Cele mai importante 6 strategii SEO pentru afacerea ta. Strategia SEO (Search Engine Optimization) este procesul prin care planificați și implementați o serie de pași cu scopul de a îmbunătăți clasamentul în căutările organice ale unui website. SEO este un instrument foarte important atunci când vine vorba de a genera trafic calificat și o creștere a numărului de conversii.

Există diferite strategii pe care le puteți folosi atunci când implementați o strategie SEO. Antreprenorii se confruntă cu resurse limitate și nu toți pot angaja un specialist SEO pentru a le pune la punct strategia. Din propria experiență, în majoritatea cazurilor nu este neparată nevoie de un expert pentru a face primii pași în această zonă.

Chiar dacă aceste strategii vor contribui mult la îmbunătățirea poziționării organice ați putea lua în considerare colaborarea cu un specialist pentru a obține un minim ajutor în implementarea unora dintre aceste strategii.

Ce strategii SEO pentru afacerea ta poți implementa pe cont propriu fără ajutorul unui expert?

1. Crearea de conținut de calitate

Cea mai mare parte a strategiei voastre de marketing trebuie să graviteze în jurul conținutului pe care îl creați. Puteți scrie despre ceea ce vă place, însă trebuie să vă asigurați că urmați principiile SEO de bază.

Liniile directoare sunt:

  • asigurați-vă că ați inclus toate cuvintele cheie (keywords) în text, în mod natural;
  • cuvintele cheie nu trebuie să fie suprautilizate;
  • folosiți cuvinte cheie secundare pentru o tușă mai groasă a mesajului pe care doriți să îl transmiteți;

De exemplu, dacă scrieți despre unghiere, puteți utiliza „unghiere profesionale” ca și cuvânt cheie principal și „unghiere pentru picioare” ca și cuvânt cheie secundar. Acest lucru vă asigură că ați creat conținut de calitate care poate atrage link-uri și distribuiri în social media.

În mod evident, blogul este cea mai potrivită unealtă pentru a vă expune conținutul. Însă, este important să știți care este lungimea ideala a unei postări de blog.

2. Oferiți conținut relevant pentru vizitatori

Relevanța conținutului este foarte importantă atunci când scopul este de genera conversii. De exemplu, dacă aveți un salon de înfrumusețare trebuie să vă asigurați că tipul de conținut gravitează în jurul acestui domeniu.

Nu uitați că majoritatea persoanelor care vă vizitează site-ul sunt interesați în mod direct de serviciile pe care le oferiți. Așadar, este important să oferiți modalități prin care vizitatorii să vă poată lăsa feedback și/sau să sublinieze o nevoie. Accesul utilizatorilor la conținut relevant vă securizează atât menținerea numărului de clienți actuali cât și creșterea bazei de utilizatoei interesați.

3. Identificarea cuvintelor cheie țintă (target keywords) pe site-urile de social media

Un cuvânt cheie țintă este un anumit cuvânt (sau expresie) care are o probabilitate mare de a fi utilizat de potențialii clienți atunci când aceștia caută serviciile pe care un anume site le oferă. O strategie SEO de succes gravitează în jurul cuvintelor cheie folosite.

Implementarea unei bune strategii SEO obținerea cuvintelor cheie țintă care se potrivesc:

  • cu conținutul site-ului;
  • cu criteriile de căutare ale publicului țintă;
  • Acest lucru vă asigură că potențialii clienți ajung pe site-ul vostru;

Există diferite moduri de a identifica acest tip de cuvinte cheie țintă pentru a le folosi în strategia SEO. Una dintre cele mai simple metode este utilizarea rețelelor sociale pentru cercetarea cuvintelor cheie. Facebook, Instagram sau Reddit pot fi utilizate cu succes în acest scop. Identificare celor mai căutate cuvinte cheie, precum și pe cele care generează trafic către site-uri web similare cu site-ul vostru pot să vă ofere multe informații relevante.

În pasul doi, vă propun să discutăm de o serie de strategii SEO care se pot dovedi destul de complicat de implementat și ar putea necesita suportul unui expert SEO. Din acestea amintim:

4. Crearea de backlink-uri pentru distribuirea conținutului

Motoarele de căutare precum Google acordă prioritate conținutului pe care utilizatorii finali îl consideră valoros. De exemplu, Google folosește principiul E-A-T pentru a verifica valoarea conținutului dintr-un site web. E-A-T este acronimul de la „Expertise, Authority, and Trustworthiness”. Crearea de link-uri cu partenerii potriviți joacă un rol foarte important în stabilirea E-A-T a unui site web.

Este relativ dificil să realizați singuri o strategie de creare a backlink-urilor care să vă asigure că planul este unul care nu va duce în final la penalizarea site-ului și vă va asigura un clasament decent în motoarele de căutare.

Află mai multe detalii despre ce sunt backlink-urile și  cât sunt de importante pentru SEO.

Există diferite instrumente pe care experții le folosesc pentru a obține detalii referitoare la toate domeniile de referință. De asemenea, ar trebuie ca aceștia să poată identifica numele de domenii potrivite care se potrivesc cu serviciile pe care le oferiți.

5. Content Syndication

„Content Syndication” este o metodă de republicare a conținutului existent pe alte site-uri web pentru a ajunge la un public cât mai variat. Această strategie vine cu beneficii pentru ambele părți:

site-ul web spre care este dirijat materialul primește conținut proaspăt

persoana/brand-ul din spatele conținutului original este expusă unui nou public.

Acest proces nu aduce modificări sau editări conținutului site-ului vostru ci generează un backlink către site-ul vostru, un lucru extrem de important.

6. Actualizați linkurile de ieșire (outbound links) pentru a direcționa spre conținut mai nou

Este recomandată actualizarea link-urilor de ieșire ale conținutul vostru mai vechi pentru a direcționa spre conținut mai nou, mai relevant.

După cum știți, algoritmii Google determină calitatea site-ului evaluând noutatea conținutul din site. Dacă link-urile outbound direcționează spre  conținut mai vechi este posibil să fiți afectați negativ în poziționări. Încă nu am avut timpul necesar să fac acest tip de optimizare pentru acest blog dar este pe to-do list.

Concluzii

O bună clasare pe motoarele de căutare este foarte importantă pentru succesul oricărei afaceri. Pentru a începe, poți implementa primele trei strategii SEO discutate mai sus fără prea mare efort și poți studia suplimentar sau să apelezi la un expert care să le implementeze pe cele care necesită o anumită expertiză.