Actualizat la: februarie 25, 2024

Ce este SEO semantic?

SEO semantic este strategia de utilizarea a sinonimelor, variațiilor de cuvinte cheie și a conținutului structurat pentru a oferi context și intenție căutărilor. În loc să se concentreze pur și simplu pe potrivirea exactă a cuvintelor cheie (exact match), SEO semantic se concentrează spre a oferi conținut relevant care să răspundă nevoilor utilizatorilor.

Exploatând conținutul semantic ajutați algoritmii să înțeleagă mai bine site-ul vostru. Mai mult, acest conținut va fi marcat ca unul de calitate și, pe cale de consecință, împins în partea de sus a rezultatelor căutărilor. Am scris pe larg despre intenția de căutare, articol pe care vă invit să îl citiți.

V-ați întrebat vreodată cum oferă Google răspunsuri relevante la întrebările noastre? Cum este capabil să înțeleagă ce anume căutăm? Ei bine, aici intervine strategia de SEO semantic, Google SGE și așa mai departe. Practic, ne aflăm deja în următoarea etapă în evoluția SEO.

De ce este importantă strategie SEO semantică?

În ultimii ani, motoarele de căutare precum Google și Bing au folosit analiza semantică pentru a înțelege mult mai bine limbajul uman. Acest lucru înseamnă că vă puteți aștepta la rezultate ale căutărilor mult mai relevante. De aceea, utilizarea unui singur cuvânt cheie nu este suficientă pentru a vă clasa cât mai sus în rezultate. Prin adoptarea unei strategii SEO orientată în această direcție puteți crește autoritatea site-ului. De aceea, dacă vrei să rămâi relevant și să îți îmbunătățești clasările în rezultatele căutărilor, trebuie să creezi conținut care să se alinieze la principiile SEO semantic.

Ai nevoie de o strategie SEO? Click aici!

Care sunt principalele modalități de a valorifica SEO semantic?

Optimizați conținutul pentru grupuri de cuvinte cheie

Google nu cuantifică relevanța unei pagini pe baza unui singur cuvânt cheie. Tocmai de aceea, conținutul trebuie optimizat pentru mai multe cuvinte cheie din același grup semantic. Grupurile de cuvinte cheie sunt grupuri de cuvinte cheie înrudite, care au un înțeles similar.

Prin folosirea acestor cuvinte corelate, puteți crește numărul total de cuvinte cheie pentru care conținutul vostru se clasează în rezultatele căutărilor Google. Așadar, conținutul vostru va deveni mai valoros.

Google clasifică adesea paginile noastre pentru foarte multe cuvinte cheie. Așadar, gruparea cuvintelor cheie valorifică capacitățile semantice ale Google, îmbunătățind clasarea pentru mai multe cuvinte cheie din conținut.

rezultate cautari SEO semantic

După cum observați în captura de mai sus, căutarea numarul ideal de cuvinte cheie pe o pagina poziționează articolul meu pe poziția 1 însă, pe poziția 5, este tot un articol de al meu, care tratează cu totul și cu totul alt topic, legat de numărul de cuvinte pe care ar trebui să îl aibă un articol de blog.

Aveți în vedere faptul că o pagină care ocupă poziția 1 în căutări se va clasa, de asemenea, în primele 10 rezultate ale căutărilor pentru alte aproximativ 1.000 de cuvinte cheie relevante. Aflați care este numărul ideal de cuvinte cheie pentru care se optimizează o pagină.

Includeți în text sinonime și termeni înrudiți

Modelele și algoritmii NLP ai Google elimină necesitatea de a folosi cuvinte cheie foarte precise pentru a obține o mai bună poziționare. Analiza semantică a Google este extrem de performantă, deoarece identifică eficient sinonimele și termenii înrudiți.

cautare SEO semantic consturile unei afaceri online

După cum observați în captura de mai sus, pentru cuvântul cheie costurile unei afaceri online primul rezultat este exact legat de acest rezultat, dar cel de-al treilea rezultat, cuvântul cheie după care a fost optimizat articolul este cheltuieli magazin online, în care doar cuvântul online din căutarea similară se regăsește.

O altă sugestie pe care v-o dau este să includeți acești termeni semantici în:

  • headings (de la H1 la H4)
  • titlurile paginilor
  • meta descrieri
  • textul alternativ al imaginilor

Acest lucru îmbunătățește profunzimea și semantica conținutului, lizibilitatea și nuanțele căutărilor.

Îmbunătățiți lungimea conținutului și verticalitatea topicului

O modalitate ușoară de a face acest lucru este ajustarea lungimii conținutului. În principiu, acest lucru ajută la oferirea unei înțelegeri mai profunde a subiectului pe care îl tratați. După cum știți deja lungimea conținutului nu este un factor intrinsec de clasare, însă, conținutul mai lung oferă, de obicei, semnale semantice mai puternice.

După cum am arătat în articolul meu legat de acest subiect, studiile arată că există o legătură clară între un conținut mai lung și o clasare mai bună în căutări.

Așadar, concentrați-vă pe oferirea unui conținut relevant, în care să oferiți informații specifice și detaliate legate de subiectul pe care îl acoperiți, pentru a obține rezultate mai bune.

Folosiți date structurate (structured data)

Datele structurate nu sunt adesea considerate ca fiind o tactică SEO semantică, deoarece acestea le indică în mod direct crawlerelor Google despre ce anume se face vorbire în acea pagină. Acest tip de date ajută la etichetarea scopului, obiectului și descrierii conținutului.

De exemplu, utilizarea schemei de produs pe paginile de produs va oferi algoritmilor Google variații relevante, cum ar fi tipul, mărimea, culoarea și prețul respectivului produs.

Atunci când este combinat cu conținut secundar, motoarele de căutare vor înțelege cu mai mare ușurință importanța și semnificația paginilor voastre.

Folosind modulul RankMath puteți realiza, în WordPress, schema markup pentru paginile de produs.

RankMath Structured Data

Dacă doriți să verificați existența acestui tip de configurare, folosiți acest tool. Trebuie să introduceți URL-ul paginii și veți obține toate datele legate de schema.

Validator Schema Online

Mai multe detalii aici: SEO pentru magazine online.

Exploatați la maxim secțiunea People also asked

Puteți crește relevanța conținutului vostru dacă răspundeți la întrebările frecvente ale utilizatorilor cu privire la căutarea principală. Într-un studiu efectuat pe 2,5 milioane de căutări, secțiunea Oamenii au mai întrebat  apare în 48,4% dintre căutări, adesea înainte de primul rezultat organic.

People also asked

Această secțiune se află în poziția de sus deoarece oferă răspunsuri la cele mai frecvente întrebări ale milioane de oameni, în fiecare zi. Integrarea răspunsului la aceste întrebări în conținutul vostru va duce la creșterea autorității paginii și o va ajuta să se claseze mai bine în rezultatele căutărilor.

Alte resurse

Concluzii

SEO semantic este o strategie de optimizare a conținutului web prin utilizarea sinonimelor, variațiilor de cuvinte cheie și a conținutului structurat pentru a oferi context și intenție căutărilor. În loc să se concentreze doar pe potrivirea exactă a cuvintelor cheie, SEO semantic se concentrează pe furnizarea de conținut relevant care să răspundă nevoilor utilizatorilor. Prin exploatarea conținutului semantic și utilizarea unor grupuri de cuvinte cheie înrudite, site-urile pot obține clasări mai bune în rezultatele căutărilor și pot crește autoritatea lor. De asemenea, includerea sinonimelor și termenilor înrudiți în conținut, utilizarea datelor structurate și optimizarea lungimii și verticalității topicului pot sprijini o strategie SEO semantică eficientă.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.