Ai o afacere nouă și vrei să te promovezi? Află care sunt cele mai comune patru greșeli de evitat în marketingul online.  Vorbim despre un domeniu care se poate dovedi extrem de provocator, în care greșelile pot apărea destul de ușor, mai ales pentru companiile care sunt la început de drum.

Acest lucru este valabil în special pentru startup-uri, care se bazează în special pe factorul inovator pentru a-și vinde serviciile sau produsele. Aceste companii sunt cele care nu își pot permite să comită erori în fluxul de vânzare ale produsului/serviciului. Tocmai din cauza costurilor semnificative pe care le implică lansarea pe piață. În acest articol am arătat în detaliu care sunt costurile de început ale unei afaceri online.

Am sintetizat mai jos o listă de greșeli de marketing online pe care noile companii le fac precum și sfaturi despre cum afacerea ta le poate evita. Dacă ai și alte puncte pe care dorești să le introducem în această listă, lasă-mi un comentariu.

Strategia incorectă de promovare

Când vindeți un produs sau un serviciu, impulsul natural este încercați să îi creșteți vizibilitatea spre cât mai multe segmente demografice. Și, evident, acest lucru trebuie făcut! Cu toate acestea, se poate dovedi extrem de dificil să expui corect un produs/serviciu printre cele deja existente pe piață. Tocmai de aceea, soluția la îndemână este să crești expunerea website-ului afacerii.

Când o persoană va asocia site-ul tău web cu produsul sau serviciul pe care le oferi pieței, acest potențial client nu va ajunge la competitorii tăi. În momentul în care au vizitat site-ul, probabilitatea de achiziție devine extrem de ridicată.

În plus, odată cu promovarea site-ului pe canalele clasice (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, etc.) traficul plătit va contribui, în viitor, la obținerea unei poziționări din ce în ce mai ridicate în căutările organice. Această strategie va duce la creșterea numărului de vizite și conversii. Chiar dacă sună simplist, acest tip de strategie chiar funcționează. Este modelul de abordare pe care îl recomandăm tuturor partenerilor noștri care se află cu afacerile la început de drum. Nu există nici o variantă prin care un domeniu nou achiziționat să performeze organic, pe termen scurt. Însă, o strategie SEO bine pusă la punct  poate să ajute enorm la poziționarea organică viitoare.

Încercarea de a acapara toată piața

Dictonul american, „Nu ești înghețată, că să mulțumești pe toată lumea” se aplică excelent și în cazul strategiei de marketing on-line. Nu poți, și nici nu trebuie să încerci acapararea întregii piețe. Efortul financiar ar fi unul uriaș și cel mai probabil nu ai putea să acoperi cererile. Modul ideal de acțiune este să identifici cât mai exact piața țintă și să creezi campanii de marketing online exclusiv pentru consumatorii din această zonă. Când vă planificați extinderea într-o zonă nouă de piață este recomandat să creați noi modele de marketing. Acestea trebuie adaptate nevoilor consumatorilor poziționați în acea nișă.

Am văzut această strategie funcționând pentru zeci de firme, care s-au aflat în urmă cu doi, trei sau patru ani la început de drum, iar acum sunt extrem de bine poziționați pe segmentul lor de piață.

Ce trebuie asumat:

  • Buget inițial de promovare, care va fi mult mai bine optimizat dacă demografia e clară;
  • Buget pentru partea de SEO. Aici lucrurile nu mai sunt așa de simple, deoarece rezultatele nu apar peste noapte;

Desigur, trebuie să fiți realiști în ceea ce privește bugetele de promovare. Am răspuns într-un alt articol la întrebarea legată de cât ar trebui să investească în promovarea online.

Lipsa unei strategii SEO

O strategie SEO solidă va ajuta site-ul să se poziționeze cât mai bine în căutările organice conexe care sunt în directă relație cu numele companiei și al produselor. Este recomandat să publici în mod regulat conținut relevant, optimizat pentru motoarele de căutare. Acest lucru te va ajuta să accesezi poziționări din ce în ce mai bune pentru afacerea ta, contribuind în același timp la stabilizarea afacerii tale în nișa pe care ai ales-o.

Puteți oferi valoarea adăugată clienților voștri prin publicarea de articole pe blogul companiei. Un blog poate genera trafic organic către site cu un cost și efort relativ mic. Am scris în detaliu un articol despre lungimea ideală a unei postări de blog. Mai mult, redistribuirea articolelor de alți cititori spre grupul lor țintă va oferi site-ului, în timp, o autoritate din ce în ce mai mare și evident, o  credibilitate crescută. Un avantaj secundar al articolelor de blog este că poți identifica cuvinte cheie și subiecte relevante care rezonează cu audiența ta, pe care să le combini într-un articol. Indirect, blogul va atrage o audiență nouă și te va ajuta să îți vinzi mai ușor produsele sau serviciile.

Dacă ai o afacere online, află cum poți să îți crești vizibilitatea.

Sales funnel configurat incorect

Cu toate că unul dintre obiectivele principale ale unei afaceri este de a atrage vizitatori în site, rata de conversie este cea mai importantă componentă la care trebuie să te raportezi.

Pâlnia de vânzări (sales funnel) se referă la traseul pe care vizitatorii de pe site-ul îl urmează:

  • intrarea pe site;
  • algerea produselor;
  • adăugarea acestora în coșul de cumpărături;
  • concretizarea conversiei (comanda propriu zisă);

Aflați mai multe detalii despre sales funnel în articolul Facebook ads pentru E-commerce, 3 strategii simple.

Principalele metrice care trebuie urmărite sunt sursele de trafic, clienții, ratele de click și conversiile. Acest date îți vor oferi date relevante despre performanța reală a pâlniei de vânzări. În pasul următor, trebuie să identifici care sunt factorii care influențează această rată de conversie. Este posibil să fie nevoie de un proces de testare, însă poți observa că modificări minore ale campaniei de marketing sau a părții UI/UX din site ar putea spori dramatic numărul de comenzi.

De asemenea, acordați o atenție specială ratelor de conversie din diverse surse de trafic. Nu este fezabil să alocați  bugete pentru campanii care nu vor aduce conversii. Aici se pot arată de ajutor modelele de atribuire în cazul Google Ads. Urmăriți rentabilitatea investițiilor pentru banii cheltuiți pe fiecare canal de marketing!

Concluzii

Pentru fiecare afacere la început de drum, și nu numai, sumele alocate sunt limitate. Cele patru greșeli de evitat în marketingul online subliniate mai sus vă pot proteja bugetele si maximiza randamentul campaniilor marketing.