Actualizat la: iunie 12, 2022

Cât este de importantă sinergia dintre campaniile de PPC și SEO? Dacă scopul pe care ți l-ai propus pentru afacerea ta este să o faci cât mai vizibilă în mediul online, atunci trebuie să consideri în strategia ta digitală atât partea de SEO cât si cea de Google Ads sau  Facebook & Instagram Ads (așa numitele campanii de marketing online sau campanii PPC).

Pattern-ul de căutare al utilizatorului

Rațiunea din spatele acestei strategii este relativ simplă: ad-urile oferă idei utilizatorilor despre ceea ce să caute în mediul online în timp ce o strategie SEO eficientă vă poate ajuta să deveniți răspunsul specific la acele căutări.

Ad-urile de pe rețelele sociale precum Instagram, Facebook, TikTok ar trebui să le ofere oamenilor idei sau direcții despre ceea ce își doresc sau au nevoie. Ulterior, acestea pot inspira oamenii să caute în detaliu informații despre produsele sau serviciile de care au nevoie.

În primul rând, consumatorilor le poate lua ceva timp pentru a determina dacă produsele companiei tale se potrivesc dorințelor și nevoilor lor. În mod ideal, printr-o aliniere de succes între campaniile de marketing digital și o strategie SEO coerentă, îi puteți ajuta să descopere că își doresc produsul sau serviciul vostru. Iată trei moduri în care trebuie să vă aliniați SEO cu partea de marketing online pentru a rămâne competitiv.

Optimizarea site-ului web

Pe măsură ce optimizați site-ul web pentru căutări, asigurați-vă că ad-urile pe care le rulați sunt perfect aliniate cu termenii de căutare organici pentru care aveți deja o poziționare bună dar și pentru termenii cărora doriți să le creșteri poziționarea în viitor. De exemplu, dacă rulați un ad pentru un anumit tip produs (ex: unghieră din oțel inoxidabil pentru picioare), cel mai probabil oamenii vor căuta pe Google „unghieră din oțel inoxidabil pentru picioare” în speranța că produsul pe care l-au văzut va apărea în rezultatele căutării Google. De asemenea, asigurați-vă că ad-urile voastre vor genera trafic primordial spre site-ul vostru și nu pentru celelalte zeci de site-uri care vor apărea în rezultatele căutărilor. În acest fel, campaniile de marketing digital vor influența direct partea de SEO.

Concentrarea strategică pe poziționări

Pe măsură ce veți rula campanii de marketing mai complexe, trebuie să vă asigurați că termenii pentru care vă clasați sunt în mijlocul strategie de crearea a ad-urilor. Luați în considerare să alocați un buget și pentru campaniile de SEO, tocmai pentru a vă poziționa organic cât mai sus pentru termenii pe care îi veți folosi în ad-uri. Însă, până ajungeți la acest nivel (deoarece SEO cere timp), puteți rula ad-uri pentru a apărea cu anumiți termeni în căutările specifice, pentru care site-ul vostru e posibil să se poziționeze organic în primele pagini (în viitor). Acest scenariu este cel mai plauzibil în cazul magazinelor online noi pe piață.

Trebuie să optimizați site-ul pentru a fi răspunsul la ideile pe care le prezentați în ad-urile voastre. Astfel, generați o întrebare la care oferiți și răspunsul, mai întâi prin campaniile de marketing online și ulterior cu SEO.

Identificarea cuvintelor cheie relevante

Rezultatele căutărilor Google pot trimite pe cineva pe site-ul vostru numai după ce acea persoană a căutat acel termen, subiect, produs sau idee. Așadar, pentru a crește numărul căutărilor pentru cuvintele cheie determinante pentru afacerea voastră, trebuie să oferiți utilizatorilor acea idee. Prezentați acel termen de căutare ca ceva de care au nevoie sau își doresc. Persoanele care sunt interesate vor aprofunda subiectul în continuare, ceea ce va ajuta la generarea de impresii, astfel încât poziționarea în căutări a site-ului vostru va crește, odată cu traficul spre site.

Sinergia dintre campaniile de PPC și SEO

Este important să rețineți că strategia și SEO și publicitatea online sunt două lucruri diferite, însă strâns legate între ele. Fiecare dintre aceste două strategii influențează modul în care performează cealaltă.

Luați în considerare sinergia care se creează când implementați oricare dintre aceste două strategii  și folosiți-le pentru a vă crește vizibilitatea și poziționarea online. Cele două strategii ar trebui să se completeze reciproc, deoarece au puterea de a se potența extrem de benefic.