Actualizat la: februarie 23, 2024

 

Cum se pot câștiga bani din TikTok?

Cele mai comune metode prin care se pot câștiga bani din TikTok sunt:

  • Vindeți produse prin TikTok Shopping
  • Programe de afiliere
  • Promovați melodii
  • Exploatați programul TikTok Beta
  • Postări sponsorizate
  • Deveniți ambasador al unui brand
  • Patreon
  • Identificați noi clienți
  • Creșteți și vindeți conturi TikTok
  • Colaborați cu influenceri și creatori
  • Primiți donații prin Live Gifting
  • Consultanță pentru branduri
  • TikTok Spark Ads

TikTok a crescut fulminant în ultimii ani, depășind 1.7 miliarde de utilizatori activi lunar în 2023. În tot acest parcurs a creat o nouă generație de vedete digitale care și-au transformat imaginea în afaceri extrem de profitabile. Odată cu explozia numărului de utilizatori ai platformei, foarte multe creatori de conținut și nu numai se întreabă cum se pot câștiga bani din TikTok. Creatorii de conținut apelează la instrumentele de monetizare încorporate în platformă,  colaborări cu brand-uri etc. Utilizatorii care nu au o bază atât de largă de urmăritori pot avea o strategie de monetizare participând la diverse concursuri.

🔗 Articol relevant: Cum se pot câștiga bani online?

Însă nu este necesar să ai milioane de fani pentru a începe să câștigi bani pe TikTok. Există nenumărate moduri prin care utilizatorii aplicației pot fi plătiți. Le vom explora pe fiecare.

Vindeți produse prin TikTok Shopping

TikTok a introdus TikTok Shopping în 2021 pentru a permite companiilor să vândă produse direct pe platformă – nu mai trimiteți vizitatorii în altă parte pentru a vă cumpăra produsele. TikTok Shopping adaugă un tab la profilul vostru, permițând utilizatorilor să vadă produsele din cataloagele voastre din Shopify sau WooCommerce.

Ai nevoie de un magazin online? Click aici!

De asemenea, puteți să folosiți tag-uri la produse în conținutul organic pe care îl publicați, pentru a direcționa utilizatorii direct în magazinul vostru.

Programe de afiliere

Nu aveți nevoie de propriile produse și servicii pentru a face bani pe TikTok. În schimb, folosiți marketingul afiliat pentru a câștiga un procent din fiecare vânzare atunci când un utilizator face click și cumpără acel produs. Iată cum puteți face asta:

  • Plasați un link de afiliere în profilul vostru apoi direcționați traficul din vizitele organice spre a da click pe acel link;
  • Redirecționați traficul către conturile voastre de Facebook, Twitter sau Pinterest, unde puteți plasa linkuri de afiliere;
  • Afișați cupoane de reducere în descrierile videoclipurilor;

Promovați melodii

Aproape fiecare videoclip de pe TikTok are o melodie de fundal care îl însoțește. Dacă aveți un număr suficient de mare de urmăritori, creatorii vor fi interesați să le promovați muzica în melodiile voastre. Dacă videoclipul tău devine viral și melodia lor devine virală, așadar au un interes direct în asta. De asemenea, dacă ești pasionat de muzică, poți folosi TikTok pentru a îți promova propria muzică.

Exploatați programul TikTok Beta

Programul TikTok Creativity Program Beta (cunoscut anterior sub numele de Creator Fund) este programul TikTok care plătește utilizatorii pentru crearea de conținut atractiv. Cu cât videoclipurile voastre au mai mult reach, cu atât crește suma pe care o veți încasa de la TikTok. TikTok vrea ca utilizatorii să rămână în platformă, pentru a produce venituri din publicitate, de aceea au un interes direct să plătească creatorii care îi ajută în această misiune.

Nu uita, ai nevoie de cel puțin 100K vizualizări în ultimele 30 de zile pentru a te putea alătura Creativity Program Beta. TikTok spune că acest program vă oferă potențialul de a câștiga de până la 20 de ori mai mult decât sumele oferite anterior de Creator Fund.

Postări sponsorizate

Brandurile vă vor plăti pentru a le prezenta produsele și serviciile. Nu trebuie să fiți un influencer cu sute de mii de urmăritori pentru a profita de acest lucru. Brandurile mai mici vor fi interesate să lucreze cu microinfluențatori care au o comunitate robustă, care generează engagement.

Dacă aveți peste 100.000 de urmăritori și 100.000 de aprecieri video în ultimele 28 de zile, puteți solicita să vă alăturați TikTok Creator Marketplace, o platformă care conectează brandurile cu influencerii.

Deveniți ambasador al unui brand

Ambasadorii vor fi alături de brand pe termen lung, ceea ce înseamnă predictibilitate. În calitate de ambasador, veți primi probabil produse gratuite și alte beneficii în schimbul unui număr fix de videoclipuri (săptămânale sau lunare). Cu cât conținutul vostru are performanțe mai bune, cu atât mai profitabilă va fi înțelegerea cu brandul respectiv.

Patreon

Oferiți conținut gratuit prin intermediul contului de TikTok, dar încercați să vă convingeți urmăritorii să vă susțină pe Patreon. Ce puteți oferi:

  • Conținut exclusiv;
  • Discuții live;
  • Acces la comunitate și așa mai departe;

Asigurați-vă că dedicați timp pentru a face conținutul Patreon valoros și util – nu este de dorit ca urmăritorii voștri să regrete aceasta decizie.

Identificați noi clienți

TikTok poate fi o platformă excelentă pentru a vă construi sau consolida afacerea. Publicați conținut atractiv pentru a vă construi audiența, iar apoi promovați-vă serviciile. Cu siguranță, din cei care te urmăresc, unii vor avea nevoie de serviciile tale.

Dacă, de exemplu, dezvoltați site-uri web, prezentați câteva dintre proiectele voastre pe TikTok. Dacă lucrați în marketing, afișați câteva dintre campaniile interesante pe care le-ați creat.

Cu suficientă creativitate, puteți face ca orice afacere (de la instalații sanitare la contabilitate sau software) să fie de interes pe TikTok.

Creșteți și vindeți conturi TikTok

Ai un talent pentru a crește rapid numărul de urmăritori al unui cont de TikTok? Fă o afacere din asta. Există o mulțime de creatori și de afaceri care ar dori un cont de TikTok matur, cu o audiență deja formată. Gândiți-vă la potențiale industrii care ar fi dornice să cumpere un cont TikTok cu istoric.

cont titktok vanzare

Colaborați cu influenceri și creatori

Nu aveți nevoie de un număr mare de urmăritori pentru a face bani pe TikTok – puteți doar să profitați de mințile creative care au făcut construit audiențe loiale. Faceți parteneriate cu influenceri pentru a vă promova contul TikTok sau pentru a vă prezenta produsele.

Primiți donații prin Live Gifting

Atunci când transmiteți live pe TikTok, urmăritorii voștri vă pot trimite donații în monede (care pot fi schimbate în bani). Faceți live streaming, atrageți o audiență mare și urmăriți cum se dezvoltă acest tip de acțiune. Rețineți că solicitarea pro-activă de cadouri este interzisă conform ghidurilor comunității TikTok. Schimbul acesta trebuie să fie natural și organic. Aveți nevoie de peste 1.000 de urmăritori și cel puțin 16 ani pentru a intra în direct pe TikTok și trebuie să aveți 18 ani sau mai mult pentru a câștiga puncte cadou. De exemplu, un cont cu aproximativ 500.000 de urmăritori generează un câștig între 20 și 300 de dolari de fiecare dată când transmite live în aplicație.

Consultanță pentru branduri

În 2024, din ce în ce mai multe branduri vor investi în TikTok, deoarece va fi următorul mare canal de social media pentru prezentarea produselor. Dacă aveți experiență în platformă puteți să vă faceți cunoscută expertiza și încheia parteneriate de consultanță cu anumite branduri. Le puteți îndruma legat de tipul de conținut pe care să îl creeze până la influencerii cu care să se asocieze.

TikTok Spark Ads

TikTok Spark Ads sunt un format publicitar nativ care permite agenților de marketing să folosească postările organice de pe TikTok pentru publicitate. Puteți folosi postările voastre sau postările altora (cu autorizarea lor) pentru aceste anunțuri. Interacțiunile obținute în timpul promoției sunt creditate postărilor organice originale, ceea ce poate îmbunătăți imaginea de brand și ratele de brand. Utilizatorii pot interacționa cu anunțurile Spark Ads prin intermediul butoanele, descrierilor anunțurilor, fotografiile de profil și așa mai departe. Acești vor fi direcționați spre diverse pagini de destinație sau profiluri, ceea ce poate duce potențial la monetizare prin creșterea vizibilității, a numărului de urmăritori și a engagementului.

Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a câștiga bani din TikTok?

TikTok oferă instrumente de monetizare încorporate pentru influenceri, însă creatorii de conținut trebuie să îndeplinească o serie de condiții legate de numărul de urmăritori și cel de vizualizări pentru a putea accesa aceste funcții. În rândurile următoare le punctăm pe cele mai importante.

  • TikTok creator fund
    • 18 ani sau mai mult
    • cel puțin 10.000 de urmăritori
    • cel puțin 100.000 de vizionări ale videoclipurilor într-o perioadă de 30 de zile
  • Pentru a primi „cadouri” virtuale în timpul unui livestream
    • 18 ani sau mai mult
    • cel puțin 1.000 de urmăritori
  • Pentru a primi „cadouri” în cadrul altor videoclipuri
    • 18 ani sau mai mult
    • cel puțin 100.000 de urmăritori
  • Pentru a primi „tips”
    • 18 ani sau mai mult
    • cel puțin 100.000 de urmăritori

Suma pe care o poate câștiga un influencer în fiecare din scenariile de mai sus este imprevizibilă.Pentru plățile din „creator fund” TikTok ia în considerare o varietate de factori, cum ar fi numărul de vizionări, engagement-ul, locația în care a fost văzut materialul video și numărul total de participanți la programul său.

Pe baza relatărilor unor creatori de conținut, care și-au dezvăluit veniturile din acest fond, se pare că sumele se învârt în jurul a 2-4 cenți pentru fiecare mie de vizualizări.

Sume mai mari poți fi câștigate din colaborările direct cu anumite branduri, agențiile de marketing sau alte platforme tech.

Există exemple de conturi cu un număr de followers sub 20.000 care pot câștiga 20.000 USD din sponsorizări, conținut personalizat pentru anumite branduri și marketing afiliat. Așadar, puteți câștiga sume relevante dacă plaja voastră de urmăritori este focusată în jurul anumitor interese foarte specifice.

Cum vă creșteți numărul de urmăritori al unui live pe TikTok ?

  • alegeți perioada din zi în care audiența voastră este cea mai activă
  • creșteți durata sesiunii live
  • folosiți hashtags
  • postați un alt material în timpul live-ului

În mod cert, TikTok poate fi considerat ca element principal în strategia de marketing digital al unui brand.

Concluzii

TikTok, cu creșterea sa fulminantă și baza imensă de utilizatori, oferă un teren fertil pentru monetizare atât pentru influenceri, cât și pentru creatorii de conținut cu o audiență mai mică. De la vânzarea directă de produse și utilizarea programelor de afiliere, până la colaborări cu brand-uri și participarea în programul TikTok Creativity Program Beta, platforma deschide multe uși pentru a transforma creativitatea în profit.

🔗 Articol relevant: Cum să faci bani din blog?

Indiferent de numărul de urmăritori, există modalități diverse și accesibile pentru a câștiga bani, fie că este vorba de postări sponsorizate, devenind ambasador al unui brand, sau chiar vânzând și crescând conturi TikTok. În plus, noua generație de publicitate prin TikTok Spark Ads aduce un plus de oportunități, iar consultanța pentru branduri și live gifting-ul sunt alte căi de monetizare. În esență, TikTok nu doar redefinește peisajul rețelelor de socializare, ci și modul în care conținutul digital poate fi valorificat în mod creativ și eficient. Pentru creatorii de conținut, aceasta înseamnă o explorare continuă a posibilităților oferite de platformă și adaptarea la noi tendințe pentru a maximiza potențialul de câștig.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.