Actualizat la: martie 17, 2024

De ce o strategie SEO corectă cere timp? În ziua de azi este tentant să încerci să arzi etapele recomandate în cadrul unui proiect, doar pentru a avea satisfacția de a ajunge la destinație mult mai repede. Însă, este important să menținem un echilibru pe tot acest parcurs, iar în punctele strategice chiar să încetinim, pentru ca ulterior să putem accelera spre finalitatea atât de mult dorită.

Ai nevoie de o strategie SEO? Click aici!

Această mică pastilă de înțelepciune se aplică și optimizării SEO, cunoscută și sub numele de optimizare pentru motoarele de căutare. Desigur, scopul nostru este să aducem campaniile SEO la maturitate în cel mai scurt timp posibil, însă eu recomand o atenție sporită la zonele gri. Unii specialiști accelerează prea repede iar acest lucru poate atrage după sine penalități din partea motoarele de căutare, care vor întârzia progresul semnificativ.

Strategia corectă este de a echilibrând viteza procesului cu intenția de căutare. Acest tip de abordare vă va ajuta să obțineți progrese solide.

Strategie SEO corectă – de ce să nu folosim cuvintele cheie cele mai căutate?

La prima vedere, lucrurile par destul de simple – identificați cuvintele cheie cele mai căutate și vă concentrați strategia în jurul lor, pentru a crește atât traficul cât și poziționarea în rezultatele căutărilor.

Din păcate, lucrurile nu stau chiar așa. Există câteva motive pentru care acest tip de abordare nu este practic. Mai mult, nu va aduce rezultatele dorite pentru campania voastră SEO. Să vedem care sunt aceste motive:

Metricele legate de cuvintele cheie nu sunt precise

Realitate este că nici Google și nici alte motoare de căutare nu oferă informații exacte despre termenii „cei mai căutați”. Mai mult, Google a încetat să furnizeze date organice despre volumul de căutări încă din  2011, pentru a proteja confidențialitatea utilizatorilor. Și cel mai probabil odată cu eliminarea cookies aceste date vor fi și mai criptice.

Desigur, există platforme care oferă date despre volumele de căutare pentru anumite cuvinte cheie, însă ele trebuie interpretate cu atenție.

De obicei, aceste date se bazează pe:

  • rezultatele din PPC (pay-per-click), nu pe rezultate organice
  • estimări bazate pe valori combinate (extrapolări)

Aceste date sunt adesea inexacte iar construirea unei strategii SEO pe date incorecte nu va aduce întotdeauna rezultatele dorite.

Exploatați intenția de căutare a cumpărătorului

Chiar dacă ați putea fi siguri că un anumit termen are un volum de căutare foarte mare, asta nu înseamnă că acesta va aduce beneficii campaniei tale SEO.

De exemplu, dacă optimizați un site de cu articole de îmbrăcăminte, s-ar putea să descoperiți că „tricouri” este un termen de căutare cu volume incredibile. Însă, acel termen este atât de larg încât, chiar dacă ați reuși să îl clasați în primele poziții, ați atrage un număr foarte mare de vizitatori irelevanți.

Aceste termen generic nu răspunde la întrebări relevante, de genul celor de mai jos, care definesc intenția de căutare:

  • Ce fel de tricouri?
  • Tricouri pentru bărbați? Femei? Copii?
  • Tricouri cu guler?
  • Tricouri din bumbac?

În plus, cu cât vizitatorul este mai departe de căutarea pe care o avea în minte, cu atât mai repede va părăsi site-ul. Cu cât oamenii ies mai repede din site-ul, cu atât Google poate presupune că acel cuvânt cheie nu este un rezultat relevant și îl va arăta mai la mai puține persoane. Direcționarea prea largă (broad) poate face mai mult rău decât bine.

O tactică mult mai bună este de a vă concentra alegerea cuvintelor cheie pe termenii de căutare care implică intenția cumpărătorului. Această abordare ajută la filtrarea unui public larg în potențiali clienți. Cuvintele cheie care se aliniază cu intenția cumpărătorului vor surclasa de fiecare dată cuvintele cheie cu volum mare de căutare.

Puteți observa în imaginea de mai jos cum cuvintele cheie țintite sunt poziționate mult mai bine decât cuvântul generic.

Pozitionari cuvinte genericeCâteva exemple de cuvinte cheie  pentru a înțelege la ce mă refer:

Este recomandată o campanie agresivă de backlink-uri pentru a accelera progresul SEO?

O strategie care vă poate accelera clasarea și crește traficul către site este achiziționarea de backlink-uri. Am discutat pe larg despre ce sunt backlink-urile și cât de importante sunt backlink-urile pentru SEO în articole dedicate.

Revenind la întrebare – o creștere semnificativă într-un timp scurt a backlink-urilor (în special backlink-uri de calitate scăzută) poate duce la penalități din partea Google.

Linkurile către site-ul vostru care provin din surse relevante sunt văzute de Google ca un vot de încredere. Acestea atestă faptul că conținutul vostru este valoros și site-ul în integralitatea lui este o autoritate de încredere în industria respectivă. Pentru algoritmii Google încrederea și credibilitatea sunt metrice foarte importante, așadar vă va recompensa site-ul cu clasări mult mai bune.

Mulți așa zici specialiști încearcă să comprime acest proces plătind pentru link-uri sau folosind alte scheme de creare de link-uri care aduc trafic de pe site-uri de calitate scăzută. Google poate identifica cu ușurință aceste linkuri toxice și vă poate penaliza site-ul.

O idee mult mai bună este să vă concentrați pe construirea unei autorități care va atrage un număr tot mai mare de link-uri de la site-uri de înaltă calitate. Reversul medaliei este că acest proces cere timp. În mod cert, există modalități de a obține link-uri de înaltă calitate rapid, dar o campanie agresivă poate fi mult mai costisitoare decât una graduală, iar costul depășește adesea beneficiile.

De exemplu, o creștere cu 50% a bugetului SEO pentru construirea de link-uri rareori produce o creștere cu 50% a randamentelor. Pentru a concluziona, o strategie SEO corectă navighează în zona acestui echilibrului critic și vă ajută să obțineți cele mai bune rezultate, cât mai curând posibil, fără a pune în pericol autoritatea domeniului.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.