Vor crește bugetele de marketing online în 2021? Conform unui sondaj recent publicat de Smartly.IO, majoritatea afacerilor au în plan creșterea bugetelor de marketing și publicitate pe rețelele sociale în 2021. Antreprenorii doresc să mențină această strategie pentru următoarele 12 luni, cu scopul de a ajunge la un număr cât mai mare utilizatori. Este o decizie oarecum firească în contextul actual, deoarece fiecare dintre noi petrecem mult mai mult timp în mediul virtual.

Eșantionul pe care s-a desfășurat acest sondaj este de aproximativ 300 de antreprenori din întreaga lume. Acestora li s-a cerut să-și previzioneze cheltuielile publicitare pentru anul curent (2021).

Distribuția bugetelor de marketing online în 2020

În 2020, distribuția bugetelor de marketing online pe platformele de social media este următoarea:

  • Facebook | 93%
  • Instagram | 90%
  • Twitter | 83%
  • LinkedIn | 63%
  • TikTok | 34%
  • Pinterest | 21%
  • Snapchat | 17%

Așa cum se poate observa, cele mai mari bugete sunt investite în Facebook, platforma preferată pentru publicitate digitală a majorității specialiștilor în marketing.

Dacă nu sunteți hotărați care platformă este cea mai potrivită nevoilor voastre, Google, Snapchat Ads sau Facebook Ads, am scris un articol exact pe acest subiect.

Desigur, cea mai importantă întrebări pe care o primesc aproape în fiecare zi, este, pe bună dreptate, cât ar trebui să investesc în promovare? Care ar trebui să fie bugetele de marketing online în 2021? Sper ca textul să vă ofere răspunsurile de care aveți nevoie.

Previziuni pentru 2021

Odată cu apariția pandemiei de COVID-19, se anticipează o nouă creștere în sectorul comerțului electronic, mult mai accelerată decât era prognozată în previziunile anterioare.

O analiză a VTEX publicată de News.ro arată ca până în 2022, ponderea comerțului electronic din totalul industriei de comerț, la nivel mondial, va crește la 20%, de la 7-8% în 2019. În mod firesc, și piața din România va urma acest trend.

Între timp, antreprenorii intenționează, de asemenea, să crească aceste cheltuieli în 2021.

Bugetele pentru publicitatea online vor fi crescute, după cum urmează:

  • Facebook | 76%
  • Instagram | 38%
  • Twitter | 44%
  • LinkedIn | 38%
  • TikTok | 10%
  • Pinterest | 8%
  • Snapchat | 5%

Vor exista și unele reduceri ale bugetelor pe platformele cu care clienții țintă rezonează mai puțin. De exemplu, 24% dintre participanții la sondaj intenționează să reducă cheltuielile pe Twitter și Instagram, în timp ce doar 18% au declarat că vor reduce cheltuielile publicitare pe LinkedIn.

O parte din specialiștii în marketing spun că cel mai bun randament este obținut din publicitatea pe Instagram. Dar, în ciuda acestui fapt, antreprenorii, cu excepția celor care fac parte din industria confecțiilor, continuă să își mărească bugetele pentru Facebook, în detrimentul Instagram. Acest lucru este reflectat și de graficul de mai jos.

Când vine vorba de buget, 75% dintre antreprenorii chestionați alocă 31% din bugetul lor de marketing pentru publicitatea pe rețelele de socializare.

Mai mult, o treime (36%) dintre companiile chestionate care alocă bugete mai mari pentru Facebook, aproape jumătate (42%) declară că cel mai bun ROAS îl obțin din Instagram. Procentul este în creștere față de 2019, când procentul raportat a fost de 21%. În general, companiile din Europa și SUA cheltuiesc mult pe reclame Instagram, comparativ cu cele din Asia.

În concluzie, anul 2020 a fost cel în care antreprenorii au înțeles întotdeauna valoarea pe care o aduce publicitatea pe rețelele sociale pentru companiile lor. Pandemia a accelerat trecerea la digital, iar publicitatea online a fost ingredientul esențial pentru a interacționa cu consumatorii potriviți. În 2021 este recomandat să vă îndreptați spre automatizare, pentru îmbunătăți performanța publicitară a campaniilor voastre.