Actualizat la: aprilie 1, 2024

Optimizare site fotografie – premise

Astăzi vă voi prezenta un studiu de caz foarte interesant – optimizarea unui site de fotografie prin restructurarea și generarea de conținut relevant. Este un bun prilej să vă arăt cum anume se poate optimiza structura și conținutul unui website pentru a performa mult mai bine în rezultatele motoarelor de căutare, în speță pentru a avea poziționări pe prima pagină a anumitor anumite cuvinte cheie.

Analiza inițială și identificarea problemelor

Să trecem direct la analiza procesului de restructurare. După cum puteți observa mai jos, raportul de poziționare realizat în 3 noiembrie 2023 ne arată faptul că site-ul avea un singur cuvânt pe prima pagină (fotografie sportivă), mai exact poziția 9.

Pozitionari site fotografie nov 2023

După un audit detaliat am identificat următoarele probleme la nivel de structură și conținut:

  • modul inițial în care s-a decis organizarea site-ului în categorii și pagini a fost haotic;
  • numărul de pagini era extrem de mare, deoarece s-a încercat acoperirea pentru cât mai multe cuvinte cheie care s-au considerat a fi relevante;
  • link depth-ul era pe alocuri mai mare de 4 click-uri, ceea ce în mod clar nu era un semnal OK pentru crawlere.

Ca să înțelegeți nivelul de detaliu la care s-a mers, site-ul vechi avea un număr de 73 de pagini, cu slug-uri organizate după cum puteți vedea în imaginea de mai jos:

link uri vechi site foto

Puteți observa faptul că pentru a împinge paginile cât mai sus în rezultate s-a optat pentru o strategie în care s-au folosit cuvinte cheie de genul fotograf magazin online, fotograf magazin bijuterii, fotograf profesional ceasuri și așa mai departe pentru a capta toate căutările relevante pentru fotografia de produs. Același lucru s-a încercat și pentru fotografia imobiliară, cu slug-uri și cuvinte cheie de tipul foto ansamblu rezidențiale, foto arhitectură design interior, foto real estate și așa mai departe.

Din păcate, acest tip de abordare nu a adus niciun fel de rezultat, din mai multe motive:

  • acele cuvinte cheie aveau volume de căutări foarte mici (sau deloc) așa încât nu erau capabile să atragă trafic relevant pentru categoria sau pagina respectivă;
  • lipsea o structurarea a paginilor care adresau același topic în categorii relevante.

Așadar, era relativ imposibil ca site-ul să performeze bine, cu toate că avea un număr foarte mare de pagini.

Pentru ce strategie am optat?

Ca și strategie de refacere și nouă poziționare am optat pentru:

  • unificare completă a tuturor sub-tipurilor de fotografii sau filmări în categorii cat mai relevante, bazate pe o analiză a volumelor de căutare;
  • refacere website;
  • creare de conținut relevant pentru fiecare dintre cele două categorii dar și pentru toate paginile noi;
  • optimizare completă din punct de vedere SEO a tuturor paginilor și categoriilor;
  • redirecționări 404 a vechilor pagini.

La final, am ajuns să avem un număr de 8 pagini, atât pentru categoria de fotografie cât și pentru cea de filmare – 16 pagini în total.

Pentru fiecare din aceste pagini am optat pentru cuvântul cheie cu cel mai mare volum în căutări.

categorii noi site fotografie

Așadar, la final am avut o reducere de peste 4 ori a  numărului de pagini și o consolidare a diverselor tipurilor de fotografii sau tipuri de filmare în subcategorii umbrelă. Așa cum v-am indicat, ulterior, s-a generat conținut dedicat, care adresează exact cuvintele cheie care au cele mai mari volume de căutare.

Ca și exemplu, vedeți mai jos volumele pentru partea de fotografie corporate.

volume cautari

Acest mod de lucru să replicat la toate paginile și ulterior, la o distanță de nici patru luni (martie 2024), puteți observa că există deja 5 cuvinte cheie în TOP 5 și încă o serie de cuvinte care se apropie și probabil vor intra în top 10 în următoarele două trei luni.

Pozitionari site fotografie mar 2024

Cum am abordat latura tehnică?

În mod evident pe lângă refacerea integrală a site-ului, organizarea în categorii și crearea de conținut nou, am fost foarte atenți la partea tehnică, și aici mă refer în special la:

  • redirecționări, care după ce au fost implementate (regex sau manual) au fost urmărite timp de trei luni, deoarece astfel există riscul să avem foarte multe erori 404 de la paginile care au fost consolidate și au dispărut din peisaj;
  • erori din Google Search Console – dacă vreți aprofundați subiectul am un articol dedicat integral erorilor din GSC.

Nu am avut nici un fel de probleme din acest punct de vedere, site-ul nu a fost penalizat, din contră, se descurcă foarte bine.

Ce ne-a ajutat?

Ne-a ajutat foarte mult și faptul că domeniul are o vechime de peste 6 ani și deja, după cum ați văzut, anumite cuvinte cheie se aflau deja în Top 20. Așadar, această reîmprospătare și restructurare au fost extrem de benefice pentru noua strategie digitală și au venit la timpul potrivit.

Ce nu am făcut?

Nu a fost făcut nici un altfel de efort pe partea de SEO, și aici mă refer la backlink-uri, articole de blog și așa mai departe. Pur și simplu o reorganizare completă a structurii, conținut relevant și corect creat, în acord cu volume de căutare, pentru toate paginile, au contribuit la un salt enorm în poziționare.

Concluzii

Acest studiu de caz demonstrează clar eficacitatea restructurării și generării de conținut relevant în optimizarea unui site. Prin simplificarea structurii site-ului de la 73 la doar 16 pagini și concentrarea pe categorii și cuvinte cheie cu cele mai mari volume de căutare, am reușit să îmbunătățim semnificativ poziționarea în motoarele de căutare. Am acordat o atenție deosebită acordată aspectelor tehnice, inclusiv redirecționări 404 și monitorizarea erorilor din Google Search Console. Prin această abordare, site-ul a înregistrat un salt relevant în rezultatele căutărilor, cu 5 cuvinte cheie ajungând în Top 5, din noiembrie 2023 în martie 2024.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.