Actualizat la: martie 16, 2024

Când vine vorba despre bugetele de marketing digital, este firesc să vă întrebați care este cea mai bună cale de urmat, SEO sau PPC?

Ar trebui să optați pentru SEO sau PPC?

Dacă dispuneți de buget și aveți nevoie de rezultate imediate, atunci campaniile PPC vor aduce cele mai rapide rezultate.

Dacă aveți o strategie pe termen mai lung și nu aveți nevoie de rezultate imediate, atunci eforturile SEO pot oferi unele dintre cele mai bune rezultate și randament în timp. Nu va trebui să plătiți în mod constant pentru trafic pe site sau pentru a atrage mai mulți vizitatori.

Ai nevoie de o strategie SEO sau PPC? Click aici!

Puteți ajunge în topul motoarelor de căutare fie prin campanii Google Ads (PPC) fie puteți crea o strategie de marketing organică, optimizând site-ul pentru motoarelor de căutare (SEO).Vom încerca să aflăm în acest articol dacă există un răspuns valid la această întrebare. Este posibil ca ambele variante să fie demne de luat în calcul? Înainte de a vă decide, trebuie să înțelegeți avantajele și dezavantajele fiecărei strategii, fie ea SEO sau PPC.

Ce este SEO?

Am tratat pe larg acest subiect în articolele anterioare, așa că vă invit să le parcurgeți pentru a afla mai multe detalii.

Pe scurt, SEO (search engine optimization) se referă la optimizarea paginilor web pentru a le asigura o clasare cât mai ridicată în rezultatele motoarelor de căutare. SEO constă în a te asigura că motoarele de căutare, prin crawlers, pot interpreta și înțelege conținutul de pe paginile tale web, astfel încât, în mod ideal, să afișeze site-ul tău deasupra competitorilor.

Chiar dacă Google își va actualiza continuu algoritmii, ceea ce cu siguranță va duce la schimbări în poziționări, o strategie SEO corectă se reduce întotdeauna la construcția unui site web care:

  • va putea explica în mod corespunzător ceea ce face afacerea respectivă
  • oferi conținut unic, relevant și scris în mod natural, orientat 100% spre oameni, nu spre crawlerele Google.

Află toate informațiile relevante legate de acest subiect din ghidul nostru pentru optimizarea SEO.

Link-urile externe spre site (backlinks), vor dicta „autoritatea legăturii” și pot îmbunătăți clasamentul organic. De asemenea, vă recomand să includeți în strategia de marketing:

  • Articole de blog
  • Postări pe social media
  • Videoclipuri online

Descoperă ce sunt backlink-urile și cât de importante sunt backlink-urile pentru SEO.

Toate acestea sunt modalități eficiente de a dobândi link-uri de calitate.

Care sunt avantajele SEO?

  • Eficiența costurilor și rentabilitatea investiției – strategia SEO este foarte eficientă din punct de vedere al costurilor în comparație cu campaniile PPC. Atunci când este realizată corect, strategia SEO ar trebui să vă coste mult mai puțin decât o campanie PPC.
  • Poziția în căutări – un site optimizat corespunzător își poate păstra poziția în rezultatele căutărilor pentru mult timp. În antiteză, imediat după ce o campanie PPC a fost oprită, mare parte din traficul spre site va dispărea.
  • Stabilitatea rezultatelor – SEO atrage după sine o poziționare relativ stabilă în rezultatele motoarele de căutare, în timp ce pozițiile anunțurilor PPC se schimbă continuu în funcție de metodele de licitare ale concurenților. Un site bine optimizat, cu o autoritate bună a legăturilor și un conținut excelent, își poate menține poziția în motoarele de căutare chiar dacă nu interveniți asupra lui pentru intervale lungi de timp.
  • Credibilitate și încredere – o poziționare bună în rezultatele motoarelor de căutare atrage după sine credibilitate și încredere. Unii utilizatori fie omit integral ad-urile, fie folosesc un ad-blocker, așa că atunci când site-ul vostru apare în rezultatele organice, credibilitatea crește în fața unui public care caută exact serviciile pe care le oferiți.
  • CTR îmbunătățit – de multe ori, o strategie SEO corectă are ca rezultat un CTR mai mare. De cele mai multe ori, o pagină organică bine poziționată poate genera mai multe click-uri decât un ad. Care este valoarea optimă a CTR-ului (Click Through Rate)?
  • Beneficii colaterale pentru strategia digitală – SEO necesită link-building, conținut unic și relevant, un site mai ușor de utilizat din punct de vedere UI/UX și așa mai departe. Tot acest cumul oferă o serie de beneficii periferice și potențialul strategiei SEO de a sprijini multe alte zone de marketing.

Care sunt dezavantajele SEO?

  • SEO este foarte lent în comparație cu campaniile PPC. Poate dura luni de zile după ce vă optimizați site-ul până când rezultatele încep să apară. Prin comparație, campaniile Goodle Ads vor începe să aducă clienți potențiali imediat.
  • SEO este un proces continuu. Site-ul vostru nu va fi niciodată 100% „optimizat”, ci doar va deveni din ce în ce mai optimizat, pe măsură ce depuneți mai efort în această direcție. Vestea bună este că, în viitor, poziționările vor fi din ce în ce mai bune.
  • SEO este un mare consumator de timp, mai ales dacă decideți să vă ocupați singuri de strategie și implementare. Aveți opțiunea de utiliza anumite instrumente SEO dedicate sau să angajați un specialist SEO să se ocupe de proiect.

PPC (Pay-Per-Click) 

Ce este PPC?

PPC înseamnă pay-per-click, un model de publicitate digitală în care beneficiarul plătește o taxă de fiecare dată când se dă click pe unul dintre anunțurile sale. În esență, plătiți pentru vizite direcționate pe site-ul vostru web/ aplicație. Campaniile PPC vă permit să profitați rapid de traficul din motoarele de căutare prin licitarea pentru cuvintele cheie legate de produsele pe care le vindeți sau serviciile pe care le furnizați.

Care sunt avantajele campaniilor PPC?

  • Rapiditate – campaniile PPC produc rezultate foarte rapid. Odată ce campaniile sunt lansate, ar trebui să începeți imediat să vedeți mai mult trafic, click-uri și conversii. În cazul unei strategii SEO, poate dura luni de zile înainte de a începe să vedeți cum site-ul urcă în rezultatele motoarelor de căutare.
  • Control – Odată ce îți stabilești bugetul poți avea o idee decentă despre numărul de lead-uri pe care le vei primi în schimbul acelor bani. Acest lucru vă ajută să estimați un buget precis pentru campaniile de marketing digital. SEO poate necesita un buget mai mare dacă industria/locația pentru care doriți să vă poziționați este foarte competitivă.
  • Poziție garantată în căutări – utilizarea campaniilor Google Ads înseamnă că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la algoritmul unui motor de căutare care să vă influențeze poziția. Licitați pentru locurile de top și problema e rezolvată. Poziționarea organică nu va conta. În ceea ce privește SEO, trebuie să vă asigurați că vă optimizați site-ul conform standardelor de bune practici ale Google, altfel ați putea pierde poziția sau ați putea fi penalizat pentru anumite tactici.
  • Specificitate ridicată – campaniile PPC vă permit să vizați strict clienții potențiali interesați de produsele sau serviciile voastre. Puteți direcționa anunțurile folosind cuvinte-cheie de căutare, criterii geografice și diferite momente ale zilei și săptămânii. În cazul traficului organic, este posibil să vă adresați unui public mai larg, nespecific.
  • Campanii de shopping și display – puteți profita de ad-uri vizuale pentru produse. Acest lucru poate ajuta un utilizator să vadă pe ce va da click și poate îmbunătăți rata de click, deoarece oferă o caracteristică pe care o căutare organică nu o poate oferi.

Care sunt dezavantajele campaniilor PPC?

  • Costurile – trebuie să plătiți pentru a obține rezultate bune și, în mod ideal, cu cât plătiți mai mult, cu atât mai bune sunt rezultatele. Concurența pentru cuvintele cheie generice este extrem de ridicată.
  • Consumator de timp – identificarea și selectarea cuvintelor cheie potrivite este mare consumatoare de timp și necesită un konw-how specific. Gestionarea sumelor pe care le cheltuiți pe cuvinte cheie, măsurarea randamentelor, ajustarea sumelor cheltuite, calculul ROAS-ului etc. reprezintă practic o muncă cu normă întreagă. Fie veți petrece timp făcând acest lucru singur, fie va trebui să colaborați cu o agenție de marketing digital cu experiență care să vă gestioneze corect campaniile.
  • Dependență ridicată – de îndată ce campaniile sunt oprite, nu mai primești lead-uri. Dacă brusc trebuie să vă redirecționați bugetul PPC către altceva, puteți supraviețui cu lead-urile pe care le obțineți în mod natural? Într-adevăr, SEO este un proces de lungă durată și, deși nu se termină niciodată cu adevărat, este ca un bulgăre de zăpadă care se rostogolește. Îi ia ceva timp să pornească, poate încetini uneori, dar odată ce prinde avânt, nu mai există cale de oprire.

SEO sau PPC? sau SEO și PPC?

Ar trebui să optați pentru SEO sau PPC? Răspunsul depinde cu adevărat de voi și de strategia digitală.

Dacă dispuneți de buget și aveți nevoie de rezultate imediate, atunci campaniile PPC vor aduce cele mai rapide rezultate. Însă poate fi nevoie de timp pentru a obține anunțurile potrivite care să convertească fără a plăti prea mult pentru rezultate.

Dacă aveți o strategie pe termen mai lung și nu aveți nevoie de rezultate imediate, atunci eforturile SEO pot oferi unele dintre cele mai bune rezultate și randament în timp. Nu va trebui să plătiți în mod constant pentru trafic pe site sau pentru a atrage mai mulți vizitatori.

Scenariul perfect combină cele două eforturi. Acest lucru tinde să ducă la cel mai bun rezultat general.

Luați în considerare doar câteva dintre avantajele utilizării SEO și PPC:

  • Puteți utiliza datele privind cuvintele cheie și conversiile din PPC pentru SEO.
  • După contactul inițial prin intermediul unei căutări organice, puteți face remarketing cu mesaje personalizate pentru a rămâne în topul căutărilor.
  • Puteți testa o strategie de cuvinte cheie în PPC înainte de a o utiliza în strategiile SEO pe termen lung.

În loc să încercați să alegeți între cele două, căutați modalități de implementare a ambelor tactici, astfel încât să puteți profita la maximum de bugetul pe care îl aveți alocați pentru strategia de marketing digital.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.