Actualizat la: februarie 21, 2024
Care au fost cele mai importante schimbări în platforma Google Ads în 2023?
Din când în când este important să reflectăm la cele mai importante momente ale unui ciclu care tocmai s-a încheiat. Astăzi, voi trece rapid în revistă cele mai importante schimbări în platforma Google Ads în 2023:
- Introducerea GA4
- Introducerea inteligenței artificiale generative în campaniile Performance Max
- Brand Exclusions
- Eliminarea eCPC în Google Shopping
- Introducerea noii opțiuni de targetare optimizată
- Campaniile Demand Gen
- Noi audiențe în Youtube
Aceste schimbări au dat tonul tendințelor actuale în zona de PPC. De la schimbarea integrala a Google Analytics la integrarea inteligenței artificiale (AI) avansate, aceste modificări au remodelat semnificativ strategiile de marketing digital și au pus bazele noilor abordări în ceea ce privește așteptările pentru platforma Google Ads în 2024.
Vrei un audit gratuit al campaniilor Google? Click aici!
Introducerea GA4
De departe cea mai importantă schimbare a anului 2023 în ceea ce privește Google Ads. Vechiul Universal Analytics a fost pensionat, fiind înlocuit de Google Analytics 4 (GA4). Această tranziție de la datele third-party a marcat o nouă etapă extrem de importantă, care se concentrează mai mult pe confidențialitatea utilizatorilor și pe noile abordari bazate pe machine learning. Spre deosebire de UA, care folosea un model de date bazat pe sesiuni și vizualizări de pagini, GA4 vine cu un model de date bazat pe evenimente. Această tranziție ne permite să obținem o înțelegere mult mai detaliată a traseului utilizatorului. Modificarea aceasta este coroborată cu eliminarea cookie-urilor.
Introducerea inteligenței artificiale generative în campaniile Performance Max
Google a introdus funcții de inteligență artificială generativă în campaniile Performance Max, permițând astfel crearea rapidă a ad-urilor personalizate de tip text și imagine. Această inovație a simplificat procesul de generare a ad-urilor personalizate, asigurându-se de asemenea că sunt mult mai aliniate cu publicul țintă. Pe lângă generarea de asset-uri, predictibilitatea pe care AI-ul o pune la dispoziție este capabilă să anticipeze tendințele emergente și să ajusteze dinamic strategiile de licitare și targetare, în diferite formate de ad-uri și placement-uri. Aceste actualizări reprezintă o schimbare semnificativă către o abordare mult mai centrată pe AI în publicitatea digitală, oferind instrumente îmbunătățite pentru o gestionare mai bună a campaniilor.
Brand Exclusions
Introducerea excluderilor de brand în campaniile Performance Max a fost un răspuns direct la preocupările crescânde legate de siguranța brandului în publicitatea digitală. Această caracteristică oferă un control mai mare asupra ad placements-urilor, dând astfel asigurări că reclamele nu apar lângă un conținut care ar putea afecta negativ imaginea brandului. Implementarea acestei opțiuni ne-a dat șansa de a defini/actualiza preferințele în ceea ce privește siguranța unui brand.
Eliminarea eCPC în Google Shopping
Decizia Google de a retrage Enhanced Cost-Per-Click (eCPC) din campaniile Google Shopping a indicat o schimbare către strategii de licitare automatizate, care se bazează pe AI, pentru a ajusta dinamic ofertele pentru a obține rate de conversie mai mari. Adaptarea la aceste sisteme automate necesită ca o înțelegere mai profundă a algoritmilor de învățare automată și o disponibilitate de a renunța la o parte din controlul manual în favoarea optimizării oferite de modelele automate.
Introducerea noii opțiuni de targetare optimizată
Odată cu retragerea listelor de audiență similare, Google a introdus targetarea optimizată (optimized targeting). Utilizând învățarea automată, targetarea optimizată poate identifica noi clienți potențiali pe baza probabilității lor de a converti, în loc să se bazeze exclusiv pe asemănările demografice sau pe definirea manuală a segmentelor de audiență.
Campaniile Demand Gen
Campaniile de generare a cererii (Demand Gen) au fost implementate la nivel global în octombrie 2023, ca o actualizare a campaniilor Discovery. Campaniile Demand Gen au introdus posibilitate de a utiliza videoclipurile YouTube și Shorts, alături de imagini sau feed-uri de produse. Aceste campanii valorifică, ați ghicit, machine learning-ul, pentru a identifica și a targeta utilizatorii care probabil ar fi interesați de un produs sau serviciu, chiar înainte de a-și exprima explicit acest interes. Acest lucru înseamnă dezvoltarea unei înțelegeri mai nuanțate a tendințelor de piață și a modelelor de comportament ale utilizatorilor.
Noi audiențe în Youtube
În decembrie 2023, Google Ads și-a extins campaniile de reach video (Video Reach Campaigns (VRC) pe YouTube. Acum, aceste campanii cuprind ad-uri în feed și YouTube Shorts, pe lângă cele din stream-ul propriu zis. Așadar, puteți diversifica ad-urile folosind diferite formate video. De asemenea, sunt introduse rapoarte mai detaliate a performanțelor campaniilor, reclamele in-stream în care poate fi inclus brand-ul precum și targetarea îmbunătățită, utilizând, ați ghicit din nou, AI-ul Google. Se pot optimiza ad placement-urile pe baza criteriilor de targetare, ceea ce ne dă o anumită siguranță că ad-urile vor ajunge la audiența cea mai relevantă.
Concluzii
Schimbările aduse în 2023 platformei Google Ads sunt doar începutul unei noi faze, în care inteligența artificială și automatizarea vor face parte integrantă din toate platformele. Desigur, rămâne la latitudinea noastră să descoperim noi modalități de a rămâne competitivi într-un mediu care evoluează extrem de rapid – nu uitați că Google SGE va fi implementat în acest an la nivel global.
În următorii ani automatizarea bazată pe AI va deveni norma, ceea ce în mod clar va face managementul ad-urilor mai eficient. Rămâne de văzut care va fi ponderea între automatizare versus input uman. Părerea mea este că tendința nu va mai putea fi inversată și algoritmii vor domina platforma.
Însă, odată cu tranziția la GA4 și orientarea spre confidențialitatea utilizatorului, luarea deciziilor care sunt cu adevărat etice devine extrem de importantă, mai ales în paradigma eliminării cookie-urilor.
Ovidiu Selejan
Postări similare
1 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (7)
- E-commerce (28)
- Facebook Ads (44)
- Google Ads (51)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (58)
- Strategie On-line (153)
- Tools (1)
- Website (12)
[…] 🔗 Articol relevant: Cele mai importante schimbări Google Ads în 2023 […]