Actualizat la: martie 15, 2024

Care sunt principalele modificări Google Core din martie 2024?

Așa cum vă spuneam într-un articol de acum două luni, Google, mai devreme sau mai târziu, va lua atitudine față de conținutul generat de AI cu scopul de a manipula rezultatele motoarelor de căutare. Desigur, discuția poate fi extrem de lungă, deoarece până la urmă, prin orice acțiune de tip SEO, cu toții încercăm manipularea pozițiilor în căutări. În acest articol o să încerc să vă explic foarte scurt la ce să vă așteptați după update-ul Google din 6 martie 2024. Mai multe detalii direct aici și aici.

Pe scurt, principalele modificări Google Core din martie 2024 sunt:

  • Conținutul generat în masă, folosind AI, este considerat spam;
  • Folosirea domeniilor expirate va fi penalizată;
  • Introducerea penalizărilor manuale;
  • Importanța experienței în crearea de conținut mult mai apreciată;
  • Penalizarea explicită a anumitor site-uri;

Conținutul generat în masă, folosind AI, este considerat spam

Pe scurt, site-urile care au conținut generat în masă cu AI (și nu numai) au avut de suferit. Principalele modificări sunt legate de crearea de conținut la nivel „industrial”, cu principalul scop de manipulare al rezultatelor, așa cum am scris mai sus, și nu orientat spre nevoia utilizatorului. Acest tip de conținut, în special automatizarea la nivel de creare, este văzut ca și spam.

Genereare de continut spam

Folosirea domeniilor expirate va fi penalizată

Un alt element important este cel legat de domeniile expirate. Nu știu cât de mult se practică la noi această strategie, însă în exterior este foarte des utilizată.

Strategia este următoarea – se cumpără un domeniu expirat care are un profil sănătos – aici mă refer la vechime, backlink-uri de calitate și un spam scor redus – pentru a fi utilizat împreună într-un scop diferit. În principiu, combinația domeniu expirat + conținut generat cu AI aducea rezultate rapide și foarte bune, deoarece se evita sandbox-ul și nu era nevoie de timpi lungi de așteptare până când traficul creștea.

Domenii

Acest lucru, spune Google, nu va mai fi posibil. Ca și exemplu, să spunem că avem un domeniu de genul unghiereprofesionale.ro care e expirat, dar are 15 ani vechime. Cumpărăm acel domeniu și îl folosim pentru o altă nișă, de exemplu de cauciucuri. Acest lucru nu va mai fi posibil, deoarece veți fi penalizat.

Introducerea penalizărilor manuale

Penalizările manuale, o altă noutate a acestui update, mi se par un lucru foarte interesant și brutal în același timp, ca și metodă de enforcement a noilor reguli. Practic, unele site-uri vor fi evaluate de angajați ai Google care vor decide dacă site-ul respectiv încalcă aceste noi politici. Dacă evaluarea nu este în favoarea site-ului, acesta va fi penalizat direct.

Se poate face appeal dar bănuiesc că va fi destul de greu, dacă nu imposibil, să mai revii vreodată cu acel site în primele poziții. Vă las mai jos un exemplu dintr-un video care arată exact asta – veți vedea că a primit penalizare manuală iar traficul a scăzut la zero.

Penalizare manuala

În aceeași ordine de idei, atât părerea mea cât și a altor oameni din industrie este că site-urile își vor reveni din ce în ce mai greu după ce vor primi acest tip de penalizare manuală.

Importanța experienței în crearea de conținut mult mai apreciată

Experiența celui care va scrie conținut pentru aceste articole va fi din ce în ce mai mult apreciată de algoritmi. Celebrul E-E-A-T despre care am tot scris va deveni vital pe partea de creare de conținut.

Google își dorește ca persoana care scrie despre un anumit subiect să aibă tangență directă cu topicul în cauză. Asta înseamnă că autorii trebuie, în cazul unui review la un produs, să arate că au folosit acel produs – poze originale, filme și așa mai departe. De exemplu, în cazul unui blog de genul celui pe care vă aflați, nu cred că ați aprecia dacă nu aș avea studii de caz care să indice faptul că eu chiar fac acele lucruri și am testat într-adevăr anumite soluții care s-au dovedit a fi sau a nu fi corecte.

Rezultate care nu sunt originale

În același spirit, rezultatele care nu sunt originale și au o calitate foarte proastă (așa cum interpretează Google acest lucru), nu vor mai apărea în rezultate. Pe scurt, foarte multe site-uri vor fi eliminate din rezultatele căutărilor din Google. Pe scurt, nu veți mai putea ajunge la ele. Procentul site-urilor care vor fi afectate mi se pare enorm, fiind undeva în jur de 40%.Pe bună dreptate, experiența la prima mână ar trebui să conteze.

Penalizarea explicită a anumitor site-uri

Ce mi s-a părut interesant este că Google a urmărit în mod direct să penalizeze manual site-uri ale unor profesioniști din industrie care au expus în mod direct pe canalele lor de YouTube sau pe site-uri studii de caz despre cum au reușit să rankeze foarte rapid folosind conținut generat de inteligență artificială. Vorbim de mii de articole publicate într-o decurs de câteva luni. Dacă e să mă întrebați pe mine, adevărul este că e relativ imposibil ca cineva să stea și măcar să editeze acele articole ca ele să fie regulă, nici nu mai vorbim de scris.

Ca să înțelegeți la ce nivel de granularitate a mers acest tip de penalizare, vă las un link de la un articol din Search Engine Land în care unul dintre contributori spune că i-a fost afectat site-ul pe care avea opt articole scrise cu AI și site-ul a primit penalizare.

SEJ

Strategie viitoare

Mențineți un plan de conținut coerent

La fel cum vă spuneam și în ultimii ani, țineți-vă de un plan editorial bine stabilit. În acest fel veți da semnale clare motorului de căutare legate de cadența cu care publicați. Din punctul meu de vedere, acest lucru în sine este un predictor al faptului că ceea ce faceți are un input uman.

Mulți ani de zile, eu am publicat (sau cel puțin am încercat) câte un articol pe săptămână. În mod clar, dacă în ultimele șase luni treceam la 20 de articole pe lună, era evident că m-am folosit de metode de automatizare în crearea de conținut.

Calitatea conținutului va conta din ce în ce mai mult

Cu cât vorbiți despre experiențe la prima mână cu atât mai relevant va fi considerat conținutul și nu veți avea nici o problemă să ajungeți pe primele pagini.

Diversificați canalele de trafic

Dacă ați fost penalizat, puteți încerca să aduceți trafic spre site din Facebook, Reddit sau Pinterest. E clar că nu veți putea ajunge foarte repede la aceleași volume de trafic însă alternativa este să renunțați în totalitate la site.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.