Actualizat la: februarie 23, 2024
Cum să faci bani din blog – 10 metode diferite
Dacă nu ai timp să citești tot articolul, îți las mai jos lista cu cele 10 metode diferite cum poți să monetizezi un blog.
Cum să faci bani din blog:
- Abonații la newsletter
- Generarea de lead-uri
- Articole „guest post”
- Vânzarea propriilor produse sau servicii
- Cumpără-mi o cafea (donații)
- AdSense (publicitate)
- Review la produse/affiliate marketing
- Dezvoltă platforme complementare cu blogul
- Conținut exclusiv
- Articole promoționale
Am încercat să ordonez lista de la foarte probabil la puțin probabil, așa că pe măsură ce parcurgi articolul să știi că va fi din ce în ce mai greu să reușești abordând acea strategie. Nu imposibil, dar greu (definit ca investiție de timp și bani).
Abonații la newsletter
Aceasta este probabil una dintre cele mai sigure metode, pe termen lung, prin care poți să îți monetizezi blogul. Primii pași sunt cei mai grei, deoarece trebuie să construiești o bază de date solidă cu persoane interesate de ceea ce scrii. Pentru asta, trebuie să generezi conținut de calitate, relevant, în mod constant.
Vrei propriul blog? Click aici!
În momentul în care ai adunat o bază de date de câteva sute de persoane cărora le trimiți mailuri în mod regulat, poți să strecori odată la ceva timp un link spre un curs de-al tău să spunem, sau o trimitere spre un produs pe care îl pot cumpăra cu un anumit discount.
Vă recomand să vă uitați la acest studiu de caz, în care echipa de la Niche Pursuit a publicat în decursul anului 2023 un număr de 1325 de articole de blog. Au optat pentru o combinație de articole scrise cu AI și articole scrise de oameni specializați, care în total au costat 240.000 de dolari (da, ați citit bine).
Suma pe care au reușit să o genereze pe tot parcursul anului din publicitate pe site a fost de 231.320 dolari, deci mai puțin decât au investit în crearea de articole.
Însă, ideea de bază, așa cum este subliniată la finalul acestui studiu de caz este că adevăratul profit vine din mailurile pe care le trimite spre baza de abonați la newsletter. La zeci de mii de oameni abonați la newsletter (estimez eu), profiturile pot fi extrem de mari, deoarece ratele de conversie sunt extrem de ridicate pentru acest canal. Mai multe detalii în articolul legat de campaniile de e-mail marketing.
Nici nu mai pomenesc de faptul că odată ce acea bază de date ajunge la câteva mii sau zeci de mii de utilizatori interesați de un anumit subiect, poate constitui un element foarte atractiv pentru cineva care își dorește acces la acele persoane. Acela va fi momentul în care s-ar putea să primești o ofertă de cumpărare pentru tot blogul. Nu uitați că datele primare vor deveni din ce în ce mai importante în anii care urmează.
Generarea de lead-uri
Oferă informații care chiar ajută oamenii să afle exact cum a anume pot rezolva ceea ce îi interesează. Nu încerca să ascunzi informația crezând că oamenii te vor contacta pentru că au fost intrigați de ceea ce vrei tu să le spui sau că nu găsit acea informație nicăieri în altă parte. Șansele să se întâmple acest lucru sunt sub 1%.
Oamenii te vor contacta tocmai datorită faptului că 1) le oferi informații relevante și 2) le dai un semnal că ai know-how-ul necesar de a le rezolva problemele – pe care la fel de bine le-ar putea rezolva și ei, dar nu au timpul necesar. Așadar, caută un profesionist să îi ajute.
Sunt absolut convins că este una dintre cele mai puternice metode prin care îți poți monetiza blogul.
Articole „guest post”
Dacă blogul tău are o audiență/nișă specifică, poți percepe persoanelor care sunt interesate să scrie un articol la tine pe blog o anumită sumă pentru a le publica acel articol. Desigur, această sumă poate varia atât în funcție de nișa în care activezi cât și de produsul/serviciul pe care articolul îl promovează. Dacă primești oferte de acest tip, sfatul meu este să alegi cu mare atenție acele articole pentru a se încadra în spiritul blogului tău (să nu fie ca nuca în perete).
Cu cât nișa ta este mai specifică, cu atât șansele ca să primești o astfel de ofertă cresc, odată ce ai atins un număr rezonabil de utilizatori, deoarece acei oameni sunt interesați de acel tip de subiecte.
Vânzarea propriilor produse sau servicii
La fel, dacă ai căpătat expertiză pe o anumită nișă și te-ai gândit ca e momentul să faci un curs pe care ulterior să îl vinzi, sau să oferi un anumit set de servicii, te-ai gândit bine.
Însă, nu încerca să supralicitezi acest aspect, deoarece unele lucruri nu funcționează sau ridică semne de întrebare în momentul în care sunt împinse prea mult în față. De exemplu, dacă pe blogul meu ai vedea la fiecare trei paragrafe un link spre un curs de optimizare SEO pe care vreau să-l vând, în mod clar te-ai prinde că ăsta este scopul principal al blogului, lucru care probabil ti-ar schimba (puțin) percepția. Eu nu zic că e bine sau rău să monetizezi cât mai mult, doar că trebuie să găsești o simbioză între cele două aspecte.
Cumpără-mi o cafea
Pe scurt, donații. Poți să le implementezi în mai multe moduri:
- Deja celebrul slogan cumpără-mi o cafea
- PayPal
- Patreon
- Donații lunare sau one time
- Donații crypto
Vă las mai jos exemplul unui blog care mie îmi place foarte mult și vi-l recomand.
Observați ce elegant spune povestea blogului, după care invită cititorii să o sprijine.
AdSense (publicitate)
Este metoda cea mai evidentă și care apare ca recomandare în toate blogurile și manualele de monetizare ale unui blog, de la momentul apariției acestui program Google. Realist, este o metodă prin care poți face (ceva) bani din blog – nu mulți, dacă nu ai suficienți vizitatori. Însă, e de departe cea mai rapidă și ușor de implementat. Ai un blog, aduci puțin trafic și poți începe să monetizezi.
Am un studiu de caz pe această temă, în care am prezentat sumele reale care se pot încasa din publicitate. Platforma mea la care fac referire are un trafic lunar de aproximativ 6000 de vizitatori unici, iar suma medie câștigată prin intermediul platformei AdSense a fost de 10€ lunar. Așadar, se pot face bani din AdSense, dar trebuie să aveți un număr foarte mare de vizitatori lunar.
Aici vreau să atrag atenția asupra unui aspect pe care trebuie să îl aveți în vedere – zonele în care afișați reclamele. Experiența utilizatorului este un factor pe care Google îl consideră foarte important. Tocmai de aceea, dacă inundați fiecare pagina cu ad-uri, utilizatorii vor părăsi rapid blogul vostru și pe cale de consecință veți pierde din poziționări. Așadar, mare atenție la acest aspect.
Review la produse/affiliate marketing
Una dintre cele mai utilizate metode de a monetiza rapid un blog. Faci review/prezinți anumite produse și strecori un link spre pagina de unde cititorul poate cumpăra acel produs.
S-au scris milioane de articole pe această temă, nu insist în această direcție. Tot ce pot să vă spun este că nu e atât de ușor pe cât pare…cu un blog pe care îl iei de la zero e posibil să câștigi mai nimic în primii doi ani.
Aruncați un ochi peste acest articol când aveți timp. Sunt niște date foarte interesante. Pe scurt, concluzia este că 80% dintre cei care fac marketing afiliat câștigă între 0 și 80.000 de dolari pe an. Mai mult, efortul pe care îl depuneți în faza inițială va trece de doi ani.
Dezvoltă platforme complementare cu blogul
Și eu încerc să fac acest lucru de multă vreme însă nu am timpul necesar să finalizez. Am început lucru la platformă, însă va mai trece puțin timp până reușesc să o lansez. Practic, îmi doresc să ofer niște soluții rapide și gratuite la anumite probleme uzuale – conversii ale imaginilor, aflarea adresei IP și așa mai departe.
Acest tip de platformă va aduce în timp trafic relevant, pe care îl puteți exploata în multiple feluri.
Conținut exclusiv
Dacă ai un anumit set de calități și poți genera articole/white papers în care să aduni informații extrem de relevante (cu sursă) pentru un anumit domeniu, s-ar putea să fie oameni interesați să îți plătească o anumită sumă de bani pentru materiale de acest tip. Poți să lași anumite secțiuni din material la vedere, gratuit iar pentru partea relevantă utilizatorii să plătească.
Articole promoționale
Acestea sunt articolele pe care le scrii pentru un anumit brand, la cerere, în momente cheie. Să nu ne amăgim, dacă citești acest articol, nu ești la acel nivel și cel mai probabil nici nu o să ajungi acolo foarte curând. Cel mai probabil îți trebuie câteva zeci/sute de mii de unici pe zi ca să primești propuneri de genul acesta. Așadar, să rămânem realiști.
Concluzii
Am încercat să explorez în acest articol diverse strategii de monetizare pentru un blog, fiecare cu potențialul său unic de a genera venituri (mai mult sau mai puțin spectaculoase). Dacă ar fi să vă dau un singur sfat ar fi următorul – scrieți despre ce vă place, la intervale cât de cât regulate. De îndată ce începeți să adunați trafic, se vor deschide multe posibilități de monetizare.
Ovidiu Selejan
Postări similare
2 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (7)
- E-commerce (28)
- Facebook Ads (44)
- Google Ads (51)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (58)
- Strategie On-line (153)
- Tools (1)
- Website (12)
[…] 🔗 Articol relevant: Cum să faci bani din blog? […]
[…] 🔗 Articol relevant: Cum să faci bani din blog? […]