Actualizat la: februarie 25, 2024

Cum construiești un brand online relevant?

Am discutat în detaliu despre cum construiești un brand personal într-un articol dedicat, însă nu am acoperit acolo, în totalitate, aspectele care vizează partea lucrativă și beneficiile directe și indirecte ale unui brand online relevant, pentru o afacere. Pe cale de consecință, acest articol va trata aceste aspecte.

Ai nevoie de ajutor cu strategia online? Click aici!

Care sunt beneficiile unui brand online cunoscut?

Construirea unui brand online care să fie în atenție vizitatorilor a evoluat de la o simplă opțiune în strategia de marketing digital la o necesitate, atât pentru antreprenori, cât și pentru companiile mari. Articolul de astăzi se referă la brandul funcționează ca un diferențiator în ochii consumatorilor, așadar vă sfătuiesc să îi acordați o importanță sporită în cadrul strategiei voastre de marketing digital.

În ordine importanței, acestea sunt:

  • încredere și credibilitate;
  • longevitate în piață;
  • creșterea conversiilor;
  • oportunități noi de colaborare;
  • efect digital compus;

Haideți să explorăm fiecare categorie în parte.

Încredere și credibilitate

După cum știți, consumatorii se bazează din ce în ce mai mult pe recenziile online pentru a lua decizii de cumpărare. De aceea, este vital să aveți un brand online cu o reputație cât mai bună.

Fiți consecvenți în a livra:

  • produse și servicii de calitate;
  • conținut valoros;
  • suport post vânzare excelent;

Toate acestea sunt necesare pentru a construi încrederea pe care v-o doriți din partea publicului vostru țintă. Mai mult, încrederea este ceea ce transformă un cumpărător sporadic într-un client loial.

Recenziile pozitive vă vor poziționa brandul ca o voce credibilă în industria în care activați. De aceea, este vital să încercați să obțineți cât mai multe review-uri de la clienți.

Habitas GMB

Puteți configura în acest sens campanii automate de email sau SMS prin care să le solicitați clienților să lase un review, dacă au fost mulțumiți de serviciile voastre. Cadența acestor campanii de email marketing ar trebui să fie o dată la 45-60 de zile. De asemenea, puteți invita clienții să lase un review prin oferirea unui cupon de reducere la o achiziție viitoare.

Asigurarea longevității în piață

Construirea unui brand online recunoscut, cu o anumită reputație vă face mai rezilient, deoarece vă sporește capacitatea de a rezista la șocurile din industria în care activați sau la fluctuațiile economice majore. Așadar, chiar și atunci când piața evoluează lateral sau se contractă, aveți șanse mai mari de supraviețuire.

De aceea, este important să oferiți în mod constant valoare publicului vostru. Încercați să publicați cel puțin 4 articole de blog pe lună, în care să aveți în vedere nevoile pe care utilizatorii le au și modurile în care îi puteți ajuta.

Cadenta publicare bloguri

De asemenea, puteți investiga, prin construirea unor anumite sondaje care sunt subiectele despre care publicul vostru ar dori să afle mai multe și ulterior să creați conținut pe baza feedback-ului lor.

Creșterea conversiilor și implicit a veniturilor

În dinamică, de-a lungul timpului, un brand online puternic va genera o creștere a conversiilor și pe cale de consecință și a veniturilor. Pe măsură ce marca brandul se va bucura de o recunoaștere și încredere sporită, clienții vor fi mai predispuși să aleagă produsele sau serviciile voastre, în locul competiției.

seki terms evolution

Observați în imaginea de mai sus doar rezultatul căutărilor pe brand. YoY se remarcă o creștere de 133%.

Așa cum vă spun de fiecare dată, este vital ca în campaniile de marketing online să vizați publicul potrivit. Înțelegând dorințele și nevoile acestui public pentru a vă putea adapta ofertele în funcție de acestea.

Desigur, puteți veni cu oferte speciale relevante, pe care să le anunțați în social media sau prin intermediul campaniei de newsletter. Când mă refer la oferte relevante, vă dau următorul exemplu: la unul dintre magazinele mele online fac reduceri o singură dată pe an, de Black Friday. Pentru că acest lucru se întâmplă deja de 6 ani, clienții fideli știu că aceste reduceri sunt reale și nu de genul celor cu care suntem obișnuiți în mediul online – creștem prețul în octombrie și îl readucem la aceeași valoare în noiembrie.

Banner BF Seki Edge

Oportunități noi de colaborare

Prin construirea unui brand online robust, obțineți acces la o audiență vastă, care nu mai este limitată de granițe geografice. Creștere exponențială a numărului de clienți și parteneri potențiali deschide calea pentru colaborări care se pot dovedi profitabile.

De exemplu, dacă sunteți unic importator al unor produse în România, iar producătorul nu are o reprezentanță în Ungaria sau Bulgaria, puteți explora anumite asocieri în participație și oportunități de colaborare cu persoane din aceste zone, pentru a vă extinde piața.

Obținerea unui efect digital compus

Construirea unui brand online vă permite să valorificați diverse instrumente și platforme digitale pentru a vă amplifica mesajul, reach-ul și ratele de engagement. De exemplu, platformele de social media vă permit să interacționați cu mii sau zeci de mii de potențiali clienți în timp real, în timp ce o strategie SEO corect implementată va crește traficul organic spre site-ul vostru.

Cu strategiile potrivite, un brand relativ mic poate depăși rapid concurenții mai mari în mediul online, fără eforturi semnificative, ceea ce le poate oferi o influență fără precedent în piață.

De exemplu, puteți folosi rețelele sociale pentru a construi o comunitate cu un public local și/sau național și pentru a prezenta produsele și/sau serviciile existente sau să oferiți detalii relevante la lansarea unora noi.

Pentru a vă amplifica vizibilitatea în rezultatele motoarelor de căutare cu ajutorul SEO, cele mai bune practici sunt:

Concluzii

Construirea unui brand online relevant este esențială în era digitală. Un brand puternic online sporește încrederea și credibilitatea, asigură longevitatea pe piață, crește conversiile și deschide noi oportunități de colaborare. Încrederea se construiește prin oferirea constantă de produse și servicii de calitate, conținut valoros și un suport clienti eficient, câștigând astfel loialitatea clienților. Un brand online bine consolidat este, de asemenea, mai rezistent în fața fluctuațiilor pieței și poate influența pozitiv rata conversiilor și a veniturilor. Dezvoltarea brandului online facilitează, de asemenea, colaborări profitabile și extinderea pieței, depășind barierele geografice. Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale, cum ar fi social media și SEO, amplifică vizibilitatea și engagement-ul.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.