Cum cresc traficul spre website cu ajutorul Facebook Ads? În 2021, a considera traficul organic o opțiune care vă poate ajuta să vă creșteți vizibilitatea nu mai este, din păcate, o opțiune. Actualizările continue ale Google și Facebook fac mult mai dificilă descoperirea site-ului vostru fără ajutorul campaniilor de marketing digital.

Acoperirea medie a unei postări organice pe pagina de Facebook este de aproximativ 5,20%. Asta înseamnă că doar unul din 19 urmăritori va avea acces la conținutul organic pe care îl veți postați.

În acest scurt ghid vă voi indica cele mai bune strategii Facebook Ads care vă vor ajuta să generați traficul spre site-ul vostru web.

Creative-ul

Primul lucru cu care interacționează utilizatorii în feed-ul de Facebook este imaginea sau videoclipul din ad-uri. Acestea trebuie să fie suficient de convingătoare încât să atragă atenția publicului vostru țintă și să îl determine să interacționeze cu ele. Există câteva lucruri de care trebuie să ții cont atunci când îți selectezi modul de creare al ad-urilor.

1) Folosiți imagini de rezoluție ridicată

Poate că este evident, însă această regulă simplă este deseori ignorată. În funcție de rezoluția imaginii voastre Facebook va limita expunerea anunțurilor voastre. Încercați să utilizați imagini cu o rezoluție de 1.200 x 1.200 pixeli, de fiecare dată când creați un anunț.

În cazul în care doriți să prelucrați în mai mare detaliu anumite imagini, Adobe pune la dispoziție, gratuit, un utilitar prin care puteți elimina cu ușurință, direct din broswer, fundalul fotografiilor. Utilitarul mai permite și aplicarea anumitor efecte de fundal, are funcții de crop și resize, etc.

Un exemplu mai jos:

2) Fiți creativi

Încercați să creați, prin utilizarea unor șabloane creative, ad-uri care să atragă atenția prin câteva elemente specifice: imagine, culoare, etc. De exemplu, Canva oferă sute de șabloane din care o parte se vor potrivi cu siguranță brandului și stilului vostru.

De asemenea, puteți utiliza șabloanele oferite de Vimeo pentru a crea videoclipuri dinamice.

3) Minimizați cantitatea de text

Facebook obișnuia să penalizeze ad-urile care conțineau prea mult text, limitând livrarea acestora. În genere, proporția de text dintr-un ad nu trebuia să depășească 20%. Regula aceasta a fost eliminată la finalul lui 2020. Totuși, eu îmi păstrez recomandarea – încercați să limitați cantitatea de text din ad-uri. Folosiți cuvinte care vor atrage atenția, cum ar fi „15% reducere” sau „promoție” în loc de „beneficiați de un discount de 15% în weekend”. Urmăriți ca acele cuvinte cheie să iasă în evidență folosind culori și fonturi care să le pună în valoare.

Ad Copy

În acest pas, ați atras deja atenția publicului vostru țintă, iar acest lucru s-a datorat unei imagini sau unui videoclip imaginativ. Convertirea acestei atenții într-un click pe site se va baza întotdeauna pe un copy convingător. Dar care sunt elementele ce stau la bază unui copy de succes?

1) Definirea clară a ofertei

O rată de conversie ridicată are la bază o ofertă clară și convingătoare, care este capabilă să diferențieze brandul vostru de competiție.

Puteți încerca să oferit un cod de reducere unic alocat doar campaniilor Facebook Ads. Această strategie vă va ajuta să vă urmăriți rentabilitatea investiției. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este prin intermediul ROAS-ului. Mai multe detalii despre ce este ROAS-ul și cum se calculează aflați tot de pe BlogDigital.

2) Interacțiunea specifică cu publicul țintă vizat

Studiile sugerează că o interacțiune specifică cu un segmentul de public căruia vă adresați poate crește CTR-ul cu până la 13%. Încercați să stabiliți această conexiune prin cuvinte cheie specifice, pe care utilizatorii le pot identifica cu ușurință.

Cum să faceți acest calcul?

Să presupunem că avem următoarele valori:

  • CMP – 60 RON
  • CTR – 1%
  • Bounce rate – 30%
  • Rată de conversie – 2%

Dacă aveți un buget de 600 RON, cifrele ar arată așa:

  • Nr. impresii – 10.000 (600 x 1000 / 60)
  • Nr. click-uri – 100 (10.000 x 1%)
  • Persoane care ajung în site – 70 (100 x 30%)
  • Nr. de conversii – 1.4 (70 x 2%)

3) Call to action

Anunțurile din campaniile Facebook trebuie să conțină întotdeauna un „call to action” foarte clar. Acesta vă ajuta publicul să își clarifice mesajul anunțului, oferta voastră și beneficiul care i se va oferi dacă va da click pe anunț.

De exemplu, dacă promovați un cupon de 15% reducere, încercați un CTA de genul: „Salvează cuponul acum” în loc de „15% reducere la toate unghierele”.

4) Split-test

Întotdeauna este important să testați câteva variante ale copy-urilor și imaginilor pentru a afla cu ce rezonează cel mai bine cu publicul vostru țintă. Ceea ce credeți că va funcționa s-ar putea să nu fie neapărat adevărat.

Un split-test cu două până la șase anunțuri folosind formulări, oferte, CTA-uri și ad-uri diferite, va releva aspecte importante. Acordați o perioadă de o săptămână pentru a testa diferite anunțuri înainte de a le opri pe cele mai puțin performante. Utilizați-le în continuare pe cele care au livrat cel mai bine.

Publicul țintă

Chiar dacă toate punctele de mai sus sunt perfect armonizate, dacă targetarea nu este setată corect veți cheltui bugete relevante spre un public necalificat, care nu va converti niciodată.

Este important să știți cine sunt clienții voștri înainte să începeți campaniile Facebook Ads. Cu cât știți mai multe despre cine sunt și ce le place, cu atât mai mare va fi rata de conversie. Dacă începeți de la zero, puteți identifica profilul clientului analizând datele din Google Analytics. În acest fel le veți cunoaște interesele, vârsta, sexul sau locația celor cărora vă adresați.

Odată ce aveți aceste informații puteți direcționa ad-urile spre acele zone. Setați o limită de vârstă iar dacă este necesar limitați acoperirea anunțului prin setarea unor anumite zona geografice. De asemenea, puteți opta pentru interese specifice, sau alte multe opțiuni pe care platforma le pune la dispoziție.

Audiențe Lookalike

Puteți utiliza audiențe LLA (lookalike) după customer list. Pe scurt, încărcați o listă cu clienții actuali pentru a crea un public asemănător cu clienții voștri actuali. Algoritmii vor încerca să identifice  noi potențiali clienți care au un set de interese similare cu cei din lista voastră. Acest tip de audiențe au performat foarte bine în trecut, însă odată cu disputa Apple iOS 14.5 versus Facebook lucrurile nu mai arată foarte bine.

Revenind, pentru a crea această listă este necesar să construiți un fișier CSV, care trebuie să aibă ca și headers niște identificatori pe care platforma îi poate interpreta, pe lângă cei evidenți, cum ar fi phone și email: ln (last name), fn (first name), st (state), și așa mai departe. Instrucțiuni specifice pentru fiecare câmp găsiți aici.

Sper că acest scurt ghid v-a fost de ajutor. Dacă doriți să intrați în detalii, citiți articolul meu despre cinci tipuri de campanii Facebook Ads care merită explorate. Pentru alte sugestii care pot fi adăugate celor de mai sus, nu ezitați să îmi scrieți.