Actualizat la: februarie 18, 2024

Cum abordezi strategia SEO în funcție de poziția cuvintelor cheie?

Strategia SEO în funcție de poziția cuvintelor cheie în căutări:

  • Cuvinte cheie între pozițiile 50-100 | ștergere pagină, rescriere conținut, reevaluare intenție de căutare;
  • Cuvinte cheie între pozițiile 11-49 | backlink-uri de la domenii cu autoritate ridicată si link-uri interne spre acele pagini;
  • Cuvinte cheie între pozițiile 1-10 | focus pe autoritatea domeniului, autoritatea topică și experiența utilizatorului;

Pornind de la premisa că în cele mai multe cazuri fiecare dintre noi vom căuta să ajungem la rezultatele pe care ni le dorim cât mai repede posibil, inclusiv în ceea ce privește strategia SEO, este posibil să folosim strategii prea simple pentru a ne îmbunătăți poziționările. Acest lucru se întâmplă atunci când ne concentrăm doar pe unul dintre principalii factori de clasare, cum ar fi calitatea conținutului, numărul de backlink-uri sau optimizarea tehnică. Însă, de obicei scăpăm din vedere poziționarea cuvintelor cheie cele mai relevante pentru noi.

Ești interesat de backlink-uri de calitate? Contactează-mă!

De ce poziția cuvintelor cheie contează în strategia SEO?

O modalitate pe care v-o recomand pentru a vă asigura că abordați strategia SEO într-un mod care va  aduce beneficii este să analizați poziția principalelor cuvinte cheie. Ulterior, folosiți aceste informații pentru a determina unde ar trebui să vă concentrați eforturile în continuare.

Mai jos am construit un ghid foarte simplu pe care îl puteți consulta pentru a stabili cea mai bună strategie legată de cuvintele cheie, în funcție de poziționarea acestora.

Articole relevante:

Cuvinte cheie între pozițiile 50-100

Este un întreg debate legat de modul în care ar trebui abordate paginile care se clasează în pozițiile 50-100. Din punctul meu de vedere, puteți opta pentru una din următoarele opțiuni:

  • Redirect 301: în cazul în care aveți o altă pagină care adresează același topic și care este mult mai bine clasată, faceți un redirect și ștergeți pagina. În acest fel reduceți și canibalizarea cuvintelor cheie.
  • No index: dacă sunteți atașat de acel conținut nu ștergeți pagina, dar folosiți opțiunea no-index.
  • Rescrieți integral conținutul: actualizarea conținutului vechi este una dintre cele mai eficiente tactici SEO, mai ales dacă combinați mai multe postări care nu performează bine într-un singur articol.
  • Reevaluați intenția de căutare

De ce este importantă intenția de căutare?

Intenția de căutare se referă la scopul din spatele interogării de căutare a unui utilizator și poate fi:

  • navigațională;
  • informațională;
  • tranzacțională;
  • comercială;

Pentru a vă adapta conținutul în mod eficient, este important să înțelegeți de ce a fost efectuată o anume căutare. Analiza conținutului care se clasează pe prima pagină pentru cuvintele-cheie vizate de voi este cea mai utilă metodă de evaluare a intenției de căutare.

Aceste pagini se află în primele poziții tocmai pentru că adresează în mod direct intenția de căutare a utilizatorilor. De exemplu, dacă vedeți multe articole de tipul „ce este” pe prima pagină, acest lucru sugerează că utilizatorii caută informații, așadar intenția este una informațională.

Odată ce ați identificat cât mai precis intenția de căutare, puteți începe să creați conținut care să o satisfacă. Așadar, ar trebui să aveți o schemă diferită pentru modul în care este prezentat conținutul vostru în funcție de modul în care este clasificată intenția.

Pozitionari cuvinte cheie peste 50 Blog Digital

Să luam un scurt exemplu. Cu referire la imaginea de mai sus, este clar că nu mă voi poziționa niciodată în top 10 pentru cuvintele cheie podcast și youtube ads, iar pentru seo în 2021 nu mai am interes să investesc efort. Așadar, cel mai probabil voi șterge primele două articole și voi face o redirecționare la cel de-al treilea.

Cuvinte cheie între pozițiile 11-49

Aceste poziționări indică un singur lucru – conținutul vostru este relevant și are valoarea pentru utilizatori.

Cu toate acestea, sunt necesare anumite eforturi pentru a ajunge pe prima pagină. Trebuie să vă concentrați pe obținerea de backlink-uri, un element fundamental al strategiei SEO, și link-uri interne spre acele pagini.

Backlink-urile vă ajută să vă îmbunătățiți vizibilitatea, traficul și credibilitatea.

Luați în considerare numărul mediu de backlink-uri de pe prima pagină a rezultatelor Google pentru a determina o strategie eficientă de creare de link-building pentru site-ul vostru. Acest număr poate servi ca punct de referință nu ca un număr de atins. Acordați prioritate link-urilor de înaltă calitate, de la site-uri cu autoritate, cu spam scor mic și relevante, în locul multor linkuri de calitate scăzută.

Pozitionari cuvinte cheie peste 11 50 BlogDigital

Tot ca exemplu, în imaginea de mai sus se poate observa că optimizare SEO este pe poziția 50, deoarece este un cuvânt cheie extrem de competitiv. Dacă aș dirija multe backlink-uri spre acea pagină și aș actualiza conținutul în mod frecvent, cel mai probabil aș putea urca în top 10.

Sunt surprins că am reușit să ajung pe poziția 10 cu articolul legat de metodele prin care se pot câștiga bani online. Acel articol este unul de test, prin care am încercat să verific cât de departe merge autoritatea topică a blogului meu…se pare că destul de departe, având în vedere că în primele trei poziții este un articol din Libertatea, care are o autoritate a domeniului de 71. Așadar, trebuie să testați continuu noi strategii.

De asemenea, trebuie să știți că, dacă site-urile care se află în top pentru acel cuvânt cheie au o autoritate a domeniului ridicată, depășirea lor în clasament va necesita mai mult timp.

Cuvinte cheie între pozițiile 1-10

Obținerea unei poziții pe prima pagină în rezultatele motoarelor de căutare este o etapă importantă, dar menținerea acestei poziții necesită un efort continuu. În timp ce backlink-urile sunt esențiale pentru a ajunge pe prima pagină, aportul statistic al acestora scade invers proporțional cu poziționarea.

Accentul ar trebui să se mute pe autoritatea domeniului, autoritatea topică și experiența utilizatorului (UX).

Autoritatea domeniului, despre care am mai discutat, este un metric care evaluează holistic un site, de la numărul de backlink-uri, vechime, spam score și așa mai departe iar autoritatea topică reflectă expertiza într-un anumit domeniu.

Domain authority Seki

Ambele sunt esențiale pentru clasare, dar necesită timp (pentru generarea de conținut consistent) și de calitate (implicarea utilizatorilor).

Acordați prioritate unor factori precum UX, viteza de încărcare a paginilor și optimizarea ratei de conversie (CRO). Optimizarea ratelor de conversie implică ajustarea site-ului astfel încât vizitatorii site-ului să aibă mai multe șanse să întreprindă o anumită acțiune, cum ar fi să facă o achiziție sau să devină abonați.

Concluzii

În concluzie, o strategie SEO eficientă necesită o abordare echilibrată și adaptată continuu, luând în considerare poziția actuală a cuvintelor cheie și direcționând eforturile către cele mai relevante metode pentru a îmbunătăți clasarea și a satisface intențiile utilizatorilor în căutări.

Pentru cuvinte cheie între pozițiile 50-100 este recomandat să considerați fie ștergerea paginii și redirecționarea 301 dacă există conținut similar mai bine clasat, fie marcarea paginii cu no-index dacă sunteți atașat de conținut. Alternativ, puteți rescrie integral conținutul pentru a-l actualiza și îmbunătăți.

Pentru cuvinte cheie între pozițiile 11-49 este esențial să obțineți backlink-uri de calitate de la domenii cu autoritate ridicată și să îmbunătățiți link-urile interne.

Pentru cuvinte cheie între pozițiile 1-10 trebuie să mențineți și să îmbunătățiți poziția prin concentrarea pe autoritatea domeniului, autoritatea topică și experiența utilizatorului. De asemenea, este vital să acordați atenție factorilor cum ar fi viteza de încărcare a paginilor, optimizarea ratelor de conversie și implicarea utilizatorilor.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.