Actualizat la: februarie 26, 2024

Cum îți poți crește vizibilitatea blogului?

Dacă nu aveți timp să parcurgeți tot articolul găsiți mai jos lista cu principalii pași pe care ar trebui să îi faceți pentru a crește vizibilitatea blogului:

  • identificați paginile cu impresii ridicate dar sunt slab clasate;
  • creșterea numărului de link-uri interne;
  • folosiți și variații ale cuvântului cheie principal;
  • structurați conținutul;
  • creșteți numărul de backlink-uri;
  • încorporați conținut video;
  • creați conținut suplimentar relevant;
  • măsurați rezultatele;

Înainte de a detalia cum îți poți crește vizibilitatea blogului, care este de fapt conținutul secundar al unui site, trebuie să diferențiem conținutul primar de conținutul secundar al unui site.

Vrei un blog optimizat? Click aici!

Ce este conținutul primar?

Conținutul primar este informația care apare în prima pagină a site-ului precum și în link-urile din header sau footer, cum ar fi Servicii, Produse, Categorii, Magazin, Despre noi, Întrebări frecvente, Termeni și condiții, Politica de confidențialitate și așa mai departe. Conținutul primar este acel tip de conținut pentru care clienții sunt dispuși să ofere ceva la schimb. Chiar dacă nu vorbim neapărat de o tranzacție financiară, valoarea acestui conținut semnalizează faptul că valorează suficient pentru vizitatori astfel încât aceștia să ofere ceva în schimb (număr de telefon, adresă de email, website și așa mai departe).

Ce este conținutul secundar?

Conținutul secundar se referă în principal la articolele de blog. În comparație cu conținutul primar, conținutul secundar joacă un rol vital în strategia de conținut deoarece atrage trafic targetat, ajută la creșterea autorității site-ului și expunerea brandului.

Care sunt beneficiile conținutului secundar?

Blogul este poarta din site prin care direcționați vizitatorii spre conținutul primar. De exemplu, puteți scrie un articol de blog despre cum să alegi unghiera perfectă pentru mâini iar la finalul articolului, printr-un CTA (buton, link, etc.) direcționați vizitatorii spre o pagină de produs (conținut principal) de unde pot alege anumite unghiere.

CTA unghiere Seki in blog

Dacă scopul nu este vânzarea, după ce vizitatorul a făcut clic pe CTA, va putea obține acces la conținutul primar, dar numai după ce vă va da în schimb, adresa de e-mail, numele și/sau alte detalii de contact.

descarca gratuit carti Relevo

Acum că am definit ce este conținutul secundar, haideți să vedem cum anume putem să creștem vizibilitatea articolelor de blog, pentru a se poziționa cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare.

Identificați paginile cu impresii ridicate dar sunt slab clasate

Primul pas este să identificați care dintre paginile voastre adună multe impresii însă se clasează pe pozițiile 11 – 30 pentru cuvintele cheie respective. Aceste pagini se află de obicei pe pagina a doua din Google, ceea ce le face candidate ideale pentru optimizare, deoarece efortul care trebuie depus pentru a mai crește câteva poziții nu este unul foarte mare.

pagini cu impresii mari dar fara clicks

Creșterea numărului de link-uri interne

Una dintre cele mai rapide metode de optimizare SEO ale unei pagini este adăugarea mai multor link-uri interne în cadrul acesteia. Asigurați-vă că aceste linkuri includ cuvinte cheie relevante, deoarece este important ca Google să înțeleagă cât mai bine conținutul paginii.

internal linking

Folosiți și variații ale cuvântului cheie principal

Am scris pe larg despre numărul ideal de cuvinte cheie de pe o pagină pentru o optimizare SEO corectă, articol pe care vă invit să îl citiți. Revin cu recomandarea pe care am făcut-o și în acel articol – încorporați variații ale cuvântului cheie principal, fără a abuza însă de acest instrument. Idei valoroase despre ce cuvinte să folosiți găsiți în sectiunea People Also Ask (PAA). Adresând acele întrebări veți răspunde mult mai bine intenției utilizatorilor.

Optimizați subtitlurile

Subheading-urile (H2, H3, etc.) sunt o altă zonă pe care o puteți optimiza. Folosiți în subtitluri cuvinte cheie relevante, cu volume rezonabile de căutări, pentru a stimula vizibilitatea conținutului.

structura headings

O abordare strategică a subtitlurilor poate ajuta la îmbunătățirea poziționării pe termen lung și la direcționarea unui trafic mai relevant către paginile blogului.

Structurați conținutul

Algoritmii Google apreciază foarte mult conținutul structurat, cum ar fi tabelele și listele. Acest tip de conținut îmbunătățește lizibilitatea și crește șansele de a obține o poziție în Google’s snippets – cea mai relevantă poziție la acest moment.

Featured Snippet Blog Digital

Creșteți numărul de backlink-uri

Numărul de backlink-uri calitative sunt (încă) un factor important de clasare. Încercați să creșteți numărul de backlink-uri către paginile la care doriți să le îmbunătăți vizibilitatea.

Mai multe resurse:

Ești interesat de backlink-uri de calitate? Contactează-mă!

Încorporați conținut video

În ultimii ani utilizatorii preferă adesea conținutul video în locul textului scris. Includerea de videoclipuri relevante în paginile voastre poate spori semnificativ implicarea utilizatorilor, timpul petrecut pe site și așa mai departe.

Creați conținut suplimentar relevant

Dezvoltați conținut suplimentar în jurul cuvintelor cheie pentru paginile pe care vă concentrați să le poziționați mai sus în rezultate.  Desigur, trebuie să vă concentrați pe cuvinte cheie pe care nu le-ați vizat inițial, pentru a nu se canibaliza. Ulterior, construiți link-uri interne dinspre paginile cu conținut nou spre paginile vizate de voi, cu scopul de a le stimula creșterea organică.

Măsurați rezultatele

Asigurați-vă că salvați statisticile înainte și după ce implementați aceste strategii. Monitorizarea pozițiilor, a CTR-ului, a traficului și/sau a vânzărilor vă oferă datele atât de necesare pentru a putea analiza progresul. Monitorizați rezultatele eforturilor după 30 – 90 de zile pentru a vedea cu adevărat care au fost beneficiile și fiți atenți la update-urile de algoritmi. Descoperă de ce este importantă analiza datelor în strategia de marketing digital.

Concluzii

Distincția dintre conținutul primar și secundar este esențială pentru a înțelege modul în care aceste două tipuri de conținut funcționează împreună pentru a crește vizibilitatea și a atrage și reține vizitatorii pe site. Conținutul primar este acel tip de conținut pentru care clienții sunt dispuși să ofere ceva la schimb, în timp ce conținutul secundar servește ca un instrument de transformare a unei vizite într-o conversie.

Concluzionând, pentru a spori vizibilitatea paginilor, începeți prin a identifica acele pagini cu impresii ridicate, dar clasate între poziția 11 și poziția 30 în rezultatele căutărilor. Îmbunătățiți poziționarea lor prin optimizarea subtitlurilor, folosind variații ale cuvintelor cheie și exploatând link-urile interne. Acordați atenție la structura conținutului, crearea de backlink-uri și integrarea conținutului video. Toate aceste strategii vă pot aduce beneficii suplimentare. Nu uitați să creați conținut suplimentar care să fie relevant și să monitorizați rezultatele pentru a evalua eficiența strategiilor adoptate.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.