Actualizat la: martie 14, 2024
Articole de blog scrise cu ChatGPT – tehnici de optimizare
După cum știți deja, Google încurajează conținutul relevant și de calitate, indiferent de modul în care este produs, ceea ce ne duce cu gândul la o chestie incluzivă în ceea ce privește inteligențan artificială. Însă, de cele mai multe ori, conținutul generat suferă din mai multe puncte de vedere și nu va aduce rezultatele dorite.
De aceea, pentru articolele de blog scrise cu ChatGPT vă sugerez să faceți următoarele modificări pentru optimizare:
- ✔ Heading-uri originale
- ✔ Sublinierea experienței autorului (E-E-A-T)
- ✔ Eliminarea informațiilor inutile
- ✔ Introducerea perspectivelor personale
- ✔ Folosiți imagini originale
- ✔ Personalizarea introducerii și a concluziei
Care este politica Google în ceea ce privește conținutul creat de AI?
Două aspecte sunt omise în mod deliberat din acest narativ în ceea ce privește conținutul creat de AI, lucruri care v-ar putea crea deservicii majore:
- …demonstrates qualities of what we call E-E-A-T;
- Using automation—including AI—to generate content with the primary purpose of manipulating ranking in search results is a violation of our spam policies;
În mod evident, Google este perfect capabil să identifice orice fel de conținut care este generat de AI. Am fi ignoranți să credem altfel.
Și chiar dacă Google susține că nu analizează conținutul generat de inteligență artificială, nu au spus cealaltă parte a enunțului și anume că un articol de blog scris exclusiv de ChatGPT de roboți nu va ajunge niciodată pe primele poziții. Atenție, nu spun că nu poate să ajungă pe a doua pagină sau chiar în poziția 8-10, însă nu va ajunge niciodată pe pozițiile 1-3.
Ai nevoie de optimizare SEO? Click aici!
Acest lucru se întâmplă din mai multe motive, dar în principal din cauza faptului că tipul de conținut generat de inteligența artificială este extrem de superficial (în multe cazuri o regurgitare de informațîi) și nu aduce niciun fel de perspectivă relevantă a autorului asupra problemei discutate.
Tehnici de optimizare a articolelor de blog create cu ChatGPT
Dacă totuși doriți să folosiți ChatGPT pentru a vă crește randamentul în producerea de conținut, vă recomand să aplicați următoarele strategii pentru a vă asigura că veți ajunge cât mai sus în rezultatele caturilor.
Eliminarea informațiilor inutile
Vă recomand să eliminați orice fel de informații inutile și să oferiți răspunsul la întrebarea utilizatorului încă din primul paragraf. Orice articol veți genera cu AI, în special cu ChatGPT, va fi plin de elemente irelevante. Nu cădeți pradă tentației și eliminați-le. În acest fel, articolul va oferi informație mult mai concentrată și va deveni mai ușor de parcurs. Mai mult, veți avea șanse să ajungeți în featured snippets, deoarece algoritmii sunt optimizați să răspundă direct la căutări – Answer Engine Optimization (AEO).
Heading-uri originale
Sfatul meu este să scrieți voi toate heading-urile. În acest fel, articolul se va diferenția de alte articole pe aceeași temă.
Sublinierea experienței autorului (E-E-A-T)
Am scris în detaliu despre acest lucru, însă repet de fiecare dată – este imperios să vă aduceți propria contribuție, care să reflecte experiența și perspectivele voastre personale asupra temei articolului. A avea cunoștințe în domeniul despre care scrieți este un factor diferențiator extrem de relevant – dacă nu cel mai relevant.
Haideți să luăm exemplul unui articol scris de mine care a ajuns pe poziția 1 la 19 ore de la publicare și la o săptămână după, în featured snippets (imaginile mai jos).
Dacă veți avea curiozitatea să treceți prin acest articol, veți observa că am:
- dat exemple relevante din experiența personală;
- arătat rezultatele unor campanii de email marketing pe care le-am gestionat personal;
- creat și un grafic original, bazat pe un studiu al celor de la Taravel;
- introdus referințe;
- oferit încă din primul paragraf răspunsul la întrebarea pe care o pune articolul;
Articolul este scris integral de mine, nu am folosit ChatGPT sau un alt instrument de creare de conținut fiind unic și relevant pentru publicul meu.
În mod cert această poziționare se datorează structurii algoritmilor Google, care au o preferință specifică pentru conținut nou. Cu toate acestea, menținerea acestei poziții depinde de cât de bine răspunde articolul întrebărilor cititorilor, este aliniat cu intenția lor de căutare și generează engagement. Mai mult, sunt foarte mulți factori care influențează clasarea unui articol, cum ar fi autoritatea și vechimea domeniului, frecvența cu care se postează, numărul de backlink-uri și așa mai departe.
Introducerea perspectivei personale
Perspectivele personale vor adăuga o notă umană articolului. Dacă doriți să câștigați puncte atât în fața cititorilor voștri cât și a algoritmilor, această etapă este extrem de importantă și singura care ar putea face diferența între un articol care se va clasa foarte sus și un articol generic, care nu va putea depăși pagina a doua.
Folosiți imagini originale
Fie că este vorba de grafice create de voi, fotografii sau imagini pe care le-ați făcut voi, acestea vor cântări foarte mult în evaluarea globală a articolelor.
Personalizarea introducerii și a concluziei
Cu toate că ChatGPT este extrem de prolific în a sumariza diverse informații, vă sugerez să scrieți personal atât partea de introducere a articolului cât și concluziile. Această abordare va asigura că cititorii alunecă natural în substanța articolului și pot găsi perspective valoroase, fără să fie expuși la un preambul inutil.
O abordare de acest fel, combinată cu utilizarea inteligenței artificiale, este esențială în crearea unui conținut care să rezoneze atât cu cititorii, cât și cu algoritmii motoarelor de căutare.
Concluzii
Să ne înțelegem, nu contest rolul foarte important pe care îl are inteligența artificială în a genera idei pentru articole de blog sau orice alt tip de conținut. Cu toate acestea, la nivel de creativitate, mai avem mult până la momentul în care articolele scrise de ChatGPT vor avea acel grad de originalitate pe care îl visăm cu toții. Google testează și ajustează constant clasările bazate pe toți acești factori și eu cred că nu va trece mult timp până când vom vedea mișcări în poziționări pentru conținutul care este generat 100% de AI.
Din punctul meu de vedere, este doar o chestiune timp până Google se decide să acorde importanță mai mică conținutului generat cu inteligența artificială și să îi acorde o pondere redusă în cadrul factorilor de clasare a căutărilor.
Așadar, sfatul meu este să utilizați inteligența artificială ca un instrument de asistență, nu ca sursă principală de generare de conținut. Acest lucru vă poate feri de potențiale probleme viitoare. Păstrați linia pe care o știți deja: concentrați-vă pe crearea unui conținut valoros și personalizat care răspundeți întrebărilor cititorilor voștri.
Ovidiu Selejan
Postări similare
3 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (8)
- E-commerce (34)
- Facebook Ads (48)
- Google Ads (54)
- Instagram (8)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (62)
- Strategie On-line (167)
- Tools (2)
- Website (16)
[…] nu putem ști cu exactitate la acest moment cum va performa pe termen lung conținutul generat de AI în căutări, de aceea vă sfătuiesc să abordați cu precauție acest […]
[…] cum vă spuneam într-un articol de acum două luni, Google, mai devreme sau mai târziu, va lua atitudine față de conținutul generat de AI cu […]
[…] să vă las mai multe gânduri legate de ultimul punct, cel legat de crearea de conținut. Problemele pe care le-am identificat atât eu cât și majoritatea celor pe care îi urmăresc fie pe anumite bloguri fie pe YouTube […]