Actualizat la: februarie 26, 2024

Cum să crești traficul spre site?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un aspect critic al marketingului digital, iar utilizarea unor strategii SEO eficiente poate crește semnificativ traficul spre site și vizibilitatea acestuia. În acest articol de blog, vom explora 5 strategii SEO care vă pot ajuta să obțineți rezultate semnificative cu un buget minim și un efort limitat și de ce nu, primii 1000 de vizitatori unici pe site, lunar.

După cum veți vedea mai jos, aceste concepte nu sunt doar teoretice, ele fiind implementate de mine atât pentru acest blog cât și pentru alte domenii. Așadar, haideți să începem.

Achiziția de domenii cu autoritate (DA) ridicată

Ce implică acest proces? Pe scurt, trebuie să:

  • cumpărați un domeniu potrivit prin intermediul unor platforme precum DigiSol;
  • identificați pagina sau domeniu spre care să faceți redirecționarea;
  • redirecționarea propriu-zisă, din CPanel sau CloudFlare;

Pe scurt, conceptul se referă la utilizarea redirecționărilor 301, pentru a redirecționa pagini/domenii cu autoritate ridicata către site-ul vostru. Redirecționările 301 sunt instrumente puternice care pot avea un impact semnificativ asupra poziționării organice a site-ului vostru.

Revenind, prin valorificarea autorității și a traficului existent al acestor domenii achiziționate, puteți vedea aproape instantaneu creșteri în poziționările organice.

Ai nevoie de backlink-uri? Click aici!

Este important să identificați o sursă de încredere pentru achiziția acestor domenii și să le verificați în prealabil atât pentru numărul de backlink-uri cât și pentru spam score.

Alte resurse:

Spre exemplu, momentan aș putea considera achiziția domeniului blogdemarketing.ro care are următoarele caracteristici:

  • 176 de backlink-uri;
  • 94% sunt do-follow  (verificate în Ahrefs);
  • spam score de 1%;
  • vechime 162 de zile;

Blog de Marketing Domain Authority

Chiar dacă domeniul are un preț decent, vechimea acestuia nu m-a convins că ar fi o achiziție bună, deoarece nu consider că impactul ar fi unul foarte relevant.

Blog de Marketing Digisol

Dacă vă hotărați pentru o strategie de acest fel, trebuie să aveți în vedere să executați corect redirecționările 301. Am scris un articol complet pe această temă, nu intru aici în alte detalii.

Exploatarea Google Images

Google Images prezintă o oportunitate unică de a atrage trafic către site-ul vostru, cu un efort minim. Optimizarea textului alternativ al imaginilor din site și valorificarea site-urilor de image sharing pot duce la creșterea vizibilității și a traficului spre site.

După cum puteți observa, după un singur keyword, ce este roas, Google Images returnează 5 poze din articolul meu despre ROAS, în primele 10-12 rezultate.

Optimizarea imaginilor

Așadar, această strategie poate aduce la creșteri substanțiale de trafic, în special pentru cuvintele cheie cu volume mari de căutare.

Exact match domains (EMD)

Exact match domains (EMD) sau domeniile cu potrivire exactă pot fi un atu puternic în SEO, în special atunci când doriți să vă poziționați cât mai sus în căutări pentru cuvinte cheie specifice.

De exemplu, un domeniu de genul tratamentacnee.ro are un avantaj semnificativ în clasarea pentru cuvântul cheie tratament acnee.

tratament acnee

 

Exemplul practic pe care vi-l ofer este robinetebaie.ro. După cum puteți observa, poziționarea este foarte bună, locul doi organic, după EMAG, însă înaintea Dedeman și Leroy Merlin, care vând prin excelență aceste tipuri de produse.

robinete baie captura

În mod evident, Google cunoaște intenția de căutare din spatele cuvintelor cheie, deoarece are extrem de multe date despre utilizatori și știe cu exactitate care este scopul fiecăruia dintre noi. Exemplul de mai sus ne arată că un domeniu cu potrivire exactă poate funcționa dacă este optimizat corespunzător.

Cu toate acestea, trebuie să aveți în vedere că există și alte aspecte care trebuie luate în considerare, cum ar fi limitarea extinderii către alte nișe și riscul de supra-optimizare.

Parasite SEO

Ce este Parasite SEO? Parasite SEO este o strategie care vă permite să profitați de domeniile cu autoritate a domeniului ridicată pentru a vă îmbunătăți propriile poziționări.

Prin publicarea unor articole pe platforme mai consacrate puteți să urcați rapid în rezultatele căutărilor Google, tocmai datorită faptului că vi se transferă din credibilitatea acestora. Pe scurt, faceți piggybacking.

Personal nu îmi place aceste termen de parasite SEO, deoarece este o denumire mult prea pretențioasă pentru a defini un backlink obținut de la un domeniu cu o autoritate mult mai mare spre un domeniu cu o autoritate mai scăzută, prin publicarea unui articol.

Pentru a ajunge să publicați un astfel de articol trebuie să aveți acces la editori care au acces la platforme/domenii cu autoritate ridicată, și să negociați cu ei costurile și condițiile de publicare a conținutului vostru.

Cel mai probabil trebuie să vă așteptați la un cost care poate varia de la 80 de euro până la 250 de euro per articol, în funcție de autoritatea domeniului și relevanța nișei.

Haideți să vedem un exemplu și în acest caz.

Am publicat un astfel de articol într-un portal cu DA de 33, cu backlink spre un domeniu cu DA 15.

Articol Banateanul

Urmăriți mai jos poziționările cu o lună înainte de publicarea acestui articol și pe cele la o lună după publicare.

Exemplu backlink ridicat

Desigur, acest articol per se nu a contribuit singur la creșterea acestor cuvinte cheie în poziționări, deoarece mai există și alte strategii SEO pe rol, însă cu siguranță a avut un impact semnificativ.

Pagini individuale pentru diverse locații

Crearea de pagini de destinație pentru diverse locații și nișe este o abordare profitabilă pentru generarea de lead-uri.

Utilizați această strategie pentru a genera lead-uri pentru industrii precum:

  • grădinărit;
  • contabilitate;
  • service anvelope;
  • înlocuit parbrize etc.;

Pe scurt, puteți crea pagini de destinație pentru fiecare oraș, asigurând în acest fel relevanța și adresându-vă unor locații specifice.

Pagini locale

După cum puteți vedea în imaginele de mai jos, singurele diferențe dintre cele două pagini locale (Sigemo Cluj și Sigemo Brașov) sunt numele localității și datele de contact. În rest, conținutul este identic. Atenție, nu există probleme de conținut duplicat atunci când vine vorba de SEO local. Chiar și marile branduri precum Starbucks, nu creează conținut unic pentru fiecare locație.

Concluzii | Cum să crești traficul spre site

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) joacă un rol esențial în marketingul digital, cu potențialul de a amplifica vizibilitatea și traficul unui site web. Achiziționarea de domenii cu autoritate ridicată și utilizarea redirecționărilor 301 pot contribui direct la creșterea poziționării organice a unui site. Google Images, prin optimizarea corespunzătoare a imaginilor și folosirea platformelor de image sharing, poate oferi o creștere a vizibilității și traficului. Domeniile cu potrivire exactă (EMD) oferă avantaje în clasarea pentru cuvinte cheie targetate – atenție, există riscul de supra-optimizare. Parasite SEO se referă la beneficierea de autoritatea unor domenii consacrate prin publicarea de conținut pe acestea iar paginile individuale create pentru diferite locații pot spori eficiența strategiilor de SEO local. Combinarea acestor abordări vă poate oferi un avantaj în poziționarea organică.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.