Linkurile interne pot aduce beneficii importante pentru optimizarea SEO. Însă, este important să le înțelegi valoarea dar și cum să le folosești corect. Se pare că există multe neclarități în acest sens, pe care voi încerca să le lămuresc pe scurt.

Din propria experiență, cele mai frecvente întrebări frecvente pentru gestionarea linkurilor interne pentru SEO intră în următoarele categorii.

Care este diferența între linkurile interne și cele externe?

Link-ul intern este controlat în totalitate de voi. Pe scurt, vă conectați de la una dintre paginile voastre, la altă pagină.

Link-urile externe sunt create pe un alt website (extern) și direcționează vizitatorul spre pagina voastră. Legăturile externe sunt cunoscute sub numele de backlinks. Ca să exemplific în mod direct, o să direcționez spre un articol pe care l-am scris despre cât de importante sunt backlink-urile pentru SEO.

Ce beneficii aduc linkurile interne pentru optimizarea SEO?

Linkurile interne aduc beneficii pe trei paliere:

  • Valoare intrinsecă

Algoritmii motoarelor de căutare presupun că deciziile de conectare internă indică prioritățile voastre. Mai precis, ceea ce considerați important a fi diseminat și are legătură cu paragraful/articolul/fraza din care face parte.

  • Relevanța semnalului

Cuvintele folosite în textul ancoră al unui link ajută motoarele de căutare să înțeleagă semnificația paginii la care este conectată. Raportând-ne la exemplul de mai sus, ancora are relevanță directă cu ideea în sine și textul curent.

  • Creează relații între pagini

Este puțin probabil ca două pagini fără legătură să realizeze o conexiune. Linkurile leagă contextual două pagini, adăugând o valoare suplimentară ambelor.

Să clarificăm un lucru – linkurile externe sunt cele care aduc cea mai mare valoare, însă linkurile interne contribuie la distribuirea valorii mai uniform. Astfel și paginile secundare vor avea șanse mai mari de a se clasa cât mai sus în căutările organice.

Spre ce pagini se trimit linkurile interne?

Ideal ar fi să le conectați la pagini care au autoritatea mai ridicată (landing page-ul spre exemplu) sau a căror conținut a performat peste medie (un articol de blog cu multe vizualizări).

Însă, nu există o regulă în acest sens – toate paginile relevante sunt buni candidați pentru linkuri interne.

De asemenea, se pot direcționa spre paginile cărora doriți să le creșteți poziționarea organică. Cu cât mai multe linkuri interne spre o pagină pe care doriți să o creșteți, cu atât mai mari șansele de poziționare organică spre topul clasamentului sunt mai ridicate.

Unde ar trebui plasate linkurile interne?

Puteți crea legături contextuale în corpul de text principal al paginii. De exemplu, puteți crea un link dinspre un paragraf de pe landing page spre cea mai importantă pagină din secțiunea categorii. Totuși, asigurați-vă că linkurile nu fac nota discordantă cu mesajul pe care doriți să îl transmiteți. De asemenea, este recomandat ca aceste linkuri interne să aibă valoare contextuală pentru vizitatori.

Plasarea unei liste de linkuri în partea de jos a unei pagini estre considerată spam, iar motoarele de căutare o vor trata în consecință, penalizând site-ul.

Câte linkuri interne sunt prea  multe?

Nu există un răspuns clar la această întrebare. Însă, aspectul care primează este relevanța și utilitatea conținutului.  Plasarea a 3-4 linkuri într-un articol de până în 1000 de cuvinte sunt de obicei suficiente.

Cu toate acestea, dacă aveți un articol de blog de tip „how to”, în care aveți o listă de sfaturi utile (să spunem 6 la număr) puteți insera 6 linkuri interne, dacă acestea sunt adecvate. Aflați mai multe despre lungimea ideală a unei postări pe blog.

Ce text e recomandat să conțină linkul intern?

Partea vizibilă a linkului – numită „ancoră” sau „text de legătură” ar trebui să fie un cuvânt cheie sau o expresie relevantă. Evitați să folosiți „aflați mai multe”, „vezi detalii” sau „click aici”. Observați în paragraful de mai sus cum am indicat în link exact numele articolului spre care fac trimitere.

Pot să am un link intern din blog spre magazinul online?

Da. Puteți realiza această conexiune în dublu sens. Generați un link intern dinspre un articol de blog sau oricare altă secțiune a site-ului unde aveți conținut relevant spre magazinul online și vice versa. Rețineți – linkurile din paginile cu autoritatea cea mai ridicată au cea mai mare valoare.

Cum definesc un link intern în WordPress?

În WordPress, conectarea este extrem de facilă.  Copiați adresa la care doriți să faceți referire și inserați-o în articol,  făcând clic pe pictograma de legătură.

Vedeți detalii mai jos:

Cum identific linkurile interne corupte?

Pe măsură ce adăugați și eliminați conținut, veți modifica involuntar și  adresele URL din site.

Puteți monitoriza starea linkurilor în Google Search Console, care va afișa adresele URL care returnează o eroare 404. O eroare 404 înseamnă un broken link.

Pentru fiecare dintre aceste adrese URL utilizați instrumentul de inspecție URL a Search Console pentru a determina unde sunt conectate.

Puteți redirecționa aceste link-uri spre pagini valide folosind reguli automate în .htaccess, dacă sunt multe erori, sau prin intermediul, folosind modului Yoast SEO / Redirecționări.

Alternativ, puteți utiliza un crawler cum ar fi Screaming Frog’s SEO Spider.

Dacă aveți și alte informații utile despre linkurile interne pe care le-am omis, nu ezitați să îmi scrieți în comentarii.