Actualizat la: martie 21, 2024

Facebook Ads pentru afaceri locale

Dacă afacerea ta are nevoie să își crească numărul clienți atunci ai nevoie de o strategie Facebook Ads pentru afaceri locale foarte bine structurată. În acest articol vei descoperi trei tipuri diferite de ad-uri Facebook pe care ar trebui să le utilizezi pentru a-ți promova afacerea locală.

Vrei un audit gratuit al campaniilor Facebook? Click aici!

Vei găsi, de asemenea, sfaturi specifice pe care le poți aplica pentru a:

  • atrage noi clienți
  • prezenta intuitiv oferta de produse sau servicii
  • converti clienții care vor ajunge în magazinele fizice
  • re-targeting pentru persoanelor care nu se convertesc imediat

Ce sunt afacerile locale?

Din afacerile locale cele mai des întâlnite fac parte următoarele categorii:

  • restaurante
  • săli de sport
  • saloane coafură, cosmetică, manichiură, pedichiură
  • magazine de haine
  • cafenele
  • magazine pentru animale de companie
  • spa-uri
  • magazine de cadouri

Atunci când dezvolți o strategie digitală pentru o afacere locală folosind Facebook, asigură-te că o faci corect. Un plan diferențiat în trei segmente te va ajuta să îți protejezi bugetul investit. Haideți să vedem care sunt cele trei planuri de acțiune.

Campanii Facebook destinate educării audienței (nivelul 1)

Primul nivel al strategiei Facebook se concentrează pe construirea, educarea și implicarea unei comunități în jurul brand-ului. Este una dintre cele mai importante părți ale strategiei publicitare, adesea trecută cu vederea.

Dacă afacerea ta este una locală, te adresezi unui grup finit de oameni care îți pot deveni clienți. În orice piață, procentul populației care este pregătită să convertească direct este de aproximativ 3%. Un procent de 15% din oameni au nevoie de ceea ce vinzi și sunt deschiși să cumpere, dar pur și simplu au nevoie de imboldul necesar să facă acest pas.

Majoritatea antreprenorilor se concentrează asupra procentului de 3% persoane care sunt gata de cumpărare. Cu toate acestea, celelalte 15% sunt esențiale pentru afacerea ta. De obicei acest segment nu se simte implicat în povestea afacerii sau nu le poți menține atenția pe termen lung.

Campaniile tale ar trebui să te concentrezi în primul rând pe educarea publicului – nu numai despre industria, produsele sau serviciile tale ci și pe subiectele care se referă direct la afacere.

Vorbeam recent proprietara unei săli de balet pentru copii care a rulat ad-uri Facebook strict despre ofertele active. Pentru o perioadă de timp a obținut rezultate excelente însă acestea s-au diminuat treptat, în mod natural. Motivul este că persoanele care au convertit făceau parte din procentul celor care erau pregătite să își înscrie copiii la balet. Este de reținut aici că respectiva afacere nu a creat o cerere reală pentru acest tip de activitate.

Cel mai bun mod de a crea cerere este să identifici mai întâi diferitele nevoi pe care le adresează afacerea ta. Cursurile de balet pentru copii au ca public țintă părinții. Însă, , nu toți părinții sunt la fel. Au copii de vârste diferite, ceea ce va avea impact asupra mesajelor care rezonează cu ei.

Cum segmentezi publicul țintă?

În acest caz, care este principalul motiv care ar determina oamenii își pot înscrie copilul la balet?

Să ne concentrăm pe trei grupuri diferite de părinți care fac parte din publicul țintă:

  • Părinții care știu deja că baletul este un sport pe care copiii lor doresc să îl încerce.
  • Părinții care știu că există o nevoie reală a copilului lor pentru o activitate fizică/sport. Nu se gândesc neapărat la balet, dar ar fi dispuși să-și înscrie copilul dacă ar înțelege valoarea acestui tip de activitate.
  • Părinții care nu se gândesc neapărat la sport dar au un copil și le pasă de bunăstarea și nivelul de activitate fizică al acestuia.
  • În cadrul acestor trei grupuri, există, de asemenea, o varietate de subgrupuri, cum ar fi părinții de băieți, care în mod natural nu vor rezona cu acest tip de activitate. Părinții copiilor mici, de grădiniță, vor fi mult mai tentați să încerce acest tip de activitate spre deosebire de părinții copiilor mai mari. Uneori vor răspunde la un mesaj generic, însă de cele mai multe ori nu o vor face.

Cum atrageți aceste grupuri care ar converti din diverse motive?

Ad-urile din prima linie a strategiei digitale Facebook sunt concepute pentru a elimina o abordare liniară generală. Acestea sunt, de asemenea, orientate spre interacțiunea cu comunitatea căreia i te adresezi precum și spre creșterea gradului de notorietate al brandului.

Există potențial chiar și în persoanele care nu se gândesc momentan la serviciile sau produsele pe care le oferi. În exemplul de mai sus (cursuri de balet) este foarte posibil să există un cuplu care îți vede conținutul, dar nu are încă un copil sau copilul este momentan prea mic pentru a putea fi înscris la curs. Dar timpul trece și în câteva luni sau un an de zile va sosi momentul optim. În acel moment, cuplul va ști deja multe detalii despre școala de balet și ceea ce o diferențiază de competiție.

Pentru a atinge toate aceste obiective prin ad-urile Facebook de nivel 1 poți utiliza trei tipuri diferite de conținut:

  • video
  • conținut blog
  • postări social media

Conținutul Video

 În principiu recomand campaniile Facebook video deoarece este varianta cea mai eficientă de a genera „awarness”, la costuri rezonabile. Oamenii sunt predispuși să acorde atenție unui material video în comparație cu unl scris. În plus, un material video îți oferă șansa să spui mai multe, într-o perioadă scurtă de timp, decât o poți face într-o postare scrisă.

Acest tipuri de ad-uri din prima linia a strategiei nu sunt concepute pentru a genera clienți. Scopul este de genera un impact maxim în rândul audientei tale.

Un alt avantaj al campaniilor video este că poți crea segmente de public personalizate pe baza conținutului pe care anumite persoane îl urmăresc, a duratei de vizionare, etc.

Cum secvențiezi audiența?

Este posibil ca grupurile de părinți pe care le-am menționat mai sus să nu răspundă toate la același tip material video.

Grupul de părinți care se concentrează pe bunăstarea copilului lor dar care nu știu multe despre balet poate să urmărească un videoclip care se adresează celor care caută cum să stimuleze activitatea fizică și sănătatea mintală a copilului lor. Dacă aceștia urmăresc acel videoclip, școala de balet va ști care sunt valorile după care se ghidează acea familie, că le pasă de bunăstarea copilului lor, etc.

Pentru părinții care se gândesc să-și înscrie copilul la o activitate care să îi stimuleze dar baletul nu este o opțiune considerată, școala ar putea crea un videoclip care să se concentreze asupra motivului pentru care baletul este sportul ideal pentru fete, deoarece le ajută să fie mai disciplinate dar le și sporește gradul de cultura muzicală.

Pentru cel de-al treilea grup de părinți care știu deja despre cursurile de balet este indicat să folosești videoclipuri care prezintă sistemul de lucru și abordarea generală a școlii de balet, pentru a-i convinge pe acești părinți să își înscrie copilul la cursuri.

În comunitățile locale, o locație cât mai în proximitatea locuinței este importantă pentru potențialii clienții. Însă, dacă poți construi o bază puternică de urmăritori – oameni care sunt implicați, recunoscători pentru conținutul pe care îl creezi și dispuși să distribuie mai departe – în cele din urmă bază ta de potențiali clienți va crește.

Conținut blog

Poți utiliza conținutul blogului în același mod ca și materialele video. Scopul este de a crea o bază de urmăritori fideli. Reține faptul că CPC-ul va fi semnificativ mai mare decât în cazul materialelor video.

Desigur, unii oameni preferă să citească conținut scris. Așadar, oferindu-le această opțiune ca a doua modalitate de a interacționa cu conținutul tău este o idee de luat în calcul. Costurile vor fi mai mari însă simplul fapt de a da click pe postarea de pe blog îți indică faptul că acei oameni sunt interesați de subiectele pe care le acoperi.

Nivelul de engagement al postărilor

Al treilea tip de conținut pentru primul nivel al strategiei  sunt postările Facebook. Aceste tipuri de postări trebuie să construiască o bază de urmăritori fideli, care prin implicarea activă pot aprecia și distribui conținutul spre alte persoane interesate.

Asigură-te că oamenii înțeleg exact ce face business-ul tău și prin ce te diferențiezi. Poți utiliza postări de tipul before/after sau întrebă utilizatorii dacă preferă un anumit tip de conținut. Oamenii au o tendință naturală de a se implica, așa că sugestiile vor veni rapid. În mod evident, atât timp cât postarea ta este legată direct de scopul afacerii, acest lucru te ajută la „brand awarness”.

Pentru obiectivele primului nivel al strategiei îți propun să utilizezi următoarele obiective ale campaniilor:

  • „Traffic” pentru postările de pe blog;
  • „Engagement” pentru postările de pe social media;
  • „Video views”, pentru videoclipurile tale;

Campanii Facebook Ads orientate spre conversii (nivelul 2)

Campaniile de nivelul doi se bazează foarte mult pe Facebook Pixel. Este modul în care produsele sau serviciile tale sunt prezentate. Acest lucru poate să ducă la creșterea conversiilor.

Reluând exemplul de la început, școala de balet poate veni cu o ofertă de tipul prima lună gratuit și un costum de balet.

Tipurile de obiective ale campaniei pe care le vei utiliza la acest nivel ar putea fi:

  • obiectivul generării de „lead-uri” prin formulare de contact
  • conversii
  • trafic
  • mesaje pe Facebook (dacă utilizezi generarea de clienți potențiali pe Messenger)

Accentul general pentru nivelul doi al strategiei ar trebui să fie orientat spre conversii, cost per lead și CTR.

Tipurile de ad-uri Facebook pe care le vei configura în acest pas trebuie să fie corelate direct cu mesajele pe care le-ai livrat în primul nivel al strategiei. Mesajul trebuie să fie unul unitar, care să permită oamenilor să facă legătura cu ușurință între cei doi piloni. Acestea ar trebui să țină cont de toate informațiile primite la primul nivel al strategiei. Când îți expui oferta alege ad-uri care să evoce sentimentul transmis spre publicul țintă inițial.

Pentru acei părinți care se concentrează pe o activitate fizică, dar nu neapărat balet, ai putea face o comparație între diverse sporturi. Prezintă-le  un copil care face balet versus un copil care face alt sport și subliniază beneficiile pe care le poate avea copilul dacă ar alege lecțiile de balet.

Pentru părinții interesați deja de balet, prezentarea directă a beneficiilor este strategia cea mai bună.

Retargetează potențialii clienți cu Facebook Ads (nivelul 3)

Nivelul trei al strategiilor publicitare Facebook Ads pentru afaceri locale se concentrează pe retargetarea persoanelor care au vizitat site-ul web sau au interacționat cu afacerea ta pe Facebook sau Instagram. Aceasta se bazează pe interacțiunile acestora cu oricare dintre creative-urile voastre. Nivelul trei este conceput pentru converti oricare dintre clienții potențiali care au avut cel puțin o interacțiune cu ad-urile tale.

Aceste ad-uri se învârt de obicei în jurul mesajelor de genul: „Nu uita să finalizezi înscrierea copilului tău la balet! Prima lună este gratuită!” Acest tip de mesaj se concentrează pe un sentiment de exclusivitate, validare și asigurare că acceptarea ofertei este o decizie bună pentru cumpărător.

Concluzii

Atunci când dezvolți o strategie Facebook Ads pentru afaceri locale asigură-te că o faci corect. Un plan diferențiat în trei segmente te va ajuta să îți protejezi bugetul investit.

Nivelurile strategiei digitale sunt:

  • Nivelul 1 – Educație
  • Nivelul 2 – Ofertă
  • Nivelul 3 – Retargeting

Decide care vor fi tipurile de conținut pentru nivelul 1. Alege un videoclip și un subiect de blog care generează engagement.

Pentru nivelul doi, poți deja să expui oferta ta. Acest lucru este important, deoarece conținutul  educațional trebuie să fie conectat cu oferta.

Pentru nivelul trei identifică acțiunile pe care trebuie să le întreprindă un utilizator pentru a interacționa cu aceste reclame. De asemenea, alcătuiește o listă a activelor pe care le ai: testimoniale, imagini before/after, etc – orice te direcționează cu adevărat spre acea audiență. Stabilește punctele de „landing” pentru fiecare, în funcție și de obiectivele stabilite.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.