Actualizat la: martie 17, 2024
De ce aveți nevoie de conținut SEO extins pentru strategia de marketing digital? În perioadele de început ale industriei SEO site-urile care publicau articole „încărcate” cu cuvinte cheie se clasau cu ușurință în topul paginilor. Odată cu actualizările introduse de Google articolele scurte și supra-optimizate au fost declasate, lăsând loc conținutului SEO original, de lungime consistentă și foarte bine documentat. Pe scurt, astăzi, conținut SEO relevant înseamnă un text precis și bine conturat.
Ai nevoie de conținut relevant? Click aici!
Am o experiență personală destul de bogată în ceea ce privește dezvoltarea prezenței online cu ajutorul marketingul de conținut, în special cu cea a conținutului SEO extins, format lung. Voi încerca să vă explic în acest articol de ce cred că strategia de marketing digital care se bazează pe conținutul SEO format extins ar trebui să fie un element esențial al strategiei de marketing digital.
Ce se califică drept conținut SEO extins?
Ca și definiție standard, conținutul SEO extins este un material care depășește 2.000 de cuvinte. Desigur, acest număr va varia în funcție de subiect și nișă. Este posibil ca în unele cazuri să fie nevoie de mai multe cuvinte pentru a detalia mai anumite proceduri sau tehnici specifice unui domeniu anume.
Conținutul SEO extins se poate referi la:
- infografice
- podcasturi
- videoclipuri
- creații multimedia
Cu toate acestea, când fac referire la conținut SEO extins în cadrul acestui articol mă refer în mod special la postările de blog. Am scris un articol extins despre lungimea ideală unui articol de blog, pe care vă invit să îl parcurgeți.
În general, conținutul extins este sinteza unui material mult mai amplu, prin care se generează o valoare informațională semnificativă pentru utilizator și care necesită o atenție susținută de lectură.
Conținut SEO extins – beneficii
Beneficiile acestui tip de conținut sunt multiple pentru strategia SEO. Algoritmul PageRank Google prioritizează paginile după „autoritatea paginii” și/sau „autoritatea domeniului”. Acest lucru înseamnă care se referă la puterea de clasare a unui site web pe baza percepției relevanței conținutului său.
Conținutul extins și bine documentat este una dintre cele mai eficiente modalități de a crește autoritatea site-ului vostru.
În general, conținutul SEO extins oferă următoarele beneficii:
- îmbunătățește scorurile de autoritate ale domeniului/paginii („DR” în platforma Ahrefs sau „PA” în platforma Moz);
- îmbunătățește viralitatea conținutului, crescând probabilitatea partajării P2P;
- generează mai mult trafic organic;
- generează back-linkuri;
- crește gradul de conștientizare a mărcii;
- stabilește credibilitatea generală și reputația mărcii (brand awarness);
Conținut SEO extins ca și vector de generare al backlink-urilor
După cum știu toți specialiștii în marketing digital, backlink-urile reprezintă în jur de 40-50% din strategia SEO.
Datele din acest studiu arată că acest tip de conținut generează cu 56% mai multe distribuiri sociale și cu 77% mai multe link-uri decât conținutul mai scurt. Cu alte cuvinte, articolele mai lungi sunt ideale pentru a obține exact acele backlink-uri care sunt cele mai importante pentru strategia ta digitală. Am scris în detaliu despre ce sunt backlink-urile și cât de importante sunt backlink-urile pentru SEO.
Dacă veți reuși să scrieți articole mai lungi, efortul vostru va fi răsplătit cu backlink-uri care vor stimula poziționarea organică.
Sfaturi utile pentru crearea și diseminarea conținutului SEO extins
Vă las mai jos câteva sugestii despre cum să creați conținut SEO extins care are cele mai bune șanse de a se clasa în cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare. Dintre cele mai importante menționez următoarele:
- distribuiți conținutul pe cât mai multe rețele de socializare (forumuri, grupuri Facebook, servere Discord, Reddit, etc.);
- citați articole care au trecut prin procesul de peer-review. Puteți identifica aceste manuscrise în Google Scholar;
- includeți cel puțin o valoarea numerică la fiecare două paragrafe;
- includeți cel puțin un element vizual (grafic, tabel, chart) în fiecare articol;
- variați lungimea conținutului articolelor – un material poate avea 1.650 de cuvinte, iar următorul la 2.350 de cuvinte;
- includeți întotdeauna Table of Content;
- mențineți conținutul orientat în jurul datelor concrete și a cifrelor. Evitați descrierile lungi și irelevante;
Concluzii
Pentru a avea succes trebuie să faceți eforturi suplimentare pentru a publica conținut de top, care oferă mai multă valoare decât ceea ce publică competiția voastră.
Conținutul trebuie să fie, întotdeauna :
- orientat în a oferi soluții reale pentru cititorii voștri
- bine redactat
- fără greșeli gramaticale
- cu referințe corecte
Dacă livrați în mod constant articole de blog scurte, pline cu cuvinte cheie, luați în considerare renunțarea la această strategie. În schimb, acordați prioritate conținutului extins care necesită o cantitate mai mare de efort, cercetare și cunoștințe pentru a fi pus în practică. Respectați această rețetă și rezultatele nu vor înceta să apară.
Ovidiu Selejan
Postări similare
2 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (7)
- E-commerce (28)
- Facebook Ads (44)
- Google Ads (51)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (58)
- Strategie On-line (153)
- Tools (1)
- Website (12)
[…] De ce aveți nevoie de conținut SEO extins? • Blog Digital • […]
[…] lucrurile evoluează cu o viteză uimitoare, de aceea aveți nevoie de o schimbare în strategia de conținut. Sugestia mea este să creați o combinație de articole, unele mai lungi, altele mai scurte, care […]