Actualizat la: martie 29, 2024

Câte cuvinte ar trebui să aibă un articol de blog?

Dacă scrieți articole pe blog, probabil că v-ați întrebat de multe ori care ar fi dimensiunea perfectă a unei postări. Și, de cele mai multe ori, ați remarcat că nu există un răspuns universal valabil. Experiența ne arată că putem să ne raportăm la un număr de cuvinte ideal pentru postările de un anumit tip.

Un articol de blog ar trebui să cuprindă între 1000 și 2000 de cuvinte, un articol de blog destinat generării de clienți potențiali în jur de 2100-2500 de cuvinte, postările tip „ce este” și „cum se face” între 1300 și 2100 de cuvinte iar un articol de tip pillar ar trebui să conțină aproximativ 3000-4000 de cuvinte.

Câte cuvinte ar trebui să aibă un articol de blog

Desigur, e necesar să ținem cont de anumite criterii cum ar fi:

  • publicul țintă;
  • subiectul despre care se scrie;
  • structura postării;
  • principalul canalul de promovare, etc.

Ai nevoie de articole relevante? Click aici!

Cei de la HubSpot au publicat mii de postări pe blog după care le-au analizat pe cele mai performante, pentru a vedea care este impactul lungimii postărilor asupra performanței generale a articolelor în cauză.

Câte cuvinte ar trebui să aibă un articol de blog general?

Pentru a fi relevante în indexarea organică, lungimea ideală a postărilor pe blog ar trebui să fie între 2100 și 2400 de cuvinte. Înainte de a începe să scrieți articole exact la această dimensiune, este important să rețineți că nu toate postările trebuie să fie exact atât de lungi.

De fapt, se pare că o treime din postările analizate aveau mai puțin de 1.500 de cuvinte. Așadar, este posibil să obțineți o poziționare foarte bună chiar dacă articolele au un număr mai mic de cuvinte.

Lungimea unui articol de blog pentru SEO

Acest lucru poate fi realizat dacă aveți în vedere cele mai bune practici SEO:

  • Backlinkink-uri corecte;
  • Adăugarea alt-text (text alternativ)
  • Alegerea cuvintele cheie potrivite
  • Creșterea autorității domeniului
  • Conținut relevant, dublat de partea de media în cadrul postării (videoclipuri, grafice, etc.)

Care este lungimea ideală pentru generarea de clienți potențiali (lead generation)?

Din păcate, există adesea o separare clară între postările care generează trafic și cele care generează noi clienți potențiali.

Lungimea ideală a unei postări pe blog destinate să genereze noi clienți potențiali este de 2.500 de cuvinte. Așadar, pentru o postare pe blog destinată să crească numărul potențial de clienți, scrierea unui text mai lung va funcționa cu siguranță în favoarea voastră.

Lungimea unui articol de blog pentru Leads

Postările care aduc trafic generos în site reușesc acest lucru deoarece ajung la o audiență mult mai mare. Asta înseamnă că subiectul despre care ați scris este unul generic, nu specific afacerii.

Cu cât conținutul este mai specific și mai extins, cu atât vă întărește cunoștințele și autoritatea cu privire la subiectul discutat. Alegeți să construiți articolele în jurul unor cuvinte cheie relevante pentru o anumită demografie.

Atunci când aprofundați o idee specifică, vă creșteți șansele de a vă clasa mai bine. Chiar dacă publicul vostru țintă ar putea fi mai mic, șansele de a converti cititorii în clienți potențiali sunt mult mai mari.

Care este lungimea ideală pentru „pillar page”?

Cât de lungi ar trebui să fie paginile pilon (pillar page)? Paginile pilon ar trebui să conțină aproximativ 4.000 de cuvinte, deoarece scopul lor este să acopere mult mai mult conținut decât o postare medie pe blog.

Numărul de cuvinte poate părea la prima vedere unul extrem de ridicat, însă rețineți că expunerea subiectului care constituie esența paginii pilon, precum și conținutul pe care îl acoperă trebuie să fie cât mai extins, pentru a cuprinde în detaliu ideile pe care vreți să le transmiteți.

Lungimea unui articol de blog Pilon pillar

De obicei, paginile pilon se scriu într-un interval mai lung de timp, deoarece procesul de documentare și interconectare cu toate postările care adresează această temă trebuie să fie unul riguros realizat.

Cu toate că efortul este unul consistent, acest tip de abordare va da roade și probabil veți vedea mai mult trafic către acest tip de postare.

O pagină pilon este încercarea voastră de a fi un ghid cât mai exact pentru un subiect anume. Aceste postări servesc drept „pilon” pentru un grup de postări de pe blog, toate legate de subiectul explicat în acest tip de pagină.

Atenție – media cuvintelor din acest tip de pagină este de 4000 de cuvinte, însă postările pot să varieze între 2200 și 10.000 de cuvinte.

Un exemplu relevant de pillar post este articolul legat de strategia de marketing medical.

Care este lungimea ideală a postărilor tip listă?

Articolele pe blog tip listă ar trebui să conțină între 2.300 și 2.600 de cuvinte.

Acest tip de articol este probabil cel mai accesibil format de postare pe blog pentru cei aflați la început de drum în acest domeniu. Oricine poate face o postare pe blog în care să explice câteva exemple, concepte, sau idei legate de un anumit subiect. Când vine vorba de lungimea acestor postări pe blog, se pare că regula de bază este următoarea: cu cât sunt mai multe exemple, cu atât mai bine.

Lungimea unui articol de blog Lista

Ca și remarcă generala, postările tip listă sunt mai performante atunci când sunt mai lungi. Acest lucru este unul evident, deoarece pentru fiecare dintre noi, atunci când căutam o listă de idei sau exemple, este mai relevant un articol pe blog care ne indică 20 de soluții, în loc de cinci.

Acest format de postare necesită multe elemente individuale de tip exemplu, care, de preferință, este indicat să fie însoțite de imagini, explicații și linkuri către sursele lor originale. Așadar, este necesar să depuneți efort pentru a construi o listă completă pentru cititorii voștri.

Care este lungimea ideală a postărilor tip ”how-to”?

Postările pe blog de tipul „how to” ar trebui să aibă între 1.700 și 2.100 de cuvinte.

Deoarece postările din această categorie sunt orientate spre descrierea etapelor din cadrul unui proces care are ca și finalitate modul de rezolvare a unei probleme, lungimea ideală depinde de cât complex este acest proces. De exemplu, o postare care ne arată cum se poate formata textul în Whatsapp poate avea în jur de 300 de cuvinte, o postare despre cum să calculați ROAS-ul unei campanii online poate avea 3000 de cuvinte, iar una despre cum să începeți o afacere poate conține mai mult de 8.000 de cuvinte.

Lungimea unui articol de blog HowTo

Nu uitați – aceste articole trebuie să fie:

  • concise și clare;
  • ordonate logic;
  • structurate pe secțiuni;
  • să ofere cât mai multe informații relevante;

Cititorii care caută un set specific de instrucțiuni pe un anumit subiect sunt direct interesați de instrucțiuni. Așadar, asigură-te că postarea acoperă succint subiectul ales de tine.

Care este lungimea ideală a postărilor tip ”what is”?

Postările pe blog care răspund la o întrebare este indicat să aibă între 1.300 și 1.700 de cuvinte. Acest articol face partea din această categorie și are exact 1316 cuvinte.

Lungimea unui articol de blog WhatIs

Articolul pe care îl citiți acum este exemplul tipic de postare care conține exact numărul de cuvinte necesar. Când cititorii caută date clare despre un subiect anume, ei doresc de obicei un răspuns sau o explicație rapidă. Încărcarea cititorilor cu prea multe informații inutile nu echivalează întotdeauna cu mai multe vizualizări. De fapt, se pare că cele mai citite postări de tipul „what is” au în jur de 1.000 de cuvinte.

Concluzie – câte cuvinte ar trebui să aibă un articol de blog?

Din punct de vedere tehnic, nu există un număr minim de cuvinte pentru lungimea postărilor pe blog, deși Yoast și RankMath recomandă cel puțin 600 de cuvinte.

Datele colectate din mai multe surse sugerează că scrierea de postări mai lungi ar trebui să fie regula. Această practică va oferi site-ului vostru șansa de a-și crește autoritatea în timp. Acest lucru poate ajuta la poziționarea mai bună și a articolelor mai scurte.

Pe scurt, numărul ideal de cuvinte pentru un articol de blog variază în funcție de:

  • tipul postării;
  • scopul articolului;
  • publicul țintă;
  • subiectul tratat;
Un articol destinat generării de clienți potențiali poate avea în jur de 2100-2500 de cuvinte, postările tip „how-to” și „what is” s-ar putea încadra între 1300 și 2100 de cuvinte iar pillar posts, care sunt destinate să acopere mult mai mult conținut, ar trebui să conțină aproximativ 4000 de cuvinte (deși pot varia între 2200 și 10.000 de cuvinte).

Este important de reținut că aceste numere trebuie utilizate ca puncte de referință, nu ca norme absolute.

Obiectivul principal al unui articol de blog trebuie să fie oferirea de informații valoroase și relevante pentru publicul vostru țintă, într-o manieră care este ușor de înțeles și citit. În concluzie, calitatea conținutului și atenția la detaliile SEO ar trebui să prevaleze asupra lungimii postării.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.