Actualizat la: februarie 6, 2023
SEO pentru afacerile locale – cum îți crești vizibilitatea în mediul online?
Primesc multe întrebări legate de ce ar putea face o afacere care se adresează unei zone geografice bine definite (să spunem un oraș sau județ) pentru a-și îmbunătăți prezența online. Discutăm de fapt despre ceea ce veți găsi în terminologia specifică sub denumirea de „Local SEO”.
Am compilat o listă de 14 pași după care puteți să vă ghidați. După ce finalizați toată această procedură vei fi într-o zonă de confort în ceea ce privește partea de Local SEO pentru afacerea ta.
Pasul 1 | Listarea inițială în principalele motoare de căutare
Pasul 2 | Optimizarea listării în Google My Business
Încercați să introduceți cât mai multe date despre afacerea voastră, pentru a-i confirma legitimitatea și a oferi potențialilor clienți informații relevante.
Ce nu trebui omis:
- Numele afacerii
- Adresa
- Locația exactă (map)
- Număr de telefon contact
- Website
- Orarul de funcționare
- Categoria afacerii (cafenea, librărie, etc)
- Poze și material video
- Verificarea proprietății – un pas necesar fără de care nu puteți să fiți listat
Însă, este important să nu te oprești aici. Ar trebui să optimizezi listarea în GMB continuu. Poți face acest lucru prin:
- Adăugarea unor categorii noi
- Încărcarea unor fotografii (în mod ideal realizate în interiorul sediului, deoarece acestea vor avea atașate metadatele locației)
- Listarea oricăror servicii individuale pe care le oferiți
- Adăugarea unor numere de telefon suplimentare
- Adăugarea de atribute / facilități relevante
Repetați pașii și pentru celelalte platforme.
Pasul 3 | Review-urile fac diferența
Ideal ar fi să obțineți noi review-uri în fiecare lună. Începeți prin a cere acest favor clienților voștri fideli, care vor fi cei mai predispuși să vă susțină. De asemenea, puteți oferi un discount simbolic la următoarea comandă în schimbul unui review, persoanelor care sunt mai reticente.
Pasul 4 | Implementați următoarele:
- Google Analytics – pentru a urmări sursele de trafic în site
- Google Search Console – pentru a urmări performanța integrală a site-ului
- XML Sitemap & Robots.txt
Pasul 5 | Site-ul tău se încarcă mai repede sau mai lent decât cel al competitorilor direcți?
- Faceți teste pentru a determina viteza de încărcare
- Optați pentru un hosting care oferă LightSpeed
- Optimizați imaginile
- Optimizați CSS, Java Script și Memcache
Pasul 6 | Site-ul mobile-friendly?
- Verificați acest lucru aici
- Dacă nu este mobile friendly, este timpul să faceți un upgrade
Pasul 7 | Este site-ul sigur?
- Folosiți întotdeauna SSL
- Instalați un plugin Anti-Malware Security
- Instalați un firewall Brute-Force
Pasul 8 | Blog
Este un „must have”, fiind unul dintre instrumentele vitale de poziționare strategică. Cum începeți?
- Stabiliți un plan editorial în avans, pentru cel puțin un an
- Urmăriți blogurile competitorilor pentru idei noi de articole
- Identificați cele mai importante bloguri din nișa voastră
- Dedicați un număr de 10-15 articole de blog în jurul celor mai frecvente întrebări legate de produsele sau serviciile pe care le oferiți
De asemenea, este important să știți cum se scrie și care este lungimea ideala a unei postări de blog.
Pasul 9 | Știți despre ce să scrieți articolele de blog?
În principiu, articolele de blog se pot adresa unor alte companii (B2B) sau utilizatorului direct.
Puteți crea următoarele tipuri de conținut:
- 10 metode prin care puteți să [slăbiți][învățați mai repede][etc]…
- Cum folosim [noul Iphone][o mașină hibrid][etc]…?
- Cele mai bune produse pentru [îngrijirea unghiilor][creșterea imunității][…]
- Ghiduri „How To” [cum să folosești noua ta mașină de spălat vase]
- Ghidul cumpărătorului
- Previziuni ale pieței
- Info grafice
- Răspunsuri la întrebări frecvente (FAQ)
- Studii de caz
- Greșeli care trebuie evitate
- Interese locale
- Review de produse
- Ultimele tendințe din piață
Pasul 10 | Pagini separate pentru fiecare produs sau serviciu
- Creați în site pagini unice pentru fiecare produs sau serviciu
- Optați pentru descrieri extensive ale acestora
- Încercați să obțineți review-uri în pagina de produs
Pasul 11 | Optimizați fiecare pagină a site-ului
- Identificați cuvintele cheie relevante pentru afacerea voastră
- Creați meta tag-uri unice (titlu și descriere) pentru fiecare pagină
- Adăugați cuvinte cheie în URL-uri pentru fiecare pagină de produs sau serviciu
- Adăugați cuvinte cheie în Headings (H1, H2,H3)
- Adăugați cuvinte cheie în text, în zonele relevante
- Folosiți link-uri interne
- Folosiți headline-uri care să capteze atenția
- Link-uri interne spre articole relevante, scrise pe propriul blog
- Optimizați imaginile
- Adăugați butoane de share spre canalele de Social Media
- Verificați viteza de încărcare
Pasul 12 | Aveți link-uri externe spre site?
Realizați cât mai multe link-uri din internet spre pagina voastră prin:
- Testimoniale de la colaboratori și clienți locali
- Link-uri din paginile de Social Media -Facebook, LinkedIn, etc
- Link-uri externe spre domenii cu autoritate ridicată (backlinks)
- Listare în anumite portaluri de integrare a afacerilor
Pasul 13 | Creați și publicați material video
Configurați un canal Youtube pe care să publicați următoarele tipuri de material video:
- Prezentări Whiteboard
- Descrieri ale produselor sau serviciilor pe care le oferiți
- Interviuri
- Tips & Tricks
- Exemple Before & After
- Animații (Doodly este un utilitar ieftin și eficient)
- Capturi ecran & narațiune
Pasul 14 | Optimizați conținutul video pentru SEO
- Alegeți cu atenție cuvintele cheie pentru fiecare video
- Preferabil, aceste cuvinte cheie ar trebui sa fie „low competition”
- Optimizați materialul video pentru căutările Google
- Încurajați comentariile la conținutul video
- Realizați transcriptul materialului video și creați câte un articol de blog, în care să includeți și acest video
Concluzii legate de strategia SEO pentru afacerile locale
Dacă veți realiza toți acești pași pentru afacerea voastră puteți să vă bucurați de o prezență online extrem de solida, într-un interval foarte scurt. În cazul în care mi-a scăpat vreun pas important, vă rog să îmi scrieți în comentarii.
Ovidiu Selejan
Postări similare
7 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (6)
- Facebook Ads (39)
- Google Ads (39)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (3)
- SEO (34)
- Strategie On-line (109)
- Website (11)
[…] Local SEO pentru afacerea ta – cum îți crești vizibilitatea? • Blog Digital […]
[…] arătat într-un articol anterior care sunt cele mai importante informații care trebuie înregistrate în GMB. Totuși, trebuie avut în vedere că oricât de complexă și completă ar fi listarea în GMB […]
[…] Dacă aveți o afacere locală sau regională, optimizarea pentru acest tip de clienți este esențială. Urmariti cu atentie toți pașii pe care i-am descris în articolul local SEO pentru afacerea ta. […]
[…] Dacă ai o afacere online, află cum poți să îți crești vizibilitatea. […]
[…] toate detaliile necesare într-un articol extins pe care l-am scris pe această temă, intitulat SEO pentru afacerile locale. În plus, acest cont vă ajută să creșteți și stabilizați afacerea pe plan […]
[…] ramură medicală ca și o afacere locală. Urmați toate recomandările mele din articolul SEO pentru afacerile locale – cum îți crești vizibilitatea? pentru a acoperi tot ce este relevant în acest […]
[…] este identic. Atenție, nu există probleme de conținut duplicat atunci când vine vorba de SEO local. Chiar și marile branduri precum Starbucks, nu creează conținut unic pentru fiecare […]