Actualizat la: decembrie 9, 2024

Sunt profitabile magazinele online de haine?

Crudul adevăr este că nișa de fashion este extrem de competitivă iar bugetele care se pompează în piață sunt de asemenea foarte generoase. În ultimii 3-4 ani am evaluat și colaborat cu destul de multe magazine online de haine ca să îmi fac o părere despre ce funcționează și ce nu. Pe scurt, dacă magazinul vostru online de haine este unul care nu se diferențiază cu nimic față de competiție, nu doar că veți face eforturi foarte mari pentru a vă menține pe linia de plutire dar veți și concura cu coloși prezum H&M, Zara și așa mai departe.

Pe scurt, ca să ai succes online cu vânzărea de haine este nevoie de:

  • colecții noi la 3-6 luni;
  • poze de calitate;
  • materiale video;
  • colaborări cu influenceri.

Ultimul punct care nu a intrat în enumerarea de mai sus este promovarea online, însă, în lipsa celor de mai sus, nicio agenție, oricât de mare, nu va poate face minuni doar cu campanii Google sau Facebook Ads.

Cum știi dacă magazinul tău de haine are o șansă?

Cerere constantă

Dacă există o cerere constantă, acesta e un prim semn că pentru produse există interes. Însă, dacă brandul este în faza de început, acesta trebuie consolidat. Urmăriți să vă extindeți prezența online, în principal pe rețele sociale și să actualizați continuu conținutului și imaginile din site.

Produse inovative

Proprietarul unui magazin cu care am discutat oferă haine pentru copii care pot fi colorate, tipuri de colanți care au culori multiple, fustă-pantaloni cu buzunare și așa mai departe. Ați prins ideea? Discutăm de îmbrăcăminte care nu se regăsește în oferta magazinelor mari și care cel mai probabil pot să îți ofere o șansă pe termen lung.

Ești producător de haine

Un business care produce haine se bucură de două mari avantaje:

  • poate realiza produse unice (sau cel puțin semnificativ diferite față de producția de masă);
  • își poate conserva marja de profit, care în cazul revânzătorilor este erodată semnificativ de costul de achiziție.

Am discutat pe larg despre aceste aspecte:

Practic, dacă ești revânzător, trebuie să te încadrezi într-un cost relativ fix, care e determinat în primul rând de costul de achiziție, iar în subsecvent de bugetul de promovare, taxa de agenție, costurile de transport și așa mai departe.

Dacă sunteți producători, ar merita să aveți în vedere generarea de conținut video în facilitatea de producție. De asemenea, este important ca brandului să îi fie asociată o față. Ceva similar cu oamenii cei de la atelierul de șosete (sau fabrica de șosete) – sunt sigur că v-au apărut ad-uri de la ei în ultimii ani.

Produsele calitative și servicii post-sales

Realitatea ne arată faptul că pe oameni nu îi interesează în mod primordial calitatea produselor (știți povestea cu fast-fashion, nu o reiau acum). Această categorie de oameni își doresc un produs anume, la un preț cât mai mic, pentru că oricum știu că îl vor arunca într-un interval foarte scurt de timp. Tocmai de aceea au explodat comenzile de pe site-urile din China.

Așadar, pentru a reuși să îți menții afacerea și să ajungi la publicul care este relevant pentru tine, e nevoie de o abordare puțin mai diferită, care pune accent principal pe calitatea hainelor. În plus, poți oferi servicii complementare dacă ai atelier de producție, cum ar fi scurtatul pantalonilor sau strâmtarea unei rochii.

Strategie online aliniată cu produsele

Dacă aveți haine clasice, care nu se diferențiază cu nimic de competiție, aș evita în totalitate zona de Google, deoarece acolo prețul dictează, și nu vei avea nicio șansă într-o bătălie care se dă doar la nivel de cel mai mic preț. Și voi știți ai voi chestia asta, așa că cel mai probabil v-ați orientat în mod natural spre partea de social media.

În zona de social media e necesară o strategie în care să aveți în vedere în mod primordial conținutul video, urmat de conținut (tot video) generat de utilizatori și așa mai departe.

Ce alte strategii poți aplica?

Actualizarea designului site-ului

Dacă ai un site care a fost construit acum 4-5 ani poți considera o refacere. Alege o temă cu un aspect foarte aerisit și în care să existe o congruență între elemente (aceeași temă de culori peste tot, imagini de dimensiuni similare și de aceeași claritate) pentru a face navigarea mai intuitivă și experiența utilizatorului mai plăcută.

Îmbunătățirea conținutului de pe Facebook/Instagram

Crearea de conținut mai variat și stilizat pentru a atrage un public mai mare și a îmbunătăți engagement-ul, în special video. Nu uitati, trebuie să fiți competitivi și pe story, nu doar la nivel de postări.

Strategie de marketing clară

Definirea publicul țintă și ajustarea campaniilor de Facebook Ads, atât la nivel de text cât și la nivel de imagini, pentru a fi cât mai specifice.

De exemplu:

  • Rochii pentru femei tinere sau rochii pentru femei în vârstă?
  • Mărimi mici sau mărimi mari?
  • Măsurile adaptate atât la S, M, L cât și la mărimi europene 44-52EU.

Colaborări și promoții

Colaborați cu micro influenceri și organizați promoții atractive pentru a crește vizibilitatea și interesul pentru produsele voastre (de exemplu 20-30% reducere când marile lanțuri de magazine fac reduceri de 60% nu va aduce rezultate).

Creșterea ratei de conversie

Am vorbit pe larg despre ce metode de creștere a ratei de conversie puteți aplica, însă e important să aveți un modul de recuperare a coșului de cumpărături, oferte bundle, discount la plata cu cardul și așa mai departe.

Concluzie

Pentru a vă maximiza șansele de succes este esențial să luați în considerare diferențierea produselor, optimizarea continuă a site-ului (UX/UI, design, actualizarea colecțiilor), precum și gestionarea atentă a conținutului vizual, în special a celui video.

De asemenea, consolidarea brandului se poate realiza prin colaborări cu influenceri, precum și prezența consistentă pe rețelele sociale.

În paralel, segmentarea și definirea clară a publicului țintă asigură o targetare eficientă a campaniilor media, astfel încât mesajele să fie adaptate spre publicul vostru țintă.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.