Actualizat la: februarie 26, 2024

Care este numărul ideal de cuvinte cheie de pe o pagină?

M-am lovit des de întrebarea legată de numărul ideal de cuvinte cheie de pe o pagină pentru ca aceasta să fie corect optimizată din punct de vedere SEO.

Desigur, această întrebare vine însoțită și de altele, cum ar fi:

  • care ar trebuie să fie densitatea cuvintelor cheie?
  • trebuie să creăm pagini noi pentru fiecare versiune a unui cuvânt cheie?
  • cum ne ferim de supra optimizare?

Răspunsul este destul de granular, în funcție de anumite caracteristici ale textului, dar voi încerca să ating fiecare din aceste puncte, însă dacă ar fi să rețineți doar esențialul, sugestia mea este să vă concentrați pe 1-3 cuvinte cheie pentru texte de până în 1500 de cuvinte, la o densitate de 0.2 – 0.3% (chiar dacă densitatea recomandată este de 1-2%).

Atunci când decideți câte cuvinte cheie să vizați pentru fiecare pagină, există câteva reguli pe care ar trebui să le urmați, pentru a obține poziționări mai bune. Haideți să analizăm fiecare aspect în detaliu.

Ai nevoie de ajutor cu strategia SEO? Click aici!

Pentru câte cuvinte cheie ar trebui să optimizați o pagină?

Ca și regulă generală, sugestia mea este să vă concentrați pe 1 maxim 3 cuvinte cheie pentru fiecare pagină. Există specialiști care recomandă un maxim de 4 cuvinte cheie pe pagină, însă mie mi se pare că acest număr e destul de mare, în special pentru un text care nu depășește 1500 de cuvinte – mai mult despre corelația dintre cuvinte cheie și lungimea conținutului imediat.

În principiu, cifrele de mai sus (1-3 cuvinte pe pagină) este răspunsul standard. Dacă doriți o specificitate mai mare, sunt și alte aspecte pe care ar trebui să le aveți în vedere. Alegeți un cuvânt cheie principal și mai introduceți una, maxim două variații. Dacă simțiți că puteți include mai multe cuvinte cheie, fără a renunța la tonul natural al conținutului, puteți încerca să optimizați pagina pentru mai multe variante de  cuvinte cheie.

Pentru câte cuvinte cheie poate să rankeze o pagină?

Probabil veți fi surprinși să aflați că o singură pagină se poate clasa pentru sute sau chiar mii de căutări. Desigur, acest lucru depinde de cât de bine este optimizată SEO acea pagină dar și de volumul total de căutări pentru acele cuvinte cheie.

Studiu pe care l-au făcut cei de la Ahrefs pe acest subiect ne arată că o pagină care ocupă poziția 1 în căutări se va clasa, de asemenea, în primele 10 rezultate ale căutărilor pentru alte aproximativ 1.000 de cuvinte cheie relevante. Personal, mi se pare un număr impresionant. Desigur, paginile cu poziții inferioare tind să se claseze pentru mai puține cuvinte cheie (în medie).

Motivul pentru care se întâmplă acest lucru se datorează faptului că o singură pagină va apărea în căutări pentru sute sau mii de cuvinte cheie „long-tail”. Mai multe detalii despre cum anume să alegeți cuvintele cheie găsiți în ghidul meu despre optimizarea SEO.

Care este densitatea ideală a cuvintelor cheie?

Densitatea recomandată a cuvintelor cheie este de aproximativ 1-2% pentru fiecare 1000 de cuvinte. Personal, mi se pare o densitate destul de mare, deoarece acest procent înseamnă că la un articol de 1000 de cuvinte cuvântul sau cuvintele cheie să apară între 10 și 20 de ori. În opinia mea, acest metric SEO nu are nici o relevanță sau este greșit aplicat.

Toate articolele mele care sunt pe poziția 1 au rankat cu o densitate de 2-3 cuvinte cheie în tot articolul, pentru articole cu 1000-1200 de cuvinte și cu maxim 7 cuvinte cheie la articolele de 2500-3500 de cuvinte.

exemplu articol peste 3000 de cuvinte

Țineți cont de faptul că motoarele de căutare nu au o regulă strictă pentru densitatea cuvintelor cheie. Fiecare pagină și cuvânt cheie este diferit și, prin urmare, va necesita un set diferit de metrice pentru a ajusta corect densitatea cuvintelor cheie. Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să scrieți cât mai natural posibil și să plasați cuvântul cheie doar de câte ori este necesar, pentru a sublinia ideea pe care o prezentați.

Cum influențează lungimea articolului numărul de cuvinte cheie?

Spre exemplu, un articol de blog de 500 de cuvinte poate fi optimizat cu ușurință pentru 1-2 cuvinte cheie. Încercarea de a optimiza un articol de o lungime relativ redusă pentru 4-6 cuvinte cheie va fi un eșec.

Desigur, vă puteți concentra pe 5-6 cuvinte cheie dacă aveți un articol care are peste 2000 de cuvinte.

Aveți în vedere că aceste cuvinte cheie trebuie să fie din același câmp semantic, pentru a nu bulversa algoritmii. Pe scurt, cu cât mai natural cu atât mai bine. În mod cert, cu cât vă concentrați pe mai multe cuvinte cheie, cu atât mai multe șanse au paginile voastre să se claseze în rezultatele motoarele de căutare.

Însă, există și alte abordări, mult mai rezervate, așa cum este și cea pe care o practic eu. Practica mea este să optimizez fiecare pagina pentru un singur cuvânt cheie.

Chiar și în pillar page (articole cu lungime de peste 3000 de cuvinte), am optimizat articolul pentru un singur cuvânt cheie, la o frecvență mult mai redusă decât cea recomandată.

nr cuvinte cheie optimizare pe pagina ghid SEO

Pot folosi aceleași cuvinte cheie pe fiecare pagină?

Fiecare pagină ar trebui să fie optimizată pentru cuvinte cheie diferite! Acest lucru este extrem de important, pentru a evita problemele de canibalizare a cuvintelor cheie.

Dacă folosiți aceleași cuvinte cheie pe mai multe pagini, atunci acele pagini vor concura între ele în rezultatele ale motoarelor de căutare (SERP), ceea ce poate scădea poziția pentru toate paginile afectate. Prin urmare, cel mai bine este să nu repetați niciodată un cuvânt cheie deja folosit, pe o altă pagină deoarece algoritmii Google nu pot distinge care articol ar trebui să se claseze cel mai bine pentru o anumită interogare.

O modalitate ușoară de a preveni canibalizarea cuvintelor cheie este să țineți evidența cuvintelor cheie pe care le vizați pe fiecare pagină a site-ului.

focus keywords rankmath

Puteți face acest lucru într-un Excel (cea mai simplă metodă) după ce exportați acest raport din RankMath sau Yoast (un exemplu mai sus).

Ce se întâmplă când repetați foarte des același cuvânt cheie?

Repetarea multor cuvinte cheie este denumită „keyword stuffing”. Acest procedeu poate atrage după sine penalizarea site-ului. Mai mult, poate face ca textul de pe acea pagina să devină imposibil de citit.

Google nu agreează „keyword stuffing” și se referă la această practică ca la o încercare de a manipula clasarea unui site în rezultatele căutărilor. De obicei, repetiția mecanică a acelorași cuvinte sau fraze pentru a ridica poziționările duce la exprimări nefirești, cum ar fi: Vindem unghiere de cea mai bună calitate. Unghierele noastre sunt produse manual. Dacă vă gândiți să cumpărați o unghieră produsă în Japonia, vă rugăm să intrați pe site-ul nostru […] unde veți găsi o gamă largă de unghiere

În cazul în care Google detectează cuvinte cheie care par să nu aibă un loc natural pe o pagină, va penaliza conținutul respectiv și pagina va fi declasată. Așadar, sfatul meu este să eviți astfel de practici.

Concluzii

În concluzie, numărul ideal de cuvinte cheie pe pagină este între 1 și 3, cu un maxim recomandat de 4, în special pentru articolele mai lungi, care depășesc 1500 de cuvinte.

Densitatea ideală recomandată a cuvintelor cheie este de 1-2% (prea mult în opinia mea) de aceea recomand o densitate de 0.2-0.3%.

Optimizarea pentru mai multe cuvinte cheie din același câmp semantic crește șansele de clasare, dar este important să evităm repetarea acelorași cuvinte cheie pe pagini diferite și practicile de „keyword stuffing”, care pot duce la penalizări din partea Google. Nu puteți da greș cu dacă produceți conținut de calitate, scris într-un ton natural.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.