Actualizat la: martie 14, 2024

Campanii cu influenceri – 10 aspecte de considerat

Marketingul prin intermediul influencerilor s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani. Este extrem de important să fim atenți la anumite aspecte care pot face diferența între o campanie de succes și un buget cheltuit ineficient. Am pregătit o listă cu câteva sfaturi pentru marketingul prin intermediul influencerilor care te pot ajuta să:

  • consolidezi strategia de marketing digital existentă;
  • colaborezi cu cei mai buni influenceri pentru brandul tău;
  • dezvolți relații de colaborare pe termen lung;

Ai nevoie de o strategie SEO? Click aici!

Cum identifici corect obiectivele campaniei?

La fel ca în cazul oricărei campanii de succes, trebuie să existe o aliniere între obiectivul principal și KPI-urile propuse, pentru ca rezultatele să fie măsurabile. Înainte  să începi să cauți influenceri, acordă puțină atenție obiectivelor tale. Ce vrei să realizezi? Alege unul sau mai multe obiective relevante pentru tine, după cum urmează:

  • creșterea notorietății brandului;
  • diversificarea conținutului creativ;
  • creșterea traficului pe site;
  • conversii;
  • salvările de postări pe Instagram;
  • implicarea publicului;

Campanii influenceri obiective

Ascultă-ți audiența

Folosește-ți canalele de social media existente pentru a identifica conversațiile pe care consumatorii le au deja. De exemplu, există continuitate în întrebările pe care oamenii le pun atunci când îți scriu în mesajele directe de pe platformele tale de social media? Există o campanie mai amplă care poate fi construită în jurul conversațiilor actuale? Amintește-ți că pe social media este o conversație în ambele sensuri.

Folosește campaniile cu influenceri pentru a:

  • informa;
  • aborda nevoile consumatorilor;
  • te distra;

Cum stabilești tipul de campanie cel mai potrivit pentru tine?

La fel, îți sugerez să parcurgi lista de întrebări de mai jos pentru a determina cel mai bine în ce direcție vrei să te îndrepți.

Înainte de a selecta influencerii potriviți pentru proiect, dezvoltă câteva elemente de bază ale campaniei tale. În timp ce influencerii pot conduce cu siguranță o parte din strategie, identifică teme și inițiative astfel încât aceștia să nu fie doar entuziasmați să colaboreze cu tine, ci și să creeze un conținut relevant.

Folosește o abordare personalizată

Atunci când identifici și alegi influencerii potriviți, abordarea personalizată va fi mai eficientă pentru campania ta de marketing digital. Nu trebuie să forțezi lucrurile. Fii autentic și spune de ce crezi că influencerul ales este cel mai potrivit pentru campania respectivă. Întreabă-i care este opinia lor și  ce experiențe anterioare au avut cu brandul.

Pune întrebări influencerilor

Uneori agențiile și brandurile uită că influencerii sunt oameni reali. Ar fi bizar să oferi unui străin un loc de muncă full-time fără a pune nicio întrebare în timpul interviului. Pune-le întrebări din care poți să deduci dacă sunt potriviți sau nu pentru compania sau produsul tău. S-ar putea să constați că ar putea revoluționa întreaga ta strategie. De exemplu, dacă au o legătură personală sau o poveste legată de produsul sau serviciul tău,  există  oportunitatea de a extinde parteneriatul și de a forma o relație de ambasador cu ei. Este important ca ei să aibă o conexiune autentică cu brandul, deoarece uneori un Influencer-Ad forțat poate fi dăunător pentru brand dacă nu este realizat cu autenticitate și aliniat cu stilul de viață și preferințele influencerului.

Fii constant în ce transmiți

Acest lucru este mai mult decât estetica profilului tău de Instagram… este vorba despre a fi aliniat cu brandul și a reprezenta produsul sau serviciul tău într-un mod inteligent. Dacă cineva ar vedea acest conținut separat de profilul afacerii tale, ar putea identifica cu ușurință brandul tău? Lucrează cu echipa ta pentru a proiecta strategii care se aliniază cu vocea și strategia ta de brand la scară largă.

Explorează feedul influencerilor

Uită-te la conținutul existent și identifică cu ce branduri au colaborat influencerii anterior.

La fel, avem și aici o listă de întrebări la care trebuie să răspunzi:

  • care a fost engagementul pe acel conținut?
  • a avut conținutul branduit o performanță mai bună decât alte conținuturi din feedul lor?
  • sunt aceștia persoane care ar cumpăra în mod realist produsul sau serviciul respectiv?

Este important ca feedul lor să nu fie doar un amestec de orice adună engagement, ci și ca publicul tău țintă să găsească conținutul relevant și captivant.

Fii concis

Identifică echilibrul potrivit în a fi descriptiv în briefuri. Permite influencerilor să își aducă aportul creativ. Revizuirea briefurilor frecvent duce la mai puține revizuiri și editări ulterioare.

Pot să am încredere în influenceri?

Este o întrebare legitimă la care un răspuns închis nu se pretează. Putem omite faptul că influencerii își cunosc audiența mai bine decât noi, dincolo de cifre și statistici. I-ai angajat dintr-un motiv anume, așadar ai încredere în ei și lasă-i să creeze conținut autentic. Găsește echilibrul între a oferi instrucțiuni și a-i lăsa să-și facă treaba cum știu ei mai bine.

Testează și învață

Indiferent de tipul de campanie pe care o derulezi este important să analizezi performanța conținutului. Indiferent dacă campania a fost plătită sau pur organică, identifică temele strategiilor care au generat cele mai bune rezultate. De exemplu, au avut micro-influencerii performanțe mai bune decât macro-influencerii? A existat o categorie specifică de influenceri care i-a depășit pe ceilalți? Examinează ce a funcționat și ce nu pentru a optimiza viitoarele campanii.

Concluzii

Am încercat să evidențiez în acest articol beneficiile campaniilor cu influenceri, cum ar fi creșterea vizibilității brandului, creșterea credibilității și încrederii în brand, precum și generarea de conținut relevant și interesant pentru public. În subsecvent, am menționat și dezavantajele acestei strategii, cum ar fi dificultatea de a găsi influencerii potriviți și de a înțelege publicul țintă, costurile ridicate și riscul de alegere a unui influencer nepotrivit care poate afecta negativ imaginea brandului.

Uneori facem presupuneri false cu privire la tipul de conținut sau parteneriatele cu influenceri care vor genera cele mai bune rezultate pentru brandurile noastre. Utilizează fiecare campanie nu doar pentru brand awareness și conținut de calitate, ci și pentru a consolida strategia macro de marketing. Aceste sfaturi ar trebui să îți reamintească că nu trebuie niciodată să subestimați puterea și impactul marketingului cu influenceri.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.