajunge nu doar pe prima poziție cât și în featured snippets. Mai sus un exemplu în acest sens.

Hiper-personalizarea conținutului va continua

Construirea unor relații personalizate cu utilizatorii este cheia. Raportul despre care vă vorbeam la început indică faptul că 88% dintre marketeri au observat îmbunătățiri relevante ca urmare a personalizării strategiei de marketing. Fie că este vorba de personalizarea încorporată în eforturile de marketing ale produsului și experiența utilizatorului sau de cea din comunicările prin campaniile de email marketing, utilizatorii sunt mai informați ca niciodată și este important ca toate mesajele de marketing să fie hiper-personalizate și, mai ales, să se adreseze publicului potrivit.

Conținutul generat de utilizatori va fi mult mai prezent

Încurajarea și integrarea conținutului generat de utilizatori în strategia ta de conținut poate oferi o perspectivă autentică și crește încrederea în brand. Acest tip de conținut poate include:

  • recenzii;
  • testimoniale;
  • fotografii și videoclipuri create de consumatori;

Ca să vă faceți o idee, conținutul generat de utilizatori este atât de important încât Google a încheiat acum două zile un acord cu Reddit, prin care i se permite să utilizeze postările de pe site-ul de discuții online pentru a-și antrena modelele de inteligență artificială și a-și îmbunătăți serviciile, precum Google Search.

Utilizarea inteligenței artificiale pentru crearea de conținut va crește

Inteligența artificială (AI) și machine learning (ML) vor juca un rol tot mai mare în crearea de conținut, oferind posibilitatea de a genera conținut automatizat, personalizat și la scară largă. Aceste tehnologii pot ajuta la identificarea tendințelor de conținut, optimizarea SEO și crearea de conținut personalizat bazat pe comportamentul și preferințele utilizatorilor.

Însă, nu putem ști cu exactitate la acest moment cum va performa pe termen lung conținutul generat de AI în căutări, de aceea vă sfătuiesc să abordați cu precauție acest aspect.

Evaluarea conținutului va fi dictată de utilizatori

Considerând noile dinamici ale conținutului, utilizatorii vor controla evaluarea conținutului. Există, de asemenea, o concepție greșită legată de ceea ce înseamnă conținut relevant. Conținutul trebuie să implice un dialog, o comunicare între două entități. În principal trebuie să fie vorba despre a cere feedback constant utilizatorilor legat de ceea ce își doresc, pentru a îmbunătăți conținutul pe care îl vom oferi.

Conținut va oferi valoare de la prima interacțiune

Oamenii își doresc conținut care să oferă valoare încă de la prima interacțiune. De aceea, așa cum v-am mai spus de câteva ori, încercați să oferiți răspunsul la întrebare încă din primul paragraf al conținutului vostru, fie că este vorba de o postare pe social media sau un articol de blog.

Raspuns direct la intrebare

Este important să reținem că postările fără linkuri au de 6 ori mai multă acoperire, de 4 ori mai multe reacții și de 18 ori mai multe comentarii.

Datele vor fi în centrul strategiei de conținut

Trebuie să fiți foarte specifici în ceea ce privește diversele nivelurile de calitate ale conținutului și ce înseamnă acest lucru pentru voi, în termeni de valorificare a acelei investiții. Nu uitați, conținutul este dependent de canal, demografie și comportamentul utilizatorului.

Nu are rost să colectezi mii de data points dacă îți lipsește capabilitatea de a extrage ceea ce e relevant pentru tine și a schimba strategia în timp real. Acest lucru încă nu este bine înțeles de majoritatea brandurilor. În general este rulat un anumit tip de conținut, dar nu este modificat în timp real, dirijând astfel bugetele spre zonele care pot produce cel mai mare ROI. Este o problemă de eficacitate legată de conținut care nu este înțeleasă.

Avem nevoie de date pentru a genera cea mai eficientă strategie de conținut, din perspectiva eficacității și eficienței. Dacă vom centra conținutul în jurul utilizatorilor, vei putea să îți implementezi strategia cu mai puțin conținut, deoarece creșterea exponențială a conținutului va consuma tot bugetul pe care îl ai la dispoziție. Practic, vei produce din ce în ce mai mult, dar niciodată nu vei reuși să îl aduci pe piață în fața oamenilor relevanți pentru afacerea sau brandul tău.

Concluzii

Elementele cheie care vor defini crearea de conținut vor include explozia volumului de conținut și scăderea atenției utilizatorilor, o tendință care impune o adaptare rapidă și eficientă din partea creatorilor de conținut. Hiper-personalizarea va continua să fie esențială în construirea relațiilor cu utilizatorii, iar conținutul generat de utilizatori va juca un rol tot mai relevant.

Utilizarea inteligenței artificiale în crearea de conținut va deveni tot mai prevalentă, cu toate că nu este sigur cum va performa pe termen lung în căutări.

Conținutul de tip Zero-Click și strategiile de conținut centrate pe date vor deveni fundamentale, accentuând nevoia de a oferi valoare imediată și de a utiliza informațiile pentru a ghida deciziile strategice.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.